صادرات | تجارت | توسعه تجارت

صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری ایران به سوریه در راه است

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، از برنامه‌ریزی برای تحقق صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری ایران به سوریه در راه است

ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نقشه راه توسعه صادرات به سوریه، گفت: به منظور افزایش حجم تجارت به سوریه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های منظمی انجام شده است که مهم‌ترین این برنامه‌ها عبارت از برگزاری همایش اطلاع‌رسانی جهت ابهام‌زدایی و ترغیب فعالان اقتصادی برای رونق تجارت در دو کشور و تلاش برای احیای نمایشگاه‌های بین‌المللی و اختصاصی ( ۵ نمایشگاه) است.

این مقام مسئول با تاکید بر احیای هیات‌های تجاری همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی، افزود: برنامه فعال کردن دو مرکز تجاری در سوریه و همچنین برنامه اعزام رایزن بازرگانی در سال ۱۴۰۳ در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به دعوت مقامات و فعالان اقتصادی سوریه برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو، افزود: تلاش داریم در اکسپوی سال آینده با برگزاری جلسات B۲B و بازدیدهای جانبی زمینه‌های توسعه تجارت با این کشور را فراهم کنیم؛ همچنین تشکیل کمیته‌های عالی صنعتی در چارچوب توافق‌نامه تجارت آزاد در دستور کار قرار گرفته است.

ربیهاوی در پایان هدف از این‌ برنامه‌ریزی‌ها را‌ تحقق صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در اولین سال برنامه (۱۴۰۳) عنوان کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها