هشدار هواشناسی برای آخر هفته؛

احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها

سازمان هواشناسی اعلام کرد دریای خزر و خلیج فارس آخر هفته طوفانی است.

احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها

هواشناسی درباره احتمال وقوع سیلاب در برخی استان ها در آخر هفته هشدار داد و گفت ترددهای دریایی شناورها ممکن است با اخلال همراه باشد.

سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب به دلیل بارش شدید باران از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در مازندران، گلستان، شرق و شمال خراسان شمالی، اردبیل و گیلان خبر داد و اعلام کرد: دریای خزر و خلیج فارس هم طوفانی است.

سازمان هواشناسی به علت افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران در دریای خزر به منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی و منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر شمال توصیه کرد.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که همزمان از پنجشنبه تا شنبه آینده ارتفاع امواج در خلیج فارس هم تا ۳ متر افزایش خواهد داشت و در هشدار نارنجی برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، نسبت به اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای مسافربری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در تردد کشتی‌های تجاری هشدار داده است.

هواشناسی با احتمال وقوع سیلاب در مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و سقوط سنگ از ارتفاعات از هموطنان خواسته است از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر