حضور شرکت‌های تعاونی در نمایشگاه ایران اکسپو

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو)، بزرگترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران را با حضور تجار و بازرگانان کشورهای مختلف و فعالان اقتصادی بخش تعاون، بخش خصوصی و دولتی، ثبت کرد.

حضور شرکت‌های تعاونی در نمایشگاه ایران اکسپو

شرکت‌های تعاونی صادرات محور نیز در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی با هدف معرفی و نمایش آخرین دستاوردها و محصولات ایرانی برای مجموعه‌های خارجی، حضور موفقی داشتند.

به گفته شیرزادی مدیرعامل تعاونی معلولین ایران فتح جم که در بخش صنایع دستی در این نمایشگاه حضور یافته، در نمایشگاه امسال، هیات‌های تجاری بیشتری برای بازدید و تعامل حضور داشتند.

همچنین سایر شرکت‌های تعاونی صادرات محوری که در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور داشتند، استقبال از این نمایشگاه را خوب توصیف کردند. به باور ایشان، توجه مسئولان به رفع مشکلات صادراتی می‌تواند تاثیر مطلوبی بر روند توسعه و افزایش صادرات داشته باشد.

گفتنی است، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، نیز در این خصوص بیان کرد: نمایشگاه اکسپو فرصت فوق‌العاده‌ای برای ما و دیگر کشورها است تا بتوانیم با زبان فناوری و تجارت صحبت کنیم. به خصوص اینکه ایران را صرفا به عنوان یک کشور نفتی می‌شناسند؛ در حالی که آنچه در اکسپو می‌بینید بیانگر کشوری است که آمادگی دارد به توسعه و رشد پایدار دیگر کشورها کمک کند. همچنین ایران می‌تواند در حوزه‌هایی همچون پزشکی، صنایع غذایی، تراکتورسازی، ماشین‌آلات و تجهیزات همکاری داشته باشد و همچنین این کشور می‌تواند به عنوان یک هاب برای توزیع کالا در شمال افریقا باشد.

گفتنی است، دو هزار تاجر از بیش از ۸۵ کشور مختلف جهان، برای حضور در این نمایشگاه به تهران آمده و بر این باورند که این نمایشگاه توانسته شبکه‌سازی و حضور در بازارهای بین‌المللی را برایشان آسان تر کند.

خاطرنشان می‌شود، در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، نایب رئیس اتاق تعاون استان فارس، مدیرکل امور اقتصادی استانداری و دکتر بحرانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی تفاهمنامه همکاری بین اداره کل شیلات استان بوشهر و اتاق تعاون استان فارس به منظور همکاری و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و امکانات و تجارب آبزی پروری و صید و صیادی به امضا رسید.

به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر، یکی از اهداف این تفاهمنامه استفاده از ظرفیت‌های تجارت داخلی ابزیان تولیدی و صیادی هر دو استان فارس و بوشهر است.

همچنین استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش آبزی پروری و صیادی هر دو استان بوشهر و فارس یکی دیگر از بندهای تفاهمنامه انجام شده است.

محلاتی عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران و نائب رئیس اتاق تعاون فارس نیز با تاکید بر اهمیت تفاهمنامه مذکور، بیان کرد: امکان همکاری‌های دو جانبه در خصوص توسعه همکاری‌های آموزشی براساس این تفاهمنامه فراهم گردیده است.

گفتنی است، تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری شیلاتی با همکاری دو طرف انجام خواهد شد تا این فرصت‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران هر دو استان قرار گیرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها