دمای ۶ شهر به مدار جوش رسید

رئیس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش نیم درجه‌ای میانگین دما کشور طی یک هفته اخیر در مقایسه با دوره بلندمدت، گفت: دما هوا در ۶ شهر بالای ۵۰ درجه است.

دمای ۶ شهر به مدار جوش رسید

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت دما کشور اظهار کرد: بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی میانگین دما طی یک هفته اخیر در کشور ۳۰.۳ درجه بوده که در مقایسه با دوره بلندمدت (۳۰ ساله) نیم درجه افزایش یافته است.

وی افزود: از ابتدای تیرماه تا کنون نیز میانگین دما ۳۰.۱ درجه برای کشور بوده که در مقایسه با دما ۲۹.۱ درجه دوره بلندمدت یک درجه افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که دما کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون نیز ۱.۱ درجه افزایش یافته است، یادآور شد: در زمان حاضر ۶ شهر کشور دمای بالای ۵۰ درجه دارند که شامل دهلران با ۵۱.۶ درجه، امیدیه ۵۱.۲ درجه، اهواز ۵۰.۸ درجه، آغاجاری با ۵۰.۳ و رام‌هرمز با ۵۰.۲ درجه است.

رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی همچنین از آغاز بارش‌ها طی امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل خبر داد و گفت: فردا بارش‌ها علاوه بر این استان‌ها به استان گیلان نیز گسترش می‌یابد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر