مدیرعامل پیشین نمایشگاه تهران در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

دستاورد بزرگ برگزاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی

حسین زاده گفت: به همین دلیل برگزاری جشنواره پوسترهای نمایشگاهی در دو دوره قبلی خود موجب ایجاد فضای رقابت سازنده و ارتقا سطح کمی و کیفی طراحی پوسترها در صنعت نمایشگاهی کشور شد.

دستاورد بزرگ برگزاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی

سومین دوره جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی اسفند ماه امسال با حضور فعالان صنعت نمایشگاهی کشور برگزار خواهد شد. کارشناسان بر این باورند که این جشنواره‌ می ‌تواند به عنوان یک فرصت برای ترویج هنر طراحی پوستر و تبلیغات محصولات و خدمات مختلف، و ارائه فرصتی به طراحان برای نمایش استعداد و توانایی خود در این حوزه عمل کند.

برگزاری این جشنواره‌ با ارائه راهکارهایی برای بهبود کیفیت طراحی‌ ها و بهبود در مهارت‌ های طراحی بستری قابل توجه برای تبلیغ و پیشرفت هنر طراحی پوستر خواهد بود.

پیرامون برگزاری این جشنواره فرهنگی – صنعتی گفتگویی را با بهمن حسین زاده مدیرعامل پیشین نمایشگاه بین المللی تهران ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

انتقال رسالت نمایشگاه ها از طریق پوستر

حسین زاده در این گفتگو اظهار داشت: یکی از اصلی ترین ارکان های برگزاری یک رویداد موضوعات مربوط به برندهای تبلیغاتی و اعلان برگزاری نمایشگاه است. به عبارتی می توان گفت یکی از اصلی ترین مراحل برگزاری یک رویداد، تبیلغ و اطلاع رسانی است تا از این طریق بتوان نقشه راه و رسالت رویداد نمایشگاهی را به مخاطب انتقال داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد‌: به عقیده من موضوعات مربوط به طراحی پوسترها باید در روند دریافت مجوز برگزاری رویدادها لحاظ شوند. از بررسی پوسترهای نمایشگاهی سال های اخیر اینگونه می توان استنباط کرد که اکثر آنها با بی حوصلگی و عجله طراحی و منتشر شده اند. نکته دیگری که وجود دارد شباهت بیش از حد پوسترهای نمایشگاهی با یکدیگر است. بنابراین شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و برگزارکنندگان نمایشگاهی باید اهمیت ویژه ای برای طراحی پوسترها قائل باشند و از طراحان حرفه ای و صاحب سبک این حوزه استفاده کنند.

بهمن-حسین-زاده

تاثیر برگزاری جشنواره پوسترهای نمایشگاهی بر صنعت نمایشگاهی

مدیرعامل پیشین نمایشگاه بین المللی تهران در ادامه برگزاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی را نقطه عطفی در صنعت نمایشگاهی کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز به اهمیت پوسترها در صنعت نمایشگاهی اهمیت چندانی داده نمی شود. به همین دلیل برگزاری جشنواره پوسترهای نمایشگاهی در دو دوره قبلی خود موجب ایجاد فضای رقابت سازنده و ارتقا سطح کمی و کیفی طراحی پوسترها در صنعت نمایشگاهی کشور شد. از طریق برگزاری این جشنواره می توان دانشجویان هنر و گرافیک و حتی طراحان صنعتی و نقشه کشی را جذب این حوزه کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها