مردان زنانه پوش در مهترین رویداد مد سال

مراسم مد و فش «مت گالا» در نیویورک هر سال افراد مشهوری را گرد هم می آورد تا از این طریق بخشی از سیاست های فرهنگی آمریکا محقق شود.

مردان زنانه پوش در مهترین رویداد مد سال

گزارش تیترکوتاه؛ مراسم مت گالا مهم‌ترین رویداد در بخش مد و فشن در دنیا محسوب می‌شود. این مراسم اولین بار در سال ۱۹۴۸، توسط النور لمبرت خبرنگار مد و از مدیران موسسه طراحی لباس با هدف جمع‌آوری و کمک به حفظ لباس‌های تاریخی این موسسه برگزار شد.

مراسم مت گالا هر سال در اولین دوشنبه ماه می برگزار می‌شود. امسال نیز این مراسم در مکان معمول آن، موزه هنر متروپولیتن نیویورک برگزار شد؛ اما چیزی که نظر خبرنگاران مستقل و فعالان شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد، هماهنگی کامل این مراسم مثل بسیاری دیگر از مراسم به اصطلاح هنری-فرهنگی سال ۲۰۲۳ هماهنگ و همسو با دستور کار ترویج و تبلیغ «تغییر جنسیت»، «هویت سیال جنسی» و «تراجنسیتی» بود.

مردانه زنانه پوش

یکی از نکات قابل توجه در مراسم مت گالا، پوشش های زنانه همچون دنبال دار بودن لباس و کفش زنانه برای مردان است که در جهت هدف مت گالا برای ترویج تراجنسیتی است؛ از سوی دیگر، البسه مردانه برای زنان نیز، یکی دیگر از نشانه‌های ترویج جنسیت سیال در مت گالای امسال بوده است.

به عنوان مثال "ریحانا و ایسپ راکی" از اعضای ثابت مت گالا هستند. ایسپ در مراسم امسال، دامن پوشیده است؛ البته این دامن، شبیه دامن سنتی است که مردان اسکاتلندی در مناسبت‌های خاص سنتی می‌پوشند، اما این که ایسپ دنبالهٔ آن را چنان بلند گرفته که مثل لباس شب زنانه به دنبالش کشیده شود.

از دیگر دستور کارهای مشخص در این رژه سالانه، مردانه پوش شدن زنان ورزشکار و بازیگر است، به عبارت دیگر، برای هدف تراجنسیتی و جنسیت سیال، می‌بایست مرد و زن شبیه به یکدیگر شوند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر