ایربگ | قطعات خودرو

علت فراخوان خودروی معروف مشخص شد / تهدید جان مسافران با ایربگ

بیش از ۲۸۰ هزار خودرو ساخت دوج و کرایسلر به‌دلیل نقص فنی ایربگ، فراخوان شدند.

علت فراخوان خودروی معروف مشخص شد / تهدید جان مسافران با ایربگ

دوج چارجر یک خودروی اسپرت و پرقدرت با طراحی زیبا و خیره‌کننده است که توسط شرکت خودروسازی دوج تولید می‌شود. این اتومبیل با موتور‌های قدرتمند و قابلیت‌های برتر ابتدا در سال 2006 معرفی شد و از آن زمان تاکنون محبوبیت بالایی در بین علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و رانندگی هیجان‌انگیز دارد.

استلانتیس (شرکت مادر دوج و کرایسلر) ۲۸۴٬۹۸۲ سدان دوج چارجر و کرایسلر ۳۰۰ که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ تولیدشده‌اند را به‌دلیل نقص فنی ایربگ فراخوان کرد.

ظاهرا نقص در ماژول ایربگ باعث می‌شود هنگام تصادف، قطعات ریزی به سمت سرنشینان پرتاب شود که منجربه جراحت و آسیب‌دیدگی خواهد شد. به‌گفته‌ی استلانتیس مشکل مورد بحث در کمتر از یک درصد از خودرو ها وجود دارد. این شرکت از مالکان خواسته است در اسرع وقت به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند.

استلانتیس در حال ذخیره‌سازی قطعات است تا نمایندگی‌ها بتوانند به سرعت خودروها را سرویس کنند. تکنسین‌ها ماژول معیوب را با ماژول‌ جدید جایگزین خواهند کرد.

استلانتیس بررسی مشکل ایربگ را از ۱۷ فوریه‌ی ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۲) آغاز کرد. این خودروساز می‌گوید تاکنون گزارشی مبنی‌بر آسیب‌دیدگی یا جراحت به‌دلیل مشکل یادشده دریافت نکرده است.

منبع: زومیت
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها