ایران و چین | پروازهای داخلی

رغبت چینی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران / برقرای پروازهای داخلی توسط ایرلاین خارجی

وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: اخیرا رغبت چینی‌ها برای حضور در بنادر کشور افزایش پیدا کرده‌ است و حتی برای حضور در بنادر شمالی کشور هم درخواست سرمایه‌گذاری داشتند.

رغبت چینی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران / برقرای پروازهای داخلی توسط ایرلاین خارجی

روابط تجاری بین ایران و چین به عنوان دو کشور با تاریخ و فرهنگ متمایز، از اهمیت بسیاری برخوردار است. ایران و چین در سال‌های اخیر روابط تجاری خود را گسترش داده و به عنوان همکاران تجاری مهمی شناخته می‌شوند. اقتصادهای دو کشور از تبادل تجاری فراوانی در زمینه‌های مختلف مانند نفت، گاز، مواد غذایی، صنایع دفاعی و فن‌آوری بهره می‌برند و هر ساله میلیاردها دلار ارزش معاملات تجاری بین این دو کشور انجام می‌شود.

مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران درباره احتمال ورود ایرلاین‌های خارجی در برقراری پروازهای داخلی اظهارکرد: صد درصد با انجام و برقراری پروازهای داخلی توسط ایرلاین‌های خارجی موافق هستم و در این باره توضیحاتی ارائه خواهم داد.

وی همچنین درباره اخبار منتشر شده از سوی سازمان سرمایه‌گذاری مبنی بر افزایش جذب سرمایه‌گذاری از سوی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بنادر استان هرمزگان گفت: در تمام بنادر مهم کشور سرمایه‌گذاری خارجی حضور دارد و اخیرا رغبت چینی‌ها برای حضور در بنادر کشور افزایش پیدا کرده‌ است و حتی برای حضور در بنادر شمالی کشور هم درخواست سرمایه‌گذاری داشتند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از تکمیل زنجیره کریدوری با توجه به اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی و اتصال ریلی آن به بنادر جنوب، تقاضای سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه چینی‌ها افزایش یافت. درحال‌حاضر چینی‌ها متقاضی سرمایه‌گذاری در بنادر شهید رجایی، امام، کاسپین و انزلی هستند.

وی تاکید کرد: همچنین در بحث تاسیس ٢٧ شهرک ساحلی سرمایه‌گذاران چینی متقاضی ورود به بخش‌های بندری این شهرک‌های ساحلی هستند که این تقاضاها در حال بررسی است.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر