دستور مهم نماینده رهبری درباره استخدام فرهنگیان

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: جایگاه آموزش خانواده در آموزش و پرورش باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نشست سالانه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کردستان که در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان باید در سطح مدارس فعال و از این ظرفیت عظیم به نحو احسن استفاده شود.

وی بر جدی گرفتن کارگاه‌های آموزش خانواده در مدارس تاکید کرد و افزود: علم، مهارت و خلاقیت از شاخصه‌های مهم نیروهای تخصصی آموزش و پرورش است.

به گفته وی، معلمان درس دین و زندگی باید به احکام، اخلاقیات و مسائل اعتقادی مسلط باشند در غیر اینصورت در آموزش دانش‌آموزان به مشکل بر می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: دانش‌آموز، معلم و اولیاء به عنوان سه رکن اساسی آموزش و پرورش نقش مهمی در تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی کودک دارند اما برای این سه ضلع کار تربیتی تخصصی نکرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید براینکه جایگاه آموزش خانواده در آموزش و پرورش باید تقویت شود، افزود: عناصر سه‌گانه معلم، خانواده و دانش‌آموز باید ارتباط بیشتر و تنگاتنگ‌تری داشته باشد.

وی از آموزش و پرورش به عنوان یک رسانه قوی نام برد و گفت: آموزش و پرورش به وسعت کل جامعه مخاطب دارد اما متاسفانه آنگونه که باید از این ظرفیت عظیم استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های اصلی در آموزش و پرورش است در راستای رفع این چالش باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، نسبت تعداد معلمان به دانش‌آموزان همخوانی ندارد و همین کمبود نیرو موجب کاهش نیروهای تخصصی مانند مربیان تربیتی در آموزش و پرورش شده است.

پورذهبی در پایان گفت: جذب معلمین در آموزش و پرورش باید با توجه به نیاز باشد افراد در هر رسته‌ای جذب می‌شوند باید در همان رسته نیز مشغول بکار شوند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر