پیش بینی جمعیت ایران تا ۲۰۵۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن ارائه راهکارها و با تاکید بر اهمیت خانواده محوری پیش بینی جالبی را از جمعیت کشور در آینده ارائه داد. بر اساس گفته های او جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ احتمالا به ۹۰ میلیون نفر خواهد رسید.

پیش بینی جمعیت ایران تا ۲۰۵۰

 جمعیت یک کشور شامل ارقام سنی، ترکیب زنان و مردان، نرخ رشد جمعیت، تحولات دموگرافیکی و مهاجرت‌ها است. اطلاعات درست و دقیق در مورد جمعیت کمک می‌کند تا اقتصاد ملی، برنامه‌ریزی مسکن، آموزش و بهداشت منطبق با نیازهای جمعیت فعلی و آینده باشد.

علیرضا اولیائی منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران امیدآفرینی را موضوع مهمی عنوان کرد. او می‌گوید:« باید به خانواده محوری برگردیم،در همه دنیا تلاطم و مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ اما در این حوزه امید آفرینی خیلی مهم است.»

او در ادامه ضمن ارائه گزارشی از سایر کشور ها توضیح داد:« ازدواج را خیلی سخت گرفتیم، حوزه های فرهنگی باید روی بحث ازدواج آسان تاکید کنند. در سال ۲۰۵۰ جمعیت افغانستان به نزدیک به ۹۰ الی ۱۰۰ میلیون نفر، جمعیت پاکستان به حدود ۴۰۰ میلیون نفر و جمعیت عراق به ۹۰ الی ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد و جمعیت ایران هم به حدود ۹۰ میلیون نفر می‌رسد که باید به بحث جمعیت کشور توجه کنیم.»

منبع: تکراتو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر