۱۰ نکته جالب درباره مرکز خرید اپال

مرکز خرید بزرگ اپال را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران و همچنین یکی از بهترین مراکز خرید در سعادت آباد به‌شمار آورد.

۱۰ نکته جالب درباره مرکز خرید اپال

مراکز خرید مدرن متعددی در تهران وجود دارند و مرکز خرید اپال در سعادت‌آباد نیز یکی از آن‌ها به‌شمار می‌رود. این مکان محل گردش تهرانی‌ها، به‌خصوص طرفداران کالاهای لوکس و گران‌قیمت است. اگر شما هم دوست دارید سری به اپال بزنید، بهتر است چند نکته جالب‌توجه را درباره این مکان بدانید.

ویژگی‌های جالب مرکز تجاری بزرگ اپال در سعادت آباد

ابتدا ویژگی‌هایی مانند مساحت زمین، معماری، سال تأسیس و و نکات جالب توجه مرکز خرید بزرگ اپال را بیان می‌کنیم. سپس شما را با واحدهای تجاری این مرکز خرید آشنا خواهیم کرد:

۱. مساحت مرکز خرید اپال

مرکز خرید بزرگ اپال را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران و همچنین یکی از بهترین مراکز خرید در سعادت آباد به‌شمار آورد. جالب است بدانید که مساحت زمین این مکان، بیش از ۷ هزار مترمربع و وسعت کل آن ۱۳۰ هزار مترمربع است. پس اگر فکر می‌کنید در یک روز می‌توانید از تمام واحدهای تجاری آن بازدید کنید، اشتباه کرده‌اید؛ این مجتمع تعداد زیادی واحد تجاری به‌همراه فضاهای تفریحی متنوع، مانند سینما، بولینگ و شهربازی دارد.

۲. بلندترین مرکز خرید ایران

یکی دیگر از نکات جالب درمورد مرکز خرید بزرگ اپال این است که بلندترین مرکز خرید کشور نیز محسوب می‌شود. این مکان در ۲۳ طبقه (۱۴ طبقه آن روی زمین و ۹ طبقه آن زیرزمین) ساخته شده‌است.

۳. سال تأسیس مرکز تجاری بزرگ اپال

جالب است بدانید که مرکز تجاری بزرگ اپال واقع در سعادت‌آباد، عمر چندان زیادی ندارد؛ اما در همین سن کم، به یکی از پرترددترین و بهترین مراکز خرید پایتخت تبدیل شده‌است. ساخت این مکان ۶ سال طول کشید که از ۱۳۹۲ آغاز و در ۱۳۹۸ به پایان رسید و در همین سال نیز از آن بهره‌برداری شد.

۴. گشت‌وگذاری بی‌پایان

جالب است بدانید که مرکز خرید بزرگ و بلند اپال، از ۴۵۰ واحد تجاری و غذایی به‌همراه تعداد زیادی فضای تفریحی و سرگرمی تشکیل شده‌است. ازاین‌رو برای این‌که تمام مجتمع را بگردید، به بیشتر از یک روز زمان نیاز خواهید داشت؛ البته معماری این بنا به نحوی است که بازدیدکنندگان به‌آسانی می‌توانند به تمام فضاها و طبقات مجتمع دسترسی داشته باشند.

2اپال

۵. معماری مدرن؛ دسترسی آسان

یکی از نکات خیلی جالب درمورد مجتمع تجاری اپال تهران، معماری بسیار زیبا و مدرن آن است. فضاها و طبقات پاساژ طوری طراحی شده‌اند که در مدت زمان کوتاهی، به بخش زیادی از واحدهای تجاری دسترسی داشته باشیم و چند راه برای ورود به طبقات مختلف تعبیه شده‌است.

۶. راه‌های دسترسی

همان‌طورکه بیان کردیم، معماری مجتمع اپال به نحوی است که دسترسی آسانی به تمام طبقات و فضاها وجود داشته باشد. ازاین‌رو ۱۵ دستگاه آسانسور مدرن، هرکدام با ظرفیت ۱۸ نفر به همراه ۶۷ دستگاه پله‌برقی، دسترسی به طبقات مختلف را بسیار آسان کرده‌اند.

۷. باند هلی‌کوپتر و پل ارتباطی

باوجود مساحت بزرگ، ارتفاع زیاد و معماری مدرن مجتمع تجاری اپال، برخورداری این مکان از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، چندان هم دور از انتظار نیست. یکی از ویژگی‌ها و تجهیزات متفاوت و خاص این مجتمع، برخورداری از باند هلی‌کوپتر است.

این باند در ارتفاع ۹۰ متری از سطح زمین قرار دارد؛ اما تنها ویژگی جذاب و جالب‌توجه مرکز تجاری اپال نیست. از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به پل ارتباطی این مجتمع اشاره کرد که در ارتفاع ۴۵کیلومتری قرار گرفته‌است و یکی دیگر از نکات جالب‌توجه درباره این مکان به‌شمار می‌رود.

۸. ایمنی و امنیت

سازندگان مجتمع تجاری اپال که از مهندسان حاذق و کاربلد شرکت‌های فلزی بوژان و شرکت تدبیر ساحل پارس هستند، برای ساخت این مجموعه، تمام تهمیدات ایمنی، ازجمله مقاومت در برابر زلزله را به‌کار برده‌اند. همچنین علاوه‌بر کاشی‌ها و سرامیک‌های باکیفیت و مؤثر در فضایی شیک و لوکس، امنیت مراجعه‌کنندگان را نیز تأمین کرده‌‌اند.

3اپال

۹. دسترسی و آدرس مرکز خرید اپال

دسترسی به مرکز تجاری اپال با خودروی شخصی، از چند مسیر امکان‌پذیر است. برای کسانی‌که قصد دارند از شمال یا غرب به این مرکز خرید بروند، باید وارد مسیر اتوبان یادگار امام شوند. دسترسی به این مکان از جنوب نیز از طریق بزرگراه نیایش و از شرق با عبور از بلوار شهید فرحزادی و رسیدن به میدان کتاب میسر است.

آدرس دقیق مرکز تجاری اپال، در شهرک غرب، بلوار فرحزادی، ابتدای بلوار کوهستان قرار دارد. برای رفتن به مجتمع اپال با مترو نیز می‌توانید سوار مترو خط بسیج ـ میدان صنعت شوید و از میدان صنعت با تاکسی به این مرکز خرید برسید.

۱۰. بخش‌های مختلف و اختصاصی، به‌ویژه برای کودکان

اگر فقط برای گشت و گذار به اپال می‌روید، شاید چندان مهم نباشد که یک کالای خاص را در کدام طبقه و واحد تجاری پیدا می‌کنید؛ اما اگر به‌دنبال کالای خاصی هستید، بهتر است بدانید که باید به کدام طبقه از این مرکز خرید بزرگ بروید. بر همین اساس در این بخش، برخی از واحدهای تجاری مرکز تجاری اپال را به تفکیک توضیح داده‌ایم:

  • اپال کیدز:

این بخش که در طبقه سه و نیم‌طبقه میانی پاساژ قرار دارد، مختص کودکان است و در آن ده‌ها بازی فکری و گروهی و شهربازی برای کودکان خردسال راه‌اندازی شده‌است.

  • اپال کویین:

در این بخش می‌توانید لوکس‌ترین کالاهای مربوط به مراسم عروسی، ازجمله لباس عروس، لباس داماد، طلا و جواهر، بورست ساعت و زیورآلات و هرچه که مربوط به برگزاری مراسم عروسی است را پیدا کنید.

  • اپال بولینگ و بیلیارد:

در طبقه هشت و چهارده مرکز تجاری اپال، برای نوجوانان و بزرگسالان، سرگرمی‌هایی ازجمله سالن‌های بیلیارد، بولینگ و کلوپ‌های ورزشی VIP وجود دارد.

  • اپال استایل:

در این بخش که در طبقات چهار و پنج و شش قرار دارد، می‌توانید هرآنچه که برای داشتن استایلی شیک و مطابق با مد است را بیابید.

  • اپال فودکورت:

در طبقه نه پاساژ اپال، وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خوشمزه سرو می‌شود. این بخش که فودکورت مجموعه است، تغذیه گردشگران برای یک روز کامل پاساژگردی را فراهم می‌کند.

  • اپال الکتریک:

در طبقه هفت پاساژ اپال، محصولات الکترونیکی و دیجیتالی، ازجمله کنسول‌بازی، لوازم جانبی، موبایل، لپ‌‌تاپ و... را خواهید یافت. علاوه‌برآن بخش تعمیرات محصولات الکترونیکی نیز در این قسمت قرار دارد.

  • اپال آفیس:

در این بخش که در طبقات یازده و دوازده واقع شده‌است، می‌توانید محصولات دکوراسیون و چیدمان را تهیه کنید.

3اپال

آشنایی مرکز تجاری اپال

در این مطلب، علاوه‌بر آشنایی با مرکز تجاری اپال، چند نکته جالب‌توجه درمورد این مجتمع بزرگ را بیان کردیم. در سفر به تهران می‌توانید به این مرکز خرید سر بزنید و به کالاهای زیادی دسترسی داشته باشید. اگر برای سفر خود به بلیط هواپیما یا قطار برای تهران نیاز دارید، سری به سایت فلای تودی بزنید. در «فلای تودی» می‌توانید بلیط خود را پیش از سفر رزرو کنید و اگر به هتل یا اقامتگاه نیاز دارید، از قبل گزینه مناسب خود را پیدا کنید.           

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها