تیتر کوتاه بررسی کرد؛

جایزه خودروی سال به رنو رسید / بازگشت نمایشگاه صد ساله خودرو ژنو در سال ۲۰۲۴

نمایشگاه خودروی ژنو با قدمت صدساله برای نخستین بار در پنج سال گذشته به فعالیت بازمی گردد و برگزارکنندگان به شدت در تلاش هستند تا ثروت آن را افزایش دهند.

جایزه خودروی سال به رنو رسید / بازگشت نمایشگاه صد ساله خودرو ژنو در سال ۲۰۲۴

نمایشگاه خودرو ژنو هر ساله در ماه مارس در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار می‌شد. محل برگزاری این نمایشگاه، یک مرکز همایش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ژنو است که توسط سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری سازمان‌دهی می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو در سطح دنیا به حساب می‌آید. این نمایشگاه خودرو نخستین بار در سال ۱۹۰۵ برگزار شد.

نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۲۰ به دلیل لغو ناگهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا از فعالیت دست کشید و برگزاری آن تا کنون به تعویق افتاده بود. برخی از شرکت‌های خودروسازی مانند ام جی، رنو و بی‌وای دی از چین، خودروهای برقی هیجان انگیزی را به نمایشگاه موتور ژنو می‌آورند تا توجه و علاقه مردم را به خود جلب کنند. برگزارکنندگان می‌گویند که امیدوارند بتوانند پادزهری برای روزهای سخت برای عاشقان خودرو ژنو باشند.

با این حال برای مارک تیشاو، سردبیر مجله اتوکار، نمایشگاه به خوبی سابق نیست. وی اعلام کرد: "فقط چند ماشین واقعاً عالی اینجا باقی مانده است. دیدن آن غم انگیز است زیرا ژنو قبلا بهترین نمایشگاه خودرو را داشت، اما اکنون اینطور نیست."

در اینجا نگاهی به برندهایی داریم که قصد دارند هیجان را به نمایشگاه خودرو بازگردانند:

 ام جی با نمایی متفاوت

MG Cyberster نسخه الکتریکی خود را معرفی کرده است: یک رودستر قدیمی با ظاهری مدرن را تصور کنید. شرکت خودروسازی بریتانیایی که به کانورتیبل‌های شیک دو نفره معروف است، این خودرو را با درب‌های قیچی جذاب و طراحی قدرتمند عقب ارائه می‌کند. این خودرو دارای دو موتور و چهار چرخ متحرک است که به آن کمک می‌کند تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۰-۶۲ مایل در ساعت) را تنها در ۳.۲ ثانیه طی کند! این سریعترین و قدرتمندترین خودروی تولیدی است که توسط MG ساخته شده است.

رنوی جذاب برقی

RENAULT ۵ E-TECH، این خودرو الکتریکی مدرن و جالب که در ژنو رونمایی می‌شود، بازسازی نوستالژیک یک هاچ بک کلاسیک است که نخستین بار در سال ۱۹۷۲ به بازار آمد. هر فرد میانسال فرانسوی نسبت به R۵ پرطرفدار احساس نوستالژی می‌کند که قبل از اینکه رنو سال‌ها پیش، فروش خودرو در ایالات متحده را متوقف کند، نسخه امریکایی آن را به نام "Le Car" داشت. کریستین استین، یکی از مدیران رنو، گفت که رنو ۵ خودرویی محبوب در دورانی بود که مشکل قیمت بالای بنزین وجود داشت. رنو ۵ به عنوان راه‌حلی برای این موضوع تلقی شد و در بین یک نسل از مردم بسیار محبوب شد. اکنون رنو قصد دارد با خودروی جدید خود به موفقیتی مشابه‌دست یابد.

خودروی ۵ EV با دو گزینه باتری در دسترس خواهد بود. یکی از گزینه‌ها دارای ظرفیت ۵۲ کیلووات ساعت است که به خودرو اجازه می‌دهد تا ۴۰۰ کیلومتر (۲۵۰ مایل) را با یک بار شارژ طی کند. رنو این خودرو را برای نخستین بار در امسال در فرانسه و آلمان معرفی خواهد کرد و پس از آن سال آینده در انگلستان عرضه خواهد شد. روز دوشنبه، Scenic رنو برنده جایزه «خودروی سال» به انتخاب گروهی از کارشناسان خودرو شد. برخی دیگر از خودروهایی که در حال اجرا بودند عبارتند از BMW ۵-series، Volvo EX۳۰، Kia EV۹، Peugeot E-۳۰۰۸/۳۰۸۸، Toyota C-HR و BYD Seal. این نخستین بار بود که یک خودروی چینی به لیست نهایی راه یافت.

SUV‌های بزرگ BYD

BYD چین که در سال گذشته با پشت سر گذاشتن تسلا در تگزاس به پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی تبدیل شد، اکنون انواع خودروهای الکتریکی را به نمایش می‌گذارد که در بازارهای اروپایی در دسترس خواهند بود. این شرکت خودروسازی همچنین شاسی بلند هیبریدی U۸ را از برند فانتزی یانگ وانگ خود به نمایش می‌گذارد.

تحلیلگران خودرو می‌گویند که BYD درحال‌حاضر یک برند خودرو محبوب و مورد بحث است. خودروسازان اروپایی که برخی از آنها در نمایشگاه‌های خودرو ژنو شرکت نمی‌کنند، نگران رقابت با BYD هستند. خودروهای BYD از نظر ظاهر، عملکرد بهتی دارند و در مقایسه با برندهای خودروی اروپایی مقرون به صرفه تر هستند.

درخشش از دست رفته نمایشگاه خودرو ژنو

تنها چند شرکت بزرگ خودروسازی در نمایشگاه خودرو امسال حضور دارند. این بار تنها ۱۵ خودروی جدید رونمایی شده است در حالی که ۵ سال پیش ۱۴۰ رونمایی شده بود. نام‌های لوکس بزرگی مانند فراری، لامبورگینی، استون مارتین و پورشه در این نمایشگاه حضور ندارند.

برگزارکنندگان نمایشگاه خودرو ژنو در طول پاییز رویدادی را در قطر برگزار کردند که در آن برندهای معروف خودرو با هدف جذب خریداران و به‌دست آوردن محبوبیت در کشورهای ثروتمند خاورمیانه حضور داشتند. این نمایشگاه که از سه‌شنبه تا یکشنبه برگزار می‌شود، نشان‌دهنده بازگشت نمایشگاه به جایگاه خود پس از یک قرن از آغاز آن در ژنو است. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۶۰۰۰۰۰ بازدید‌کننده در این رویداد شرکت کردند

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها