تبلیغات | تبلیغات اصولی | وزارت فرهنگ

فعالان تبلیغاتی زیر ذره بین وزارت ارشاد / صدور مجوز برای تبلیغات الزامی شد

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: کانال‌ها و انسان‌رسانه‌های فعال تبلیغاتی با بیش از ۵ هزار نفر دنبال‌کننده، در این طرح بر اساس مقررات عمومی و اختصاصی و به منظور حفظ حقوق مخاطبان، شناسایی و اطلاعات آن‌ها ثبت می‌شود.

فعالان تبلیغاتی زیر ذره بین وزارت ارشاد / صدور مجوز برای تبلیغات الزامی شد

مجوز تبلیغات در فضای مجازی یکی از مسائل مهم در حوزه تجارت الکترونیکی است. در بسیاری از کشورها، افراد و شرکت‌ها می‌بایست قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند. این مقررات ممکن است شامل مواردی مانند مجوزهای لازم برای انجام تبلیغات، رعایت کردن استانداردها و محدودیت‌هایی برای نوع و محتوای تبلیغات و همچنین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باشد. هدف این مقررات این است که از اجرای تبلیغات نادرست جلوگیری کرده و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و شفافیت در تبلیغات را تضمین کنند.

عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی با اعلام این مطلب، افزود: این طرح به منظور حفظ حریم قانونی افراد و انجام مناسب امور تبلیغاتی در فضای مجازی و در راستای وظایف و تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته و در گام نخست از تمامی فعالان این حوزه اعم از پیام‌‌رسان‌‌ها، سکوها، واسطه‌‌های تبلیغاتی و سایر دست‌اندرکاران این حوزه خواسته شده است مجوز فعالیت‌‌های تبلیغاتی خود را اخذ و در چارچوب قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور فعالیت نمایند.

وی با اشاره به لزوم و تبعیت تمامی تولیدکننده‌‌ها، واسطه‌‌ها و رسانه‌‌های تبلیغاتی از قانون افزود: محتوای تبلیغات تجاری مطابق با مقررات عمومی و سیاست‌ها و اسناد بالادستی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبیین و تنظیم شده و نظارت بر حسن انجام آن نیز از مسیر همراهی و هم‌‌افزایی با فعالان این حوزه میسر خواهد شد. در همین ارتباط، نشست‌‌های تخصصی با فعالان و ذی‌ن‌فعان این حوزه برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی هم‌چنین، بر لزوم حفظ انضباط تبلیغاتی در فضای رسانه‌‌ای کشور، اظهارکرد: ساز و کار و زیرساخت‌‌های لازم برای ثبت انسان‌رسانه‌ها و کانال‌های بالای ۵ هزار ‌دنبال‌‌کننده تبلیغاتی در سامانه الکترونیک تبلیغات فراهم شده و خدمات لازم به این افراد تنها با ثبت مشخصات و به صورت آنی، انجام‌‌پذیر شده است.

محمدیان در پایان افزود: در این طرح، پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی با هم تفاوت ندارند و هر فعال تبلیغاتی در هر یک از بسترها و شبکه ‌های اجتماعی مشمول این طرح خواهد شد.

منبع: انتخاب
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها