سیگار الکترونیکی | مصرف سیگار | وزارت بهداشت

تبلیغ و تولید این نوع سیگار ممنوع شد / اقدام وزارت بهداشت علیه دخانیات

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد تبلیغ و تولید سیگار الکترونیکی به دلیل مضراتی که به همراه دارد، ممنوع شده است.

تبلیغ و تولید این نوع سیگار ممنوع شد / اقدام وزارت بهداشت علیه دخانیات

سیگار الکترونیکی یا به اختصار ای-سیگار یک دستگاه الکترونیکی است که به منظور شبیه‌سازی سیگار سنتی طراحی شده است. این دستگاه شامل یک باتری، یک مخزن مایع الکترونیکی که شامل نیکوتین، گلیسرین و طعم دهنده‌ها است، و یک المنت گرمازایی است که مایع را تبدیل به بخار می‌کند. مصرف سیگار الکترونیکی در بین افرادی که تمایل به کاهش مصرف سیگار سنتی دارند، رو به افزایش است.

دکتر جعفر جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت سیگار الکترونیکی را دستگاه آسیب رسانی خطاب کرد و گفت: با توجه به مضرات سیگار‌هایی از این دست، تولید سیگار‌های الکترونیکی در کشور را ممنوع کرده‌ایم.

او اعلام کرد: سیگار‌های الکترونیک با توجه به مضراتی که دارند، ممنوع هستند. هرگونه تبلیغ برای سیگار‌های الکترونیک به طور کامل غیرمجاز به حساب می‌آید.

دکتر جندقی افزود: اقدامات علیه دخانیات فقط محدود به ممنوع اعلام‌کردن تولید سیگار‌های الکترونیکی نمی‌شود.هرگونه سیگار غیرمتعارف جزو موارد غیرمجاز به حساب می‌آید. منظور از سیگار‌های غیرمتعارف سیگار‌هایی است که تصاویر، نوع پاکت، رنگ و ابعاد پاکت آن منطبق بر تصمیم‌های کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف مواد دخانی نباشد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پایان گفت: با توجه به تصمیم‌های کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف مواد دخانی، اگر مشخصات ظاهری بسته‌بندی سیگار‌ها منطبق بر تصمیم‌های این کمیته نباشد، غیرمجاز به حساب می‌آیند.

منبع: تکراتو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها