خودروسازی | خودرو چینی | صنعت خودرو

سرعت باور نکردنی خودروی جدید چینی / با این خودرو در دو ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسید

شرکت چینی «هیومن هورایزون» از چهارمین محصول خود با نام «های فای A» در نمایشگاه گوانگژو رونمایی کرد. این خودرو از سه پیشرانه برقی بهره می‌برد و تنها در مدت ۲ ثانیه می‌تواند از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

سرعت باور نکردنی خودروی جدید چینی / با این خودرو در دو ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسید

صنعت خودروسازی چین در سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین صنایع خودروسازی جهان تبدیل شده است. با توجه به رشد سریع اقتصادی چین و افزایش تقاضا برای خودروهای شخصی، شرکت‌های خودروسازی چینی به سرعت در حال توسعه و رشد هستند. برندهایی مانند Geely، BYD، Changan، Great Wall و SAIC همگی به عنوان برندهای محبوب و معتبر در بازار خودروسازی چین شناخته می‌شوند. همچنین، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان نیز در چین فعالیت می‌کنند و تولیدات خود را در این بازار عرضه می‌کنند. با این حال، با وجود رشد قابل توجه این صنعت، هنوز چالش‌هایی مانند کیفیت پایین برخی از خودروها و مشکلات زیست‌محیطی وجود دارد که صنعت خودروسازی چین باید به آن‌ها پاسخ دهد.

«هیومن هورایزون» همواره محصولاتی با طراحی آینده‌نگرانه طراحی می‌کند، در همین راستا خودرو «های فای A» نیز از طراحی آینده‌نگری بهره می‌برد. این خودرو چینی طبق «های فای Z» طراحی شده و شرکت آلمانی «آپولو» نیز در ساخت آن مشارکت داشته است. گفته می‌شود مشتریان این سدان چینی می‌توانند آن را در ابتدای سال ۲۰۲۵ میلادی تحویل بگیرد.

های-فای

«های فای A» از سه پیشرانه برقی با سامانه چهارچرخ محرک بهره می‌برد که هر پیشرانه قدرتی برابر با 430 اسب بخار (320 کیلوات) را تولید می‌کند تا در مجموع قدرت این خودرو به حدود 1287 اسب بخار (960 کیلووات) برسد.

های-فای۱

این پیشرانه‌ دارای روتورهای فیبرکربنی بوده که باعث می‌شود حداکثر دور 22 هزار rmp برای بیش از 30 دقیقه قابل دسترس باشد. «های فای A» با این پیشرانه می‌تواند ظرف مدت فقط 2 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز 300 کیلومتر برساعت است.

خودرو چینی «های فای A» با معماری برقی 800 ولتی توسعه پیدا کرده است و باتری آن حداکثر 1.5 مگاوات برقی را به همراه دارد. از ویژگی‌های طراحی این خودرو نیز می‌توان به استفاده از متریال نانو سرامیک و تیتانیوم، ترمزهای کربن سرامیکی، آینه‌های جانبی بر پایه دوربین، درهای برعکس باز شونده همانند درهای رولزرویس و رینگ‌های آلومینیومی اشاره کرد. طراحان برخی قطعات را نیز با استفاده از پرینت سه‌بعدی ساخته‌اند و توزیع وزن خودرو 50-50 خواهد بود.

شرکت «هیومن هورایزون» مدتی قبل با عرضه مدل‌های «های فای X و Z» در بازار آلمان و بریتانیا توانست سهمی از بازار اروپا را به خود اختصاص دهد. «های فای Y» به عنوان سومین محصول این خودروساز نیز مدتی قبل در نمایشگاه شانگهای چین به معرض نمایش درآمد. بنابراین، با تکمیل ترکیب XYZ، به نظر می‌رسد «های فای» از حروف خارج شده و از ابتدا با حروف الفبا شروع کرده است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها