اتفاقی عجیب در آمریکا؛

وقتی رئیس جمهور هم علیه خودروسازی کشور می‌شود

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی آمریکا با حمایت از حضور بایدن در صف اعتصاب‌کنندگان، گفت تا زمانی که ترامپ در میشیگان است، با او دیدار نخواهد کرد.

وقتی رئیس جمهور هم علیه خودروسازی کشور می‌شود

«جو بایدن» سه‌شنبه به همراه «شان فاین» رئیس اتحادیه کارگران خودروسازی ایالات‌ متحده به صف کارگران اعتصاب‌کننده این اتحادیه در میشیگان پیوست. قرار است امروز نیز «دونالد ترامپ» برای کارگران صنعت خودروسازی در دیترویت، بزرگ‌ترین شهر در ایالت میشیگان سخنرانی کند. 

با این حال فاین به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت: مضحک است که می‌بینیم رئیس‌جمهور سابق آمریکا به تجمع اعضای اتحادیه می‌رود اما هدف وی از این اقدام، به هیچ عنوان معطوف به مسائل مرتبط با اتحادیه مذکور نیست و صرفا به دنبال اهداف سیاسی است. 

او در اظهارات انتقادآمیزش علیه ترامپ به اقدامات قبلی وی اشاره و عنوان کرد فراموش نمی‌کند ترامپ، اعضای اتحادیه صنعت خودروسازی آمریکا را عامل اصلی رکود سال ۲۰۰۸ معرفی کرد. وی حتی به این موضوع اشاره کرد که در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ نیز ترامپ از تصمیم خود برای جابجایی مشاغل خودروسازی به مناطق جنوب صحبت می‌کرد که به موجب آن کارگران صنعت خودروسازی حقوق کمتری دریافت می‌کردند. 

به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی آمریکا همچنین از عدم حمایت ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری از اعضای اتحادیه در کارخانه خودروسازی «جنرال موتورز» صحبت کرد؛ زمانی که آنها در سال ۲۰۱۹ دست به اعتصاب زدند و ترامپ هیچ اقدام موثری برای حمایت از آنها انجام نداد. 

شاین پس از دیدار با جو بایدن عنوان کرد: من هیچ نظری در رابطه با ملاقات با ترامپ ندارم. به نظر من آن مرد هیچ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد که کارگران ما چه می‌خواهند و چه چیزهایی را مطرح می‌کنند. ترامپ از طبقه میلیاردرهاست و مشکل کشور ما همین است. 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دعوت شاین به صف کارگران اعتصاب کننده کارخانجات صنعت خودروسازی این کشور پیوست و در دفاع از حقوق آنها گفت کارگران صنعت خودروسازی لیاقت دریافت حقوق بیشتری را دارند و وضعیت زندگی آنها باید بسیار خوب باشد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها