تیترکوتاه؛

زبده‌ترین نیروهای حزب‌الله بیخ گوش اسرائیل

هراس این روزهای رژیم صیهیونستی از یگان ویژه حزب الله به دلیل تجربه و تجهزاتی است که می‌تواند به راحتی موازنه درگیری بعدی را تغییر دهد.

زبده‌ترین نیروهای حزب‌الله بیخ گوش اسرائیل

گروه بین المللل تیترکوتاه- فاطمه مقدمی: حزب‌الله لبنان به واسطه فرماندهان و نیروهای کارآمدی که دارد چند سالی است به یکی از نگرانی های اصلی و دائمی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. حزب الله در خط مقدم نبرد با اسرائیل از یگان ویژه‌ای با نام «رضوان» بهره می برد.

نام تکاوران حزب‌الله معروف به یگان رضوان برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» است. فرمانده‌‌ای که صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ طی عملیاتی در دمشق، وی را ترور کردند.

معرفی یگان رضوان

پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در یادداشتی با اشاره به مهارت بالای رزمندگان یگان رضوان در انجام عملیات هایشان، عنوان کرده بود اعضای این یگان نظامی در خط مقدم هر حمله حزب‌الله علیه تل‌‌آویو خواهند بود و عملیات نفوذ به شهرهای صهیونیستی در طول مرز فلسطین اشغالی به همراه موج شلیک موشک‌ها و راکت‌ها توسط آن‌ها صورت می گیرد.

این روزنامه عبری همچنین با اشاره به اینکه رزمندگان رضوان سال‌ها در سوریه جنگیده‌اند و تجربه عملیاتی گسترده‌ای دارند، اذعان دارد عملیات‌های نفوذ متعدد، به این نیروها این امکان را می‌دهد که درباره استقرار نیروهای تل‌آویو و زمان پاسخگویی به هر رویدادی اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

منابع رسانه‌ای می‌گویند شمار نیروهای یگان رضوان به 2500 نفر می‌رسد و این نیروها در رده بندی‌های دقیق قرار داشته و تحت آموزش‌های سخت  تک تیراندازی، استفاده از سلاح های ضد تانک و مواد منفجره ، دویدن در مسافت‌های طولانی، تردد در مناطق کوهستانی، انجام عملیات‌های دستگیری و ... قرار گرفته‌اند و تا کنون ماموریت‌های نظامی محرمانه و حساس زیادی انجام داده‌اند.

یگان-رضوان1

قدرت تکاوری و استراتژیک

«حاج حسن حب الله» مسئول روابط فلسطین در حزب الله لبنان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت، اسرائیل می‌داند حل و فصل نبرد با جبهه مقاومت میسر نیست و از افزایش قدرت و نقش مقاومت لبنان، به ویژه حمله «کتائب الرضوان» به منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی، احساس وحشت می‌کند.

این نخستین‌بار است که یک مقام حزب‌الله لبنان این‌چنین درباره یگان رضوان و ماموریت جدید آن سخن می‌گوید. به ویژه که این ماموریت به تغییر قواعد درگیری و عدم اکتفا به مقابله با موشک‌ها و پهپادها با رژیم اشغالگر بستگی دارد و روی برنامه‌های جدی برای ورود زمینی و کنترل مناطق فلسطینی الجلیل مبتنی است. این ممکن است درخواست دولت آمریکا از کابینه نتانیاهو را برای توقف تشدید تنش به ویژه در قدس اشغالی به دلیل ترس از شعله ور شدن آتش رویارویی در جبهه شمالی را توضیح دهد.

 اطلاعات مربوط به یگان رضوان، جدیدترین و شاید خطرناک‌ترین یگان حزب‌الله تا به این لحظه بسیار کم است، اما آنچه در خصوص آن موجود است، تأیید می‌کند که این یک پیشرفت نظامی مهم است، زیرا این واحد متشکل از رزمندگان نخبه حزب‌الله است که آموزش‌های نظامی و رزمی را در بالاترین سطوح دریافت کرده‌اند. 

این نیروها، مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات الکترونیکی و متخصصان جنگ سایبری هستند و به دلیل انجام مخفیانه‌ترین ماموریت‌ها، برخی آنها را به یگان ویژه اسرائیل موسوم به «ایگور» تشبیه می کنند و برخی نیز آن‌ها را مشابه نیروهای ویژه موسوم به «اسپتسناز» روسیه می‌دانند. 

پس از آنکه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، به سران اسرائیلی درباره عبور از حدود را مشخص کرد و قدس اشغالی و مقدسات آن را در رأس این خطوط قرمز قرار داد، این یک امر تصادفی نبود که حاج حب الله این اطلاعات را در سخنان بعدی خود تایید کند و در خصوص هرگونه تعرض به قدس هشدار دهد.

یگان-رضوان3

یگان رضوان تهدید جدی برای اسرائیل

حسن حب الله مسئول امور فلسطین در جنبش حزب الله تأکید کرد که اسرائیل به خوبی می‌داند که نمی‌تواند در برابر جبهه مقاومت به پیروزی دست پیدا کند و این مسئله را غیر ممکن می‌داند.

حب الله با اشاره به اینکه صهیونیستها از افزایش قدرت و نقش حزب الله وحشت دارند و می‌ترسند که رزمندگان «رضوان» وارد منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی شوند، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: بی‌تردید نقش سپهبد قاسم سلیمانی در افزایش نقش محور مقاومت، واضح است. 

وی با بیان اینکه حزب الله سلاحهایی دارد که می‌تواند قواعد درگیری را تغییر دهد، ادامه داد: ما به آینده بسیار امیدوار هستیم. مقاومتی در لبنان وجود دارد که موازنه قوا را تحمیل کرده است و اسرائیل نیز نمی‌تواند هیچ اقدامی انجام دهد زیرا نگران واکنشهای بعد از آن است.

این مقام حزب الله تصریح کرد، مقاومت لبنان به اسرائیل هشدار داده است که درباره قدس نباید از خطوط قرمز عبور کند و ما اجازه نخواهیم داد گرگهای صهیونیست، مردم فلسطین را بخورند.

حب الله با اشاره به اینکه آمریکا به رژیم صهیونیستی توصیه کرده است که قواعد بازی را در داخل فلسطین بر هم نزند، گفت: آمریکا و اسرائیل، عنوان جنگ را از نظامی به اقتصادی و محاصره تغییر داده‌اند تا کشورهای محور مقاومت را سرنگون کنند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها