خودروسازی | بنز | صنعت خودرو

شگفتی جدید بنز در خودروسازی دنیا

شرکت خودروسازی مرسدس بنز، موفق به استفاده از یک ربات انسان‌نما شد.

شگفتی جدید بنز در خودروسازی دنیا

مرسدس بنز یکی از معروف‌ترین و برترین شرکت‌های خودروسازی جهان است که در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد. این شرکت معمولاً به عنوان نماد تولید خودروهای لوکس و عالی در جهان شناخته می‌شود. خودروهای مرسدس بنز با طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و تکنولوژی پیشرفته، همواره مورد توجه مشتریان خود قرار گرفته‌اند. این شرکت در حال حاضر خودروهایی با موتورهای بنزینی، دیزلی، هیبریدی و الکتریکی تولید می‌کند و در بازار جهانی خودروسازی رقابت قوی دارد. همچنین، مرسدس بنز به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و رویکرد پایدار، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه خودروهای الکتریکی شناخته می‌شود.

شرکت خودروسازی مرسدس بنز، اخیرا موفق به استفاده از یک ربات انسان‌نما شد.

این ربات انسان‌نما موسوم به آپولو در خط تولید و سرهم‌بندی (مونتاژ) خود شده است که اعمال ساده مانند گرفتن و حمل اشیاء را انجام می‌دهد تا فعالیت کارگران انسانی کمتر شود.

ربات آپولو با قد ۱۷۷ سانتی‌متر و وزن ۷۲.۶ کیلوگرم می‌تواند وسیله‌ای با وزن ۲۵ کیلوگرم را بلند کند.

نرم‌افزار ربات، قابلیت کنترل از راه دور را فراهم می‌کند. چهره ربات حالت ساده‌لوحانه‌ای دارد، اما سایر ویژگی‌های ظاهری آن تفاوت خاصی با سایر ربات‌های انسان‌نما درحال‌توسعه، مانند ربات Optimus تسلا یا Figure ۰۱ ندارد.

این ربات برای تکمیل برخی از اعمال مانند سرهم‌بندی ساده قطعات که به مهارت تخصصی کمتری نیاز دارند، استفاده می‌شود و به کارگران انسانی کمک می‌کند تا علاوه‌بر تمرکز بر فعالیت‌های مهم‌تر، دچار جراحت‌های احتمالی کمتر شوند.

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها