بلیت پرواز | پروازهای داخلی | بلیت چارتری

تکلیف فروش بلیت پروازهای نوروزی مشخص شد / آژانس های مسافرتی حق فروش این بلیت ها را ندارند

طبق اعلام معاونت حمل‌ونقل وزارت راه ممنوعیت فروش بلیت چارتری برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

تکلیف فروش بلیت پروازهای نوروزی مشخص شد / آژانس های مسافرتی حق فروش این بلیت ها را ندارند

بلیت چارتری برای سفرهایی است که با هواپیما انجام می‌شود و بصورت گروهی یا انفرادی از طریق شرکت‌های هواپیمایی یا آژانس‌های مسافرتی خصوصی تهیه می‌شود. در این نوع بلیت، ترتیب و زمانبندی پرواز توسط شرکت چارتری تعیین می‌شود و اغلب قیمت خاص خود را دارد که ممکن است ارزان‌تر از بلیت‌های سیستمی باشد. بلیت‌های چارتری معمولاً برای مسافرت‌های تعیین شده و همچنین تعداد روزهای محدودی ارائه می‌شود.

همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز و در آستانه پیش فروش بلیت پروازهای نوروزی بازار خرید و فروش بلیت پروازها به خصوص بلیت‌های چارتر داغ می‌شود. البته پیش از این سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از ممنوعیت فروش بلیت چارتری در کیش و قشم از ابتدای اسفند ماه خبر داده بود و اعلام کرده بود که از ۱۹ آبان ماه با دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، محدودیت اعمال شده در دو مسیر کیش و قشم تا پایان بهمن ماه تعلیق شده بود که این اقدام با توجه به ورود به فصل کم ترافیک پروازی در مسیر‌های داخلی و کاهش فشار تقاضا باهدف تقویت و توسعه گردشگری در کشور، مسیر‌های منتهی به جزایر کیش و قشم صورت گرفته بود.

او تاکید کرد: از ابتدای اسفند ماه ممنوعیت فروش بلیت در قشم و کیش برداشته و اجازه فروش بلیت چارتری در این دو مسیر ممنوع شد و هیچ شرکتی و آژانسی حق فروش بلیت چارتری ندارد و در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.

 حال با نزدیک شدن به ایام نوروز هم معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرد؛ فروش بلیت چارتری هواپیما در ایام طرح نوروزی حد فاصل ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ شامل تمامی پروازهای داخلی در کلیه مبادی-مقاصد و پروازهای بین‌المللی به خصوص نجف ممنوع است و فروش بلیت باید بر اساس قیمت‌های مصوب ابلاغ شده در اردیبهشت ماه امسال صورت می‌گیرد‌.

حال با توجه به آنکه پیش فروش بلیت پروازهای نوروزی از ۲۰ اسفند ماه شروع می‌شود بنابراین ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری هم تقریبا از همان زمان شروع می‌شود و باید ببینیم در این شرایط نحوه عرضه بلیت هواپیماها به چه شکل خواهد بود و آیا این اقدامات باعث کاهش عرضه بلیت هواپیما خواهد شد یا خیر؟

در این ابلاغ درخواست شده است سازمان هواپیمایی این مصوبه را به کلیه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ و نظارت لازم از سوی این سازمان برای اجرای آن به عمل می‌آید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر