اختصاصی تیترکوتاه؛

خودروی هاچ بک و پرطرفدار چینی را بهتر بشناسید + مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودروی مونتاژی سابرینا می‌پردازیم.

خودروی هاچ بک و پرطرفدار چینی را بهتر بشناسید + مشخصات

خودروی مونتاژی سابرینا یک خودروی چینی و هاچ بک است. این خودرو مدتی است وارد بازار شده و تقریبا از استقبال خوبی برخوردار شده است.

هولدینگ خودروسازی «بیجینگ»، که به اختصار «بایک» نامیده می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی چین است که تاریخ تأسیس آن به سال ۱۹۸۸ باز می‌گردد. این خودروساز، که دفتر مرکزی آن در پکن واقع شده است، سابقه تولید خودروهای سواری، SUV، اتوبوس، کامیون و حتا خودروهای نظامی را در کارنامه خود دارد. از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های بایک می‌توان به شرکت‌های “BAW” و «فوتون» اشاره کرد.

سابرینا2

یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های چینی خودروی بایک سابرینا است. بایک سابرینا خودرویی است که توسط شرکت چینی بایک تولید شده است. کیفیت تولید این خودرو بالا بوده و فروش لوازم یدکی بایک سابرینا نیز بالا است.

مشخصات فنی سابرینا

در این زمینه هم می‌توان سابرینا را یکی از سردمداران ردهٔ قیمتی خود نامید چراکه با بهره‌گیری از موتور آشنای ۱۵۰۰cc طراحی میتسوبیشی که قابلیت تولید ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتون متری را دارد نمی‌توان سابرینا را خودروی ضعیفی نامید. مخصوصاً با توجه به وزن ۱۰۹۰ کیلوگرمی خودرو که سابرینا را مبدل به خودرویی سبک با شتاب‌گیری مناسب می‌کند.

وظیفهٔ انتقال قدرت تولیدی به چرخ‌های جلو بر عهدهٔ گیربکس ۴ سرعتهٔ اتوماتیک طراحی آیسین ژاپن است که هماهنگی خوبی با موتور دارد، بعلاوه این گیربکس داری حالت‌های Sport و Snow نیز می‌باشد.

گیربکس خودرو در حالت دستی دو انتخاب ۲ و L را در اختیار راننده قرار می‌دهد مشابه آنچه در خودروهایی مانند هیوندای I۲۰ یا تویوتا یاریس مدل سال ۲۰۰۹ شاهد هستیم.

نکتهٔ منفی قابل توجه در مورد قوای حرکتی، هزینه‌های سرسام‌آور قطعات آن است که دلیل اصلی این امر را می‌توان ضعف شرکت دیار خودرو در تولید قطعات دانست.

تجهیزات ایمنی سابرینا

بر روی کاغذ امکانات ایمنی سابرینا با بهره‌گیری از سامانه‌های ABS-EBD – BOS (اولویت با ترمز) به همراه دو کیسهٔ هوا کامل به نظر می‌رسند اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که این امکانات صرفاً روی کاغذ باقی می‌مانند.

سیستم ترمزها در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای می‌باشند که در این بخش سابرینا را پایین‌تر از رقبا قرار می‌دهد چراکه حتی ۲۰۶ تیپ پنج نیز در هر چهار چرخ مجهز به ترمزهای دیسکی می‌باشد.

در عمل ترمزها چندان قوی عمل نمی‌کنند. البته به اصطلاح توانایی جمع کردن خودرو را دارند اما باید فشار بیش‌تری بر آنها وارد کرد و در کل احتیاط بیشتری به خرج داد.

سابرینا1

بدنه نیز استحکام متوسطی دارد و به علت فاصلهٔ کم سپرهای عقب و جلو از اتاق خودرو در تصادفات احتمالی ایمنی چندانی را شاهد نخواهیم بود که رابطهٔ بایک با ساب سوئد را که یکی از ایمن‌ترین‌ها در زمان خود بود زیر سؤال می‌برد، همچنین در مورد پایداری خودرو نکتهٔ قابل توجه این است که در هنگام حرکت در پیچ‌ها حس ناپایداری و واژگونی کاذبی را به راننده می‌دهد که با تعویض لاستیک‌های خودرو با سایز بزرگ‌تر می‌توان بخشی از این مشکل را حل کرد.

امکانات سابرینا هاچ بک

کیسه هوا: کیسه هوا راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی: قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی فرمان - مانیتور۶.۵LCD اینچی با ورودی AUX و USB به همراه مکان یاب (GPS)

ترمز و پایداری: ترمز جلو دیسکی – ترمز عقب کاسه‌ای - سیستم ترمز ضد قفل - توزیع نیروی ترمز به صورت الکترونیکی - اولویت با ترمز ABS+EBD+BOS

دیگر امکانات: گیربکس ۴ سرعته خودکار - موتور Mitsubishi و گیربکس AISIN - سیستم قطع خودکار چرخه سوخت - قفل مرکزی و ریموت کنترل - سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر) - سنسور باران و سنسور دنده عقب - سیستم تهویه مطبوع دیجیتال - سانروف برقی دو حالته - چراغ‌های مه شکن عقب و جلو - شیشه‌های بالابر برقی جلو و عقب - کنسول مرکزی به همراه تکیه گاه آرنج - فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع - محفظه سرد کن داخل داشبورد - روشن و خاموش شدن چراغ‌های جلو متناسب با نور محیط - صندلی‌های عقب با حالت تاشو و دسترسی به صندوق عقب - کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو - قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل - سیستم مشایعت راننده - آینه‌های جانبی برقی - تاشو اتوماتیک به همراه چراغ راهنما - گرمکن آینه ها

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها