داغ ترین ترندهای لیبل چاپ دیجیتال کدامند؟

داغ ترین ترندهای لیبل چاپ دیجیتال کدامند؟

هرساله، انواعی از سبک و سیاق طرح و رنگ در صنعت بسته بندی و لیبل محبوب می شود که همه چیز، از مدل فکر کردن طراح برای طراحی آرت ورک گرفته تا انتظار مشتری از یک طراحی و چاپ خوب را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در این بازار جهانی که همه چیز به سرعت در حال تغییر و تحول است، برندها ناچارند که با تازه ترین ترندهای روز دنیا هماهنگ و هم قدم باشند و در عین حال یکپارچگی و هویت برند خود را هم حفظ کنند. خوشبختانه، امروزه با چاپ دیجیتال تمامی این ملزومات به سادگی محقق می شود. در این مقاله، به برخی از محبوب ترین ترندهای سال در طراحی لیبل و بسته بندی نگاهی می اندازیم.

اهمیت جذابیت و منحصر به فرد بودن لیبل یک محصول در آمارها و نظرسنجی های مردمی اثبات شده است. 80 درصد مردم اعلام کرده اند که در خرید یک محصول، جذابیت لیبل یا بسته بندی آن را مدنظر قرار می دهند و  73 درصد هم گفته اند که انتظار دارند که برند محبوب شان، تجربه ی خرید و استفاده از محصول را برایشان تا حد امکان شخصی سازی کند. بنابراین، انتخاب لیبل جذاب و متفاوت، نه تنها فروش محصول را افزایش می دهد، بلکه آگاهی از برند را هم در بین خریداران بیشتر می کند.

ترندهای-لیبل-چاپ-دیجیتال-2

رنگ های جیغ، درخشان و خیره کننده

سال 2023، سال رنگ های دارای فام آرام و محو و پاستلی نیست. بلکه سال رنگ های چشم گیر و درخشان و جیغ است که از فاصله ی دور هم چشم مخاطب را به خود جلب می کنند. خوشبختانه پیشرفت های چاپ دیجیتال هم امکان چاپ طیف کامل رنگ های فلورسنت و دیگر رنگ های اشباع شده را فراهم کرده است. بنابراین، استفاده از رنگ هایی مثل آبی درخشان و صورتی فلورسنت در لیبل محصول، ترند محبوب سال است که هم محصول شما را از سایر محصولات متمایز می کند و هم نشان می دهد که برند شما با ترندهای روز دنیا هماهنگ است. همینطور اگر می خواهید بر روی لیبل محصول خود پیامی را به مشتری منتقل کنید، مطمئن شوید که از رنگ های درخشان برای فونت پیام خود استفاده می کنید.

ترندهای-لیبل-چاپ-دیجیتال-3

اشکال منحصر به فرد و غیرمعمول

یکی دیگر از ترندهای محبوب سال، بسته بندی در اشکال و ابعاد عجیب و نامعمول است. مخصوصا محصولاتی که به شکل آنلاین به فروش می رسند، از آنجایی که با محدودیت فضا در قفسه ی فروشگاه مواجه نیستند، بهتر می توانند از این المان در بسته بندی محصول خود بهره ببرند. البته در این مورد، موضوعی که حائز اهمیت است این است که اگر برند شما سال هاست از یک شکل و ابعاد بسته بندی استفاده می کند و آن را به یکی از المان های استاندارد برند خود تبدیل کرده، توصیه نمی شود که حالا این روال را به هم بزنید.

ترندهای-لیبل-چاپ-دیجیتال-4

مرکب های متالیک

از گذشته تا حالا، مرکب های متالیک نماینده ی لوکس و گران بودن محصول بوده است. این ماجرا امسال هم فرقی با سال های گذشته ندارد. بااین تفاوت که چیزی که امسال شاهدش هستیم این است که مرکب های متالیک دیگر فقط مخصوص محصولات لوکس نیستند؛ بسیاری از برندها برای محصولات دارای رنج قیمتی متوسط هم از مرکب های متالیک برای رنگ لیبل یا تایپوگرافی برند خود استفاده می کنند. چاپ دیجیتال هم در زمینه ی فویل کوبی تکنیک های تازه ای رو کرده است که هم هزینه ی اینکار را کاهش داده و هم امکان استفاده از آن برای برندهای متوسط را هم فراهم کرده است. بنابراین، امسال می توان با هر بودجه ای که مدنظرتان است، از مرکب های متالیک برای بسته بندی محصول خود استفاده کنید.

ترندهای-لیبل-چاپ-دیجیتال-5

مواد اولیه ی پایدار

اگر به شما بگوییم که می توانید محصول خود را هم پایدار کنید و هم همزمان فروش آن را بیشتر کنید چی؟ باور می کنید؟ خوشبختانه امسال اینکار شدنی ست و آن را مدیون مشتریان و مصرف کنندگان بازار هستیم. درواقع، هرچه مصرف کنندگان از اهمیت پایداری محیط زیست آگاه تر می شوند، شفافیت فرآیند تولید یک محصول و پایداری آن برای آنها مهم تر از همیشه شده است. نظرسنجی وب سایت Recycled Paperboard Alliance نشان می دهد که 60 درصد از مشتریان، علاقه مندند از برندهایی خرید کنند که محصولات خود را تا جای ممکن پایدار کرده اند. مشتریان امروزی مخصوصا از برندهای مطرح محبوب شان توقع دارند که با پایدار کردن محصولات خود، نمونه ای برای دیگر برندها باشند. پس امسال با پایدار کردن محصولات خود، هم نسبت به محیط زیست متعهد خواهید بود و هم انتظار مشتریان همیشگی خود را برآورده می کنید. ناگفته نماند که استفاده از مواد خام پایدار مانند مواد بازیافتی در اغلب موارد، از مواد خام ناپایدار یا دست اول بسیار ارزان تر هستند. به این ترتیب می توانید در کنار تمامی مزیت های اینکار، در هزینه های خودتان هم صرفه جویی کنید.

کیو آر کد

فصای طراحی بسته بندی و لیبل محصولات محدود به ابعاد بسته بندی ست و کاریش هم نمی شود کرد. اما این مشکل مربوط به گذشته ست، چون در حال حاضر، فناوری کیو آر کد از چاپ دیجیتال به میدان آمده که فضای اطلاع رسانی در مورد محصول را نامحدود کند. تمامی اطلاعات اضافه که نمی توانیم آنها را بر روی لیبل محصول چاپ کنیم، می توانند به وسیله ی یک کیوآر کد، از اینترنت به دست مشتری برسند. علاوه بر این، استفاده از کیو آر کد بر روی بسته بندی یا لیبل، انگیجیمنت مشتری با برند را افزایش می دهد و یک حالت تعاملی بین آنها ایجاد می کند که حتی بعد از خرید محصول هم ادامه میابد.

 

ترندهای-لیبل-چاپ-دیجیتال-6

هوش مصنوعی و واقعیت افزوده

روزهایی که واقعیت افزوده، فقط به بازی های ویدیویی و پروژه های مروبط به شبیه سازی محدود می شد، دیگر گذشته. حالا شاهد این موضوع هستیم که هرچه فناوری های مربوط به هوش مصنوعی و واقعیت افزوده پیچیده تر می شوند، برندهای بیشتری از آن برای تعامل بیشتر با مشتریان خود استفاده می کنند. تعاملی که واقعیت افزوده بین مشتری و برند ایجاد می کند، یک تجربه ی بسیار منحصر به فرد است که جایگاه برند را در ذهن مشتری ارتقا می دهد. اگر می خواهید از واقعیت مجازی برای ارتقای محصول خود استفاده کنید، سعی کنید از پلتفرم های قابل اعتمادی مانند Bilppar بهره بگیرید.

ترندهای-لیبل-چاپ-دیجیتال-7

شخصی سازی

بعضی از ترندها محدود به یک یا دو سال نیستند. آنها با پیشرفت فناوری پیدایشان می شود و بعد هم برای همیشه ماندگار می شوند. شخصی سازی محصول هم یکی از این ترندهای ماندگار است. بنابراین، تکنیک هایی مثل استفاده از مونوگرام که در آن حروف اول اسم مشتری به زیبایی تایپوگرافی و بر روی لیبل چاپ می شود گرفته تا روش های خلاقانه ی دیگر، تکنیک های بسیار تاثیرگذاری هستند که تجربه ی مشتری در استفاده از محصول را به شکل چشمگیری بهبود می دهند. به این ترتیب، مشتری یک پیوند عاطفی عمیق با برند محبوب خود ایجاد می کند که او را به خرید بیشتر از برند سوق می دهد.

ترندهای-لیبل-چاپ-دیجیتال-9

بسته بندی لوکس

برندها در تولید محصولات خاص و لوکس برای مشتریان خود تبحر دارند. سال 2023 هم سال تولید لیبل و بسته بندی هایی با ظاهر لوکس و پریمویم است. حتی اگر محصول شما آنقدرها هم گران نیست، باز هم هیچ عیبی ندارد که یک بسته بندی جذاب با المان های لوکس برای آن طراحی کنید. استفاده از مواد اولیه ی باکیفیت، کاغذ و مقوای بافت دار، پارچه های نرم، فویل کوبی با رنگ های متالیک، همگی می توانند محصول شما را باکیفیت و خاص نشان دهند در میزان فروش آن موثر باشند.

ترندهای-لیبل-چاپ-دیجیتال-10

بسته بندی مینیمالیست

گاهی اوقات، کم بیشتر است. یکی دیگر از ترندهای همیشه ماندگار در طراحی لیبل و بسته بندی محصولات، استفاده از طرح های مینیمالیستی است که در سال 2023 هم همچنان محبوب هستند. سبک مینیمال، طرح ها و الگوهای ظریف و خلوت را با طرح و رنگ های شلوغ ترجیخ می دهد. برش های ظریف و کوتاه بر روی بسته بندی، استفاده از پالت رنگی طبیعی و المان های آینده نگر همه از استانداردهای سبک مینیمال به شمار می روند که بسته بندی محصول را لوکس نشان می دهد.

بسته بندی های خلاقانه

شبکه های مجازی کار رقابت برندها را از همیشه سخت تر کرده است. اینترنت، تمامی برندها را پیش روی مشتری قرار داده و گستره ی انتخاب های او را وسیع تر کرده است. طبعا مشتریان هم به دنبال متفاوت ترین محصولات خواهند بود. بسته بندی های خلاقانه می توانند این خواسته ی مشتریان را برآورده کنند. در بسته بندی های خلاقانه، از المان هایی استفاده می شود که کمتر کسی به سراغ آنها می رود. اینکار محصول را در بین سایر محصولات متمایز می کند.

تایپوگرافی های سفارشی

استفاده از تایپوگرافی هم می تواند محصول را متمایز و متفاوت به فرد کند. مخصوصا اگر به استفاده از رنگ های جیغ و براق که ترند امسال است علاقه ای ندارید، می توانید از تایپوگرافی در فضای لیبل و بسته بندی استفاده کنید. اینروزها مخصوصا تایپوگرافی هایی که به شکل دست خط هستند، بسیار محبوب شده اند. مخصوصا که با پیشرفت تکنولوژی و ظهور تکنیک های جدید، می توان از انواع گرادیانت، اشکال هندسی، الگوهای مختلف و... برای تزیین تایپوگرافی استفاده کرد.

منبع: ایپینا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار