مسکن | بازار مسکن | خرید مسکن

کارگران با خرید خانه خداحافظی کنند!

در آگهی های فروش، خانه ای ۶۸ متری واقع در محله طرشت ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نرخ گذاری شده است که با احتساب حقوق ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی کارگران، زمان انتظار برای خرید این خانه ۷۰ سال طول می کشد.

کارگران با خرید خانه خداحافظی کنند!

 

ساخت و ساز مسکن یکی از حوزه‌های مهم و اساسی در توسعه هر کشوری است. این حوزه شامل ساخت و توسعه خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی است که نقش مهمی در فرهنگ و اقتصاد جامعه دارند. همچنین، صنعت ساخت و ساز مسکن نقش مهمی در اشتغال و رفاه اجتماعی افراد دارد. با توجه به افزایش جمعیت و نیاز رو به رشد به مسکن، همواره نیاز به ساخت و ساز مسکن در سطح شهری و روستایی وجود دارد و برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه در این حوزه می‌تواند منجر به افزایش کیفیت زندگی افراد و توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی شود.

در یکی از آگهی‌های فضای مجازی خانه‌ای ۶۸ متری واقع در محله طرشت و سال ساخت ۸۰ با نرخ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید. با حساب حقوق ماهانه ۵ میلیون و ۳۰۰ تومانی یک کارگر باید ۷۰ سال حقوق خود را اندوخته کند تا صاحب یک خانه ۶۸ متری شود.

در آگهی‌ دیگر فضای مجازی خانه‌ای ۶۰ در محله نیروهوایی و سال ساخت ۸۵ با نرخ ۴ میلیارد به فروش می‌رسد. با حساب حقوق ماهانه یک کارگر باید ۶۲ سال و ۸ ماه حقوق خود را اندوخته کند تا صاحب یک خانه ۶۰ متری شود.

فرد دیگری خانه‌ای ۶۲ در محله نازی آباد و سال ساخت ۹۰ با نرخ ۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان را به فروش گذاشته است. با حساب حقوق ماهانه یک کارگر باید ۴۰ سال و ۷ ماه حقوق خود را اندوخته کند تا صاحب یک خانه ۶۲ متری شود.
 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مهدی

    خیلی وقت کارگر های شریف با همه چیز خدا حافظی کردن .خرید خونه.اجاره خونه خوب.خرید لباس خوب. خرید گوشت و مرغ .خرید خودرو دست دوم دهه های قبل.الان تنها رفیق کارگران شده شرمندگی در خانواده واسترس روزهای سخت.ونامیدی لاعلاج.و ....

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر