پرواز حج عمره | بلیت هواپیما | فیش حج

زائران حج عمره همچنان در انتظار پاسخ عربستان / معمای لغو سفر حج بی پاسخ ماند

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: مذاکرات پی در پی انجام شده و اگر مشکلات سیاسی وجود داشت، امکان انجام و اعزام حج عمره برای ایران مطرح نمی‌شد و تنها دلیل تعویق پروازهای حج، انجام روال اداری برای صدور مجوزها است.

زائران حج عمره همچنان در انتظار پاسخ عربستان / معمای لغو سفر حج بی پاسخ ماند

لغو یک سفر هوایی ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری برای مسافران و صنعت هوایی داشته باشد. برای مسافران، این امر می‌تواند موجب ایجاد ناراحتی، از دست دادن هزینه‌ها و مشکلات برنامه‌ریزی شده شان شود. از سوی دیگر، صنعت هوایی نیز تحت تاثیر لغو سفرهای هوایی قرار می‌گیرد؛ از دست دادن درآمد، نیاز به مدیریت منابع بیشتر برای تغییرات برنامه‌ریزی و تعداد زیادی از تماس‌های مشتریان ممکن است این تبعات را افزایش دهد.

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تعیین تکلیف پروازهای حج عمره و ابهامات مبنی بر لغو این پروازها اظهارکرد: برقراری پروازهای حج عمره در حال پیگیری است و پروازها لغو نشده‌اند. اگر مجوز پروازها از سوی سازمان هواپیمایی عربستان صادر شود، برای انجام و برقراری این پروازها آمادگی داریم.

وی با اشاره به دلیل اصلی عدم صدور مجوز پروازهای عمره برای ایران گفت: موضوع صدور مجوزهای رسمی بین دو کشور است و به طور قطع موضوعاتی مبنی بر مشکلات مالی برای پرداخت هزینه‌های حج به کشور عربستان و مشکلات فنی در هواپیماها مطرح نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مشکلات اداری برای صدور مجوزها مطرح است، ادامه داد: باید مراحل سیستم طی شود و موافقت‌ها کسب شود.

محمدی‌بخش تاکید کرد: باید توجه داشت هماهنگی‌ها با عربستان برای پروازهای حج تمتع در سطح عالی بود و ١۵۶٠ پرواز در طی ایام حج تمتع بدون مشکلی انجام شد و امیدواریم این هماهنگی‌ها در برقراری پرواز حج عمره هم انجام شود و موافقت‌ها صادر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث دریافت مجوزهای پرواز حج عمره مشکلات سیاسی بین دو کشور مطرح نیست، افزود: مذاکرات پی در پی انجام شده و اگر مشکلات سیاسی وجود داشت، امکان انجام و اعزام حج عمره برای ایران مطرح نمی‌شد و تنها دلیل تعویق پروازهای حج، انجام روال اداری برای صدور مجوزها است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که برقراری پرواز مستقیم تهران-ریاض هم مشمول این فرآیند اخذ مجوزها خواهد بود و آیا مذاکرات درباره آن هنوز در جریان است؟ اظهارکرد: مذاکرات انجام پروازهای تهران-ریاض از کانال متفاوت و دیگری دنبال می‌شود و مذاکرات برای انجام پروازهای مستقیم غیر حج بین دو کشور در حال انجام و پیگیری است و پس از پروازهای عمره، پیگیری‌ها برای انجام پرواز مستقیم بین دو کشور دنبال می‌شود و در اولویت قرار دارد. البته باید توجه داشت که مسیر پیگیری‌ها برای انجام پرواز مستقیم بین دو کشور از مذاکرات برای انجام پروازهای حج عمره متفاوت است.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر