بلیت هواپیما | قیمت بلیت | خرید هواپیما

آخرین آمار از لغو پروزاهای داخلی / رشد ۱۴ درصدی پروزاهای خارجی نسبت به سال گذشته

طبق بررسی‌های صورت گرفته از آخرین آمار شرکت فرودگاه‌های کشور ۴۹ درصد از پروازهای داخلی ابطال شده که ۳ شرکت هواپیمایی بیشترین ابطال را داشتند.

آخرین آمار از لغو پروزاهای داخلی / رشد ۱۴ درصدی پروزاهای خارجی نسبت به سال گذشته

در سال‌های اخیر، تعداد پروازهای خارجی از ایران به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش در‌نتیجه افتتاح مسیرهای هوایی جدید، افزایش تعداد شرکت‌های هواپیمایی که به ایران پرواز می‌کنند و همچنین افزایش تقاضا برای سفرهای خارجی از ایران رخ داده است. این موضوع نشان‌دهنده تقویت صنعت گردشگری و هواپیمایی در این کشور می‌باشد و نشانگر رونق اقتصادی و افزایش تعاملات بین‌المللی ایران است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته از آخرین آمار ارائه شده از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور میزان پرواز‌های خارجی چهارده درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

همچنین میزان نشست و برخاست پرواز‌ها در آبان ماه امسال در فرودگاه‌های خارجی۱۹۲۲ پرواز بوده این در حالی است که در آبان ماه سال گذشته، ۱۶۶۸ نشست و برخاست داشته‌ایم.

همچنین در آبان ماه سال ۱۴۰۲ شرکت‌های هواپیمایی سپهران، زاگرس و آساجت با ۶۶، ۶۵ و ۶۵ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی طوس ایر، یزد ایر، فلای پرشیا و پویا ایر به ترتیب با با ۰، ۰، ۹ و ۹ درصد درکل پرواز‌های دارای مجوز، کمترین درصد پرواز‌های باطل شده را دارند.

مجموع پرواز‌های انجام شده و پرواز‌های باطل شده هر شرکت هواپیمایی شامل کلیه مجوز‌های صادر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری است.

همچینن ۸ ماه امسال پرواز‌های بین‌المللی در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه در جابه‌جایی مسافر و بار به ترتیب ۸ و ۷ درصد رشد داشته است. گفتنی است در بخش تاخیرات پروازی هواپیمایی طوس‌ایر و وارش به ترتیب با ۱۰۰ و ۴۵ درصد در صدر قرار گرفته‌اند.

در آبان‌ماه امسال میزان تاخیر پرواز‌های خروجی تاخیردار ۳۰ دقیقه و بیشتر ۲۸۴ هزار و ۴۴۱ دقیقه بوده است. شرکت‌های یزد ایر و آساجت نیز به ترتیب با ۳ و ۵ درصد کمترین تاخیر را در دومین ماه پاییز به خود اختصاص داده‌اند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر