برترین استارتاپ های گردشگری دنیا را بشناسید + تصاویر

استارتاپ‌های بزرگ گردشگری جهان همگی در یک دهه اخیر که سفر به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی تبدیل شده، به رشد و شکوفایی رسیده‌اند.

برترین استارتاپ های گردشگری دنیا را بشناسید + تصاویر

امروزه بسیاری از مردم جهان تشنه گردش، تفریح و مسافرت هستند و به مسافرت به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌ها و روش‌های تفریح نگاه می‌‎کنند. اگر به زندگی مردم نگاه کنید خواهید دید که هرگاه فرصتی هر چند کوتاه پیدا می‌کنند و تعطیلات از راه می‌رسد، سریع جایی را برای مسافرت پیدا می‌کنند و از این طریق روان خود را جلا می‌دهند و حال و هوایی تازه به زندگی خودشان می‌بخشند. همان‌طور که عنوان مقاله را می‌بینید، هدف ما این است که ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان را معرفی و توضیحاتی در رابطه با این استارتاپ ارائه دهیم.

معرفی ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان

۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان همواره تلاش کرده‌اند که رضایت مخاطبان خود را جلب کنند و بهترین خدمات ممکن را به آن‌ها ارائه دهند و به همین خاطر هم به عنوان بهترین کسب و کارهای نوپا در این حوزه شناخته می‌شوند. در ادامه به معرفی این ۱۰ کسب و کار نوپا می‌پردازیم.

ایربی_ان_بی

استارتاپ airbnb به گردشگران خدمات اجاره اماکن اقامتی در اغلب کشورهای جهان را می‌دهد

ایربی‌ان‌بی (Airbnb)

یکی از مسائل مهمی که برای گردشگران اهمیت دارد، محل اقامت و استراحت است. این استارتاپ را می‌توان یکی از ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان نامید. ایربی‌ان‌بی نقش واسطه را برای گردشگران ایفا می‌کند. کسانی که می‌خواهند منزل یا اقامتگاه خودشان را اجاره دهند در اپلیکیشن ایر بی‌ان‌بی ثبت نام می‌کنند تا گردشگرانی که به آن شهر می‌آیند گزینه مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.

با این کار هم زحمت گردشگران برای پیدا کردن محل اقامت کمتر می‌شود و هم افرادی که خواهان اجاره دادن منزل خود به گردشگران هستند، سریع‌تر به هدف خود می‌رسند. این استارتاپ در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و به تدریج توسعه پیدا کرد و اکنون به یکی از بهترین کسب و کارهای نوپا در حوزه توریسم تبدیل شده است.

لوکالور

استارتاپ لوکالور اماکن توریستی شهرهای مختلف را با دیگران به اشتراک می‌گذارد

لوکالور (Localeur)

یکی از لوزام مهم گردشگری، راهنمای تور است که می‌تواند اماکن جذاب و دیدینی را به گردشگران نشان دهد و توضیحاتی درباره آن اماکن به توریست‌ها ارائه دهد. لوکالور یکی از بهترین استارتاپ‌هایی است که در حوزه گردشگری وجود دارد. این استارتاپ موفق شده بستری فراهم کند که ساکنان هر شهر جهان، اماکن جذاب شهر خود را در برنامه لوکالور به اشتراک بگذارند تا گردشگران با ورود به این برنامه با اماکن جذاب شهرهای مختلف آشنا شوند تا بتوانند پس از سفر به آن شهر از تمام مکان‌های زیبای آن شهر بازدید کنند و لذت ببرند.

گت_یور_گاید

در فهرست ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان، تنها Get Your Guide است که تور برگزار می‌کند

گت یور گاید (Get Your Guide)

گت یور گاید، در واقع نوعی واسطه آنلاین است که موسسات فعال در حوزه گردشگری می‌توانند تورها و خدمات خود را در سایت ثبت کنند و پس از آن گردشگران می‌توانند یکی از تورهای این موسسه را برای خودشان انتخاب و رزرو کنند.

این استارتاپ در سال ۲۰۰۸ ایجاد شد و اکنون در فهرست ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان به قدری رشد کرده که در کشورهای مختلفی از جمله آلمان شعبه دارد. البته این استارتاپ فقط واسطه بین مردم و موسسات گردشگری نیست بلکه پس از مدتی که از راه اندازی این کسب و کار نوپا گذشت، موسسان آن با ویژگی‌های یک تور خوب آشنا شدند و توانستند تورهای خودشان را راه اندازی کنند.

ا_وای_ا

استارتاپ هندی OYO در بیش از ۵۰۵ شهر دنیا فعالیت دارد و خدمات هتلینگ عرضه می‌کند

اُوای‌اُ (OYO)

استارتاپ اُوای‌اُ به معنای واقعی کلمه یکی از ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان است. این استارتاپ هندی ارتباط نزدیکی با هتل‌داران مختلف دارد و به نوعی مجموعه‌ای از هتل‌ها است که گردشگران می‌تواند هر کدام از هتل‌ها را به دلخواه خودشان انتخاب کنند. جالب است که این کسب و کار نوپا در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد ولی در چنین مدت کوتاهی توانست به این حد از قدرت و ثروت دست پیدا کند.

در حال حاضر این کسب و کار در بیش از ۵۰۵ شهر دنیا فعالیت می‌کند و بیش از ۵۰۰ هزار اتاق در هتل‌های مختلف در اختیار کاربران این استارتاپ است.  مدیرعامل کنونی و بنیان‌گذار این مجموعه ارزشمند، ریتش آگراوال نام دارد که یک جوان ۲۶ ساله هندی است و در سال جاری میلادی (۲۰۲۰) به عنوان دومین میلیاردر جوان جهان شناخته شد.

ایکسپدیا

استارتاپ ایکسپدیا تمام خدمات و نیازهای لازم برای سفر را تامین می‌کند

ایکسپدیا (Expedia)

استارتاپ ایکسپدیا یکی از بهترین استارتاپ‌های جهان است که در تمامی زمینه‌های مرتبط با مسافرت فعالیت می‌کند. در واقع با استفاده از این کسب و کار نوپا می‌توانید بلیت بگیرید، هتل رزرو کنید، در کشور مقصد یک خودرو برای خودتان اجاره کنید و در کل به کمک این استارتاپ تمام خدمات سفر به شما ارائه می‌شود و می‌توانید از بهترین امکانات نهایت استفاده را ببرید.

وقتی از سایت ایکسپدیا استفاده کنید، هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد و به راحتی می‌توانید از شرکت‌های مختلف و قیمت‌های متنوع بهره‌مند شوید. ممکن است یک شرکت خدمات خود را با قیمت بالا و شرکت دیگر همان خدمات را با قیمت مقرون به صرفه ارائه دهد و این مهم‌ترین خصوصیت ایکسپدیا که باعث می‌شود دست شما برای انتخاب باز باشد.

اسنپ

استارتاپ snap یا getasnap مسافران دارای مقصد مشترک را به یکدیگر وصل می‌کند

اسنپ (Snap)

اسنپ یکی دیگر از ۱۰ استارتاپ گردشگری بزرگ جهان است که هواداران زیادی دارد. البته این استارتاپ هم مانند پنج استارتاپ‌ قبلی در ایران فعالیت ندارد ولی در صورتی که در کشوری اقامت داشته باشید که این استارتاپ خدمات خود را در آنجا ارائه می‌دهد، کافی است اعلام کنید که قصد دارید از کجا به کجا سفر کنید و تاریخ سفر خود را هم به این استارتاپ اعلام کنید.

اسنپ در گام بعدی جستجو می‌کند و گردشگرانی که در منطقه شما زندگی می‌کنند و قصد دارند به مقصد مورد نظر شما سفر کنند را پیدا می‌کند. سپس این افراد را به هم متصل می‌کند و در نهایت این افراد می‌توانند با یک راهنمای محلی همراه شوند و به مقصد مورد نظر سفر کنند.

کلوک

استارتاپ کلوک خدمات رزرو و دادن اطلاعات فعال است و بر منطقه آسیا تمرکز دارد

کلوک (Klook)

کلوک یکی از استارتاپ‌های بزرگی است که در صنعت گردشگری فعالیت می‌کند. زادگاه این کسب و کار نوپا، هنگ کنگ است و در حال حاضر در ۱۶ کشور آسیایی دفتر دارد.

کلوک در واقع‌ بزرگ‌ترین استارتاپی که خدمات رزرو به کاربران ارائه می‌دهد. این استارتاپ در زمینه رزرو و ارائه اطلاعات به کاربران خود به قدری رشد کرده و معروف شده که توانسته سرمایه قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران به سمت خودش جذب کند. طبق آخرین اطلاعات ماهانه بیش از یک میلیون رزرو از طریق این برنامه صورت می‌گیرد که درصد قابل توجهی از آن به آسیا تعلق دارد.

تراولوکا

تراولکا یکی از استارتاپ‌های یونیکورن اندونزی است که خدمات بلیت هواپیما و رزرو هتل را به صورت آنلاین در جنوب شرقی آسیا و استرالیا ارائه می‌دهد

تراولوکا (Travleoka)

تراولوکا، کسب و کاری است که دفتر مرکزی آن در اندونزی قرار دارد و خدمات مختلف مرتبط با سفر را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. این خدمات، رزرو پرواز، هتل، ماشین و مواد غذایی را دربرمی‌گیرد.

این استارتاپ موفق شده است که با بیش از ۱۰۰ هواپیمایی داخلی و بین‌المللی همکاری داشته باشد. این کسب و کار نوپا همواره تلاش کرده است که با هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز بیشتری همکاری داشته باشد و در حال حاضر بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا را تحت پوشش خودش درآورده است.

تایم_شیفتر

تایم‌شیفتر به مسافران برنامه‌های غذایی می‌دهد که در طول پرواز دچار jet lag نشوند

تایم شیفتر (Timeshifter)

سفرهای هوایی طولانی بدون آسیب و مشکل نیستند. فرض کنید که شخصی می‌خواهد از ایران به ترکیه و سپس از ترکیه به مقصد ایالات متحده پرواز کند. مسلماً این کار خستگی، بی‌خوابی و پدیده‌ای به نام پرواز زدگی را به بار می‌آورد. «پرواززدگی» یا jet lag باعث کلافه شدن، سردرد، حالت تهوع و غیره می‌شود.

تایم شیفتر استارتاپی است که هدف از راه‌اندازی آن، کمک به مسافران سفرهای هوایی طولانی و کسانی که احتمال ابتلا به پرواز زدگی دارند، است. این کسب و کار تاکنون بیش از ۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و امید است بیش از این رشد و پیشرفت کند.

این اپلیکیشن به مسافر برنامه می‌دهد و از او می‌خواهد قبل از پرواز چه غذایی بخورد یا در چه ساعت‌هایی از پرواز بیدار بماند تا بعداً خواب او مختل نشود.

اوی

Away استارتاپی است که وسایل و ملزومات سفر تولید می‌کند

اوی (Away)

استارتاپ اوی با یک ایده ناب و منحصر به فرد به جمع ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان اضافه شد و تاکنون هم موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. این استارتاپ کار طراحی، تولید و فروش چمدان‌های محکم، زیبا و بادوام را انجام می‌دهد.

این استارتاپ تمام تلاش خود را می‌کند که این چمدان‌ها را با مناسب‌ترین قیمت ممکن به مخاطبان خودش ارائه دهد. بر اساس گزارش‌‌ها، استارتاپ اوی همواره تلاش می‌کند که طراحی چمدان، امنیت و کیفیت آن را ارتقا دهد تا رضایت مشتریان را جلب کند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان را معرفی کنیم و توضیحات مختصری در مورد هر کدام از این استارتاپ‌ها ارائه دهیم. تمام متخصصان حوزه کارآفرینی و کسب و کار، آینده صنعت گردشگری را بسیار روشن و عالی تصور می‌کنند و بر این باور هستند که اگر یک کسب و کار نوپا در این صنعت عملکرد خوبی داشته باشد و خدمات باکیفیتی ارائه دهد، بدون شک موفق خواهد شد و آینده خوبی خواهد داشت. شاید به دلیل همین توجه روزافزون به حوزه گردشگری است که همه‌ساله فهرست ۱۰ استارتاپ بزرگ گردشگری جهان تغییر می‌کند.

 

منبع: اگرد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر