اجاره مسکن | قیمت مسکن | قیمت آپارتمان

اجاره آپارتمان زیر ۷۰ متر در تهران چقدر آب می خورد + جدول

در این گزارش آخرین نرخ اجاره آپارتمان های زیر ۷۰ متر در پایتخت را مشاده می کنید.

اجاره آپارتمان زیر ۷۰ متر در تهران چقدر آب می خورد + جدول

تعیین قیمت مسکن یک فرایند پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. فرهنگ و سطح تقاضا و تأمین موقعیت مکانی، اقتصاد کلان و دیگر عوامل اقتصادی، ابعاد اجتماعی و فرهنگی، تحولات سیاسی، میزان توسعه و سرمایه‌گذاری در یک منطقه، همه از عواملی هستند که در تعیین قیمت مسکن نقش دارند. همچنین معیارهایی مانند انتظارات بازار، نرخ سود و نرخ تورم نیز بر تعیین قیمت مسکن تأثیرگذارند. به طور کلی، تعیین قیمت مسکن یک فرایند تعاملی است که در آن عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در کنار یکدیگر تعیین‌کننده قیمت نهایی مسکن هستند.

چند روز قبل، نبض اجاره‌‌‌بهای واحدهای بزرگ‌‌‌متراژ (۱۰۰ تا ۲۰۰ مترمربع) در شهر تهران را منتشر کردیم که سطح «اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی موجرها» در ۲۲ منطقه و محله‌‌‌های منتخب هر منطقه را نشان داده بود. در نبض بازار امروز، اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی در همان محله‌‌‌ها اما برای واحدهای مسکونی کوچک‌‌‌متراژ (۵۰ تا ۷۰ مترمربع) مورد بررسی قرار گرفته است.

فاصله بهای اجاره واحدهای بزرگ و کوچک در تهران معنادار است؛ نبض اجاره‌‌‌بها برای بزرگ‌‌‌متراژ‌‌‌ها بر اساس ۱۹ میلیون تومان اجاره ماهانه و حدود ۶۵۰ میلیون تومان پول پیش می‌‌‌زند اما برای آپارتمان‌‌‌های کوچک‌‌‌متراژ با نرخ‌های پیشنهادی موجود در بازار، به صورت ۹ میلیون تومان اجاره‌بهای ماهانه و ۲۶۰ میلیون تومان پول پیش است. این فاصله البته به دلیل فاصله مساحت است.

با این حال، برای همین آپارتمان‌‌‌های کوچک‌متراژ هم بازه اجاره‌‌‌بها بسیار بزرگ است؛ از ۱۶۰‌هزار تومان اجاره‌‌‌بهای ماهانه در مترمربع برای واحدهای اجاره‌‌‌ای پایین شهر شروع می‌شود تا ۴۴۰‌هزار تومان. مرکز آمار ایران گزارش داده است، متوسط هزینه اجاره مسکن در کشور نسبت به سال گذشته بالای ۴۰‌درصد افزایش پیدا کرده است.

قیمت-مسکن

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر