تیتر کوتاه بررسی کرد؛

قدرتمندترین زنان سال ۲۰۲۳ را بشناسید/ چه چیزی آنها را منحصر به فرد کرد؟

در این گزارش به بررسی اسامی قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۳ و ویژگی های منحصر به فرد انها خواهیم پرداخت.

قدرتمندترین زنان سال ۲۰۲۳ را بشناسید/ چه چیزی آنها را منحصر به فرد کرد؟

قدرت تغییر و شکستن الگوهای قدیمی در افراد قدرتمند به وضوح دیده می شود.این امر به ویژه در شماره سالانه زنان سال مجله فوربس مشهود است، که فهرستی از قدرتمندترین زنان جهان را ارائه می‌دهد که توسط سایر زنان تأثیرگذار از سراسر جهان در مورد آن نوشته شده است.

این پروژه ویژه ماه‌ها طول کشید تا با کمک بسیاری از روزنامه نگاران، خوانندگان و کارشناسان صنعت FT جمع آوری شود. این فهرست شامل زنان کارآمدی است که جوایز چشمگیری مانند جوایز نوبل، پولیتزر، گرمی و جام جهانی را دریافت کرده‌اند. با این حال، این تقدیرنامه‌ها به طور کامل، کار متنوع و تاثیرگذاری این زنان را نشان نمی‌دهد.

Margot Robbie

مارگو الیز رابی بازیگر استرالیایی است. او یک ستاره بزرگ سینما است، نامزد جایزه اسکار شده است، و همچنین یک شرکت تولید بزرگ به نام LuckyChap را اداره می‌کند. او و همراهانش نشان دادند که از فیلم‌های منحصربه‌فرد واقعاً می‌توانند پول زیادی به‌دست آورند. فیلم باربی، پروژه‌ای که بسیاری فکر می‌کردند موفق نخواهد بود، تنها در چند هفته بیش از یک میلیارد دلار به‌دست آورد.

مارگو-رابی

Beyoncé

بیانسه جیزل نولز-کارتر خواننده امریکایی است. او، ملقب به «کویین بی»، بابت خلاقیت در سبک هنری و توانایی در آواز خواندن مشهور است. کوشش‌هایش در موسیقی و رسانه‌های بصری، او را به یکی از چهره‌های فرهنگی برجسته در قرن بیست و یکم تبدیل کرده‌است. بیانسه اجرا را از کودکی با حضور در مسابقات خوانندگی و رقصندگی مختلف آغاز کرد.

خواننده-زن

Barbara Kingsolver

باربارا کینگسالور یک رمان‌نویس، و شاعر اهل ایالات متحده امریکا است. باربارا کینگ سولور مدت‌هاست که به خوانندگان رمان‌ها و اثراتش یادآوری می‌کند که چشمان خود را باز کنند. او می‌گوید: چشمانمان را به بحران کره زمین، به فقر، به مشکلات غذا و مزارع باز کنیم. او نه تنها یکی از بزرگترین نویسندگان است، بلکه به عنوان یک معلم فرهیخته شناخته می‌شود.

باربارا-کینگ

Phoebe Philo

فیبی فایلو طراح مد اهل بریتانیاست. مجله تایم در سال ۲۰۱۴ هم نامش را در فهرست ۱۰۰ زن قدرتمند جهان جای داد. او به عنوان مدیر خلاق در Celine کار شگفت‌انگیزی انجام داد و سبکی ساده و مدرن را ایجاد کرد که بسیار محبوب شد. این سبک نه تنها در لباس‌هایی که او طراحی می‌کرد، بلکه در طراحی‌های فروشگاه‌ها، تبلیغات نیز دیده شد و طرفداران ویژه‌ای پیدا کرد. آثار او حتی پس از گذشت چندین سال هنوز هم تأثیرگذار و جاودانه است.

فوبی-فیلو

Alia Bhatt

آلیا بات بازیگر بریتانیایی با تبار هندی است. او برای بازی در فیلم‌های هندی‌زبان شناخته شده و دریافت‌کننده جوایز مختلفی از جمله چهار جایزه فیلم‌فیر بوده‌است. او یکی از بازیگران زن هند با بیشترین دستمزد بوده و نامش از سال ۲۰۱۴ در فهرست ۱۰۰ ستاره مجله فوربز هند آمده‌است.

آلیا-بات

Aespa

اِسپا گروه دخترانه کره‌ای است که توسط (SM Entertainment) اس‌ام اینترتینمنت تشکیل شده و متشکل از کارینا، جیزل، وینتر و نینگ‌نینگ است. این گروه در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰، با انتشار تک‌آهنگ «بلک مامبا یا مامبای سیاه» آغاز به کار کرد.آن‌ها در سال ۲۰۲۱ با برند Givenchy همکاری کردند. همچنین آنها به عنوان مدلهای برند Clio انتخاب شدند. آنها نخستین کسانی بودند که در هفته اول با سه آلبوم متوالی بیش از یک میلیون نسخه فروختند. آنها همچنین در Coachella اجرا کردند و به یک تور جهانی رفتند.

گروه-اسپا

Lola Shoneyin

لولا شونیین شاعر و نویسنده نیجریه‌ای است که نخستین رمان خود را در می‌۲۰۱۰ در بریتانیا عرضه کرد. نوشته‌های او به موضوعات مرتبط با مشکلات زندگی در افریقا می‌پردازد. شاید شناخته شده‌ترین دستاورد او جشنواره ادبی است که در سال ۲۰۱۳ تأسیس کرد، جشنواره هنر و کتاب Aké که هر ساله نویسندگانی را از سراسر قاره برای گفت‌وگو و کارگاه‌های آموزشی در مورد هنر و تجارت نویسندگی گرد هم می‌آورد.

لولا-شونیل

Mira Murati

میرا موراتی یک مهندس آلبانیایی الاصل ساکن ایالات متحده است. او مدیر ارشد فناوری OpenAI است، شرکتی که چت‌جی‌پی‌تی را توسعه می‌دهد. موراتی کار خود را به عنوان کارآموز در گلدمن ساکس در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ در Zodiac Aerospace کار کرد. قبل از پیوستن به لیپ موشن سه سال را در شرکت تسلا گذراند.

میرا-موراتی

Fran Drescher

 بازیگر زن تلویزیون در امریکا است. او به‌عنوان یک بازیگر، کهن الگوی هالیوود را به‌روزرسانی کرد و بر سختی‌های این حوزه غلبه کرد تا یک برند شخصی بسازد که او را در سطح بین‌المللی محبوب کند. او به عنوان رئیس اتحادیه SAG-AFTRA، امسال بازیگران را در یک اعتصاب ۱۱۸ روزه رهبری کرد تا به یک معامله قابل قبول با استودیوها دست یابد.

فرن-درشر

Mary Barra

مری بارا کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی امریکایی است، که از ۱۵ ژانویه ۲۰۱۴، به‌عنوان مدیرعامل اجرایی شرکت جنرال موتورز فعالیت می‌نماید. بارا نخستین زنی می‌باشد که به ریاست یکی از خودروسازان اصلی منصوب شده‌است. در طول اعتصابات کارگران متحد اتومبیل، بارا ترجیح داد به جای جلب توجه عمومی و استفاده از جذابیت‌های احساسی مانند سایرین در صنعت، بی‌سر و صدا با کارگران مذاکره کند.

مری-بارا

Ursula von der Leyen

وی رئیس کمیسیون اروپا و سیاست‌مدار آلمانی از حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و نخستین زنی است که در تاریخ آلمان این سمت را بر عهده داشته‌است. او در واکنش جمعی به جنگ ناعادلانه روسیه علیه اوکراین، از تحریم‌های قدرتمند علیه روسیه گرفته تا کمک‌های اقتصادی و امنیتی قوی اروپا به اوکراین، از جمله پیشنهاد او برای تسهیلات جدید ۵۰ میلیارد یورویی برای اوکراین، نقش بسزایی داشته است.

اورسولا

Janet Truncale

جانت حامی اجرایی شبکه کهنه سربازان EY ایالات متحده است. خارج از EY، جانت به‌عنوان رئیس هیات مدیره بانک جهانی زنان، یک سازمان غیرانتفاعی جهانی که به دسترسی بیشتر زنان کم‌درآمد به ابزارهای مالی حیاتی اختصاص دارد، خدمت می‌کند.

جانت

Karin Keller-Sutter

کارین کلر سوتر، وزیر دارایی سوئیس است. دانش، شجاعت و قاطعیت شاید مهم‌ترین ویژگی یک سیاستمدار باشد که وزیر دارایی سوئیس به عنوان یک زن، تمامی این ویژگی‌ها را دارد. کارین کلر ساتر فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ به عنوان یک مشاور محلی در ویل آغاز کرد. او در سال ۱۹۹۷ ریاست شورای محلی را بر عهده داشت. از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ او عضو شورای کانتون سنت گالن و بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ رئیس FDP کانتون سنت گالن بود.

کارین-کالر

Lisa Dyson

لیزا دایسون دانشمند، فیزیکدان و کارآفرین امریکایی است. او بنیانگذار و مدیرعامل Kiverdi است، یک شرکت بیوفناوری که از فناوری‌های تبدیل کربن برای توسعه محصولات پایدار برای کاربردهای تجاری، از جمله کشاورزی، پلاستیک و مواد زیست تخریب‌پذیر استفاده می‌کند. لیزا دایسون، دانشمند و کارآفرین بیوفناوری، باید در صدر فهرستی از مبتکران نمادین باشد.

لیزا-دایسون

Carol Tomé

یک مدیر بازرگانی امریکایی است که درحال‌حاضر مدیر اجرایی United Parcel Service است. او قبلاً از The Home Depot بود که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ در آنجا کار کرد و به عنوان معاون رئیس‌جمهوری و خزانه دار و بعداً به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و مدیر ارشد مالی مشغول به کار بود.

کارول-تام

Marina Silva

وی سیاستمدار و فعال محیط‌زیست اهل برزیل است. سیلوا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ میلادی وزیر محیط‌زیست برزیل بود. جهان با بحران سه گانه تغییرات آب و هوایی، آلودگی و از دست دادن تنوع زیستی مواجه است. مارینا سیلوا به عنوان وزیر محیط‌زیست و تغییرات آب و هوایی برزیل در قلب این بحران قرار دارد. او که در نزدیکی جنگل‌های بارانی در یک جامعه روستایی کوچک متشکل از لاستیک‌ها بزرگ شد، از نزدیک شاهد ویرانی‌های جنگل زدایی بود و زندگی خود را وقف مبارزه با آن کرده است.

سیلوا

Olena Zelenska

اولِنا ولودیمیریونا زلنسکا یک فیلم‌نامه‌نویس اوکراینی که بانوی اول اوکراین به عنوان همسر رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی است. زلنسکا مانند همسرش به نماد جهانی انعطاف‌پذیری تبدیل شده است. رهبری او در رسیدگی به سلامت روان اوکراینی‌ها در طول جنگ حیاتی است.

زلنسکی

Coco Gauff

کوری "کوکو" گوف تنیس‌باز اهل ایالات متحده امریکا است. او با ۱۳ سال، کم‌سن‌وسال‌ترین فینالیست مسابقات تنیس آزاد امریکا در بخش جوانان بوده‌است.

کوکو-گاف

Elizabeth Maruma Mrema

الیزابت ماروما مرما یک رهبر و وکیل تنوع زیستی تانزانیایی است که در مونترال کانادا زندگی می‌کند و از سال ۲۰۲۳ به عنوان معاون مدیر اجرایی برنامه محیط‌زیست سازمان ملل تحت رهبری مدیر اجرایی اینگر اندرسن فعالیت می‌کند. مرما از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ دبیر اجرایی کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تنوع زیستی بود.

الیزابت-مرما

Katalin Karikó

برای بسیاری از مردم، همه گیری کووید-۱۹ یک دوره زمانی ترسناک بود. ما مجبور شدیم ماه‌ها در انزوا بمانیم. اما در عرض یک سال، دانشمندان به سرعت واکسنی ساختند و ما را به آینده امیدوار کرد. کاتالین کاریکو، بیوشیمیدان مجارستانی، کار شگفت‌انگیزی انجام داد که این امر را ممکن کرد.

کاتالین-کاریکو

در دنیای امروز، زنان در حال شکستن کلیشه‌ها و دستیابی به دستاوردهای بزرگ در بسیاری از زمینه‌ها هستند. آنها رهبری شرکت ها، کشورهای پیشرو و شکل دادن به آینده را بر عهده دارند. واضح است که زنان تأثیرگذار دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آنها را برجسته می‌کند.

معیارهای متفاوتی برای انتخاب قدرتمندترین زنان جهان در نظر گرفته می‌شود. در این گزارش به بررسی برخی از ویژگی زنان قدرتمند و اثرگذار و اسامی منتخبان آنها در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

اعتماد به نفس بالا

زنان با اعتماد به نفس به خود و توانایی‌های خود ایمان دارند، بنابراین از ریسک کردن و دنبال کردن اهداف خود نمی‌ترسند. وقتی آنها اعتماد به نفس خود را نشان می‌دهند، باعث می‌شود دیگران نیز اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. اگر به زبان بدن زنان قدرتمند دقت کنید، متوجه خواهید شد که آنها صاف می‌ایستند، به چشمان مردم نگاه می‌کنند و با اعتماد به نفس اما همچنین با احترام صحبت می‌کنند. این عادات کوچک می‌تواند به آنها کمک کند تا احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و باعث شوند دیگران توانایی‌های رهبری آنها را ببینند.

قابلیت انعطاف پذیری

یکی دیگر از معیارهای مهم برای انخاب زنان قدرتمند، میزان انعطاف‌پذیری آنها است.زنان بانفوذ قوی هستند و معمولا سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند. آنها می‌دانند که شکست‌ها اتفاق می‌افتد، اما اجازه نمی‌دهند جلوی آنها را بگیرند. آنها از چالش‌های خود درس می‌گیرند و به حرکت رو به جلو ادامه می‌دهند. این زنان تاب آور نگرش مثبتی دارند و همیشه در تلاش اجرای اقدامی نو هستند. آنها به راحتی تسلیم نمی‌شوند و آماده هستند تا برای رسیدن به اهداف خود سخت تلاش کنند.

حس همدلی و همدردی

همدلی برای زنان قدرتمند بسیار مهم است زیرا به آنها کمک می‌کند تا واقعاً دیگران را درک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. وقتی زنان همدل هستند، در گوش دادن عالی هستند و می‌توانند احساس دیگران را تصور کنند. این زنان قدرتمند به عنوان یک رهبر، درک مناسبی از مشکلات اطرافیان خود دارند. درک و مراقبت از دیگران به زنان قدرتمند کمک می‌کند تا روابط خوبی با همکاران، کارکنان و مشتریان خود برقرار کنند.

تفکر رویایی

یکی از ملاک‌های مهم برای انتخاب زنان قدرتمند جهان، نوع تفکر آنها است. زنان بانفوذ اغلب در رویاهای بزرگ و الهام بخشیدن به دیگران برای باور ایده هایشان عالی هستند.اهداف این افراد مشخص است. تفکر رویایی فقط داشتن یک برنامه بزرگ نیست. سازگاری و انعطاف پذیر بودن انها نیز مهم است. زنان قدرتمند می‌دانند که جهان همیشه در حال تغییر است، بنابراین آنها آماده هستند تا برنامه‌ها و روش‌های انجام کار خود را برای مقابله با مشکلات جدید به روز کنند.

اصالت

اصیل بودن یعنی واقعی بودن این زنان، همیشه جزو مشخصه‌های اصلی انتخاب آنها به عنوان قدرتمندترین زنان جهان در نظر گرفته شده است. آنها این ویژگی را با وفادار ماندن به باورهای خود و عدم تظاهر به کسی که نیستند نشان می‌دهند. اصیل بودن این زنان در رفتار و منش آنها مشخص است.

اشتیاق

اشتیاق یکی دیگر از ویژگی هایی است که زنان تأثیرگذار را متمایز می‌کند. آنها به کار و اهداف خود علاقه دارند و این اشتیاق مسری است. زنان پرشور به دیگران الهام می‌بخشند که به چشم‌اندازشان ایمان داشته باشند و برای رسیدن به اهدافشان بیشتر تلاش کنند.

سازگاری

این زنان سازگار هستند و می‌توانند به راحتی تغییرات را کنترل کنند. آنها درک می‌کنند که جهان دائماً در حال تغییر است و مایلند برنامه‌ها و استراتژی‌های خود را برای رویارویی با چالش‌های جدید تنظیم کنند. سازگاری مستلزم انعطاف‌پذیری در مواجهه با تغییرات است.

یادگیری مداوم

زنان الهام بخش و قدرتمند جهان همیشه در حال یادگیری و تلاش برای پیشرفت خود هستند. آنها می‌دانند که یادگیری هرگز متوقف نمی‌شود و با جدیدترین ایده‌ها در زمینه خود به روز می‌شوند. این افراد همیشه کنجکاو هستند و از ریسک کردن و وارد چالش شدن ترسی ندارند.

مسئولیت اجتماعی

آنها می‌دانند که کمک به جوامع مهم است. این افراد سخت کار می‌کنند تا دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند و از توانایی‌های خود برای حمایت از دیگران استفاده می‌کنند. مسئولیت اجتماعی این زنان قدرتمند از ویژگی هایی است که آنها را در دنیا به عنوان شخصیت‌های مطرح به نمایش می‌گذارد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها