هزینه حج عمره | حج مفرده

هزینه حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

هزینه حج تمتع ۱۴۰۳ در مرحله پیش ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

هزینه حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

حج یکی از پنج رکن اسلام است و به معنای سفر مذهبی به شهر مقدس مکه برای انجام عبادات و طلب بخشش و آمرزش از خداوند است. هر ساله، مسلمانان از سراسر جهان به مکه سفر می‌کنند تا در مراسم حج شرکت کرده و اعمال مذهبی خود را انجام دهند. حج یک تجربه منحصر به فرد است که به مسلمانان فرصت می‌دهد تا با دیگران از سراسر جهان در ارتباط باشند و از تجربیات معنوی و دینی بی‌نظیری بهره‌مند شوند. این سفر به مکه برای هر مسلمانی که شرایط فیزیکی، مالی و اجتماعی را دارد، الزامی است و یکی از بزرگترین رویدادهای مذهبی جهان به شمار می‌آید. این سفر طبق شرایط خاصی که دارد، هزینه های متفاوتی را شامل می شود.

چندی پیش سازمان حج و زیارت از فراهم شدن زمینه ثبت‌نام متقاضیان شرکت در حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد و اعلام کرد ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده از نیمه دی ماه آغاز می‌شود. 

واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، می‌توانند ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد رهگیری و  تکمیل مدارک خویش، به‌ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند؛ اولویت‌های تعیین شده نیز در جدول زیر قابل مشاهده است:

 

هزینه حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول

تا کنون سهمیه حج ایران برای سال آینده ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است؛ البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان در حال انجام است تا این سهمیه به مرز ۸۹ هزار نفر برسد.

اگرچه هنوز محاسبه کامل درباره قیمت حج هنوز انجام نشده است، اما طبق آنچه سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده، هزینه حج با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چند درصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود؛ بنابراین در مرحله پیش ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب این مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

در سال گذشته هزینه اولیه حج ۱۴۰۲ در مرحله پیش‌ ثبت نام ۱۲۰ میلیون تومان اعلام شده بود که در نهایت هزینه تعیین شده برای زائران بین ۱۰۹  تا ۱۳۰ میلیون تومان تعیین شد؛ یک کاروان برای زوجین نیز تدارک دیده شد که هزینه ۱۴۵ میلیون تومان بود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر