گزارش تیترکوتاه؛

ارتباط جنگ اوکراین با جولان موش ها در پاریس

کشوری که در اذهان مردم جهان به مد، عطر و زیورآلات مشهور است، به دلیل سیاست های مداخله جویانه اش در جهان اکنون با بحران های متعدد در داخل کشور مواجه است.

ارتباط جنگ اوکراین با جولان موش ها در پاریس

گروه بین الملل تیترکوتاه- فاطمه مقدمی: فرانسه کشوری که در میان مردم جهان به مد، لباس، عطر و زیرورآلات مشهور است اما برای مثال یکی از بحران هایی که این کشور با آن مواجه شده و شاید کمتر کسی انتظار آن را از این کشور داشته باشد، موضوع آلودگی ناشی از موش‌ است. این مساله اولین بار در سال 2016 میلادی بر سر زبان‌ها افتاد. «ماتیلد اندرویت» نماینده مجلس اروپا، در این باره گفته، پاریس از یکی از زیبا‌‌ترین شهرهای جهان به یک محله فقیر تبدیل شده است. موش ها در خیابان لابه لای مردم در حال زندگی هستند به طوری که کارشناسان می‌گویند به ازای هر یک نفر در پاریس 2/2 میلیون نفری، دو موش زندگی می کند.

فرانسه با سیاست خارجی مداخله جویانه خود عامل بحران هایی در این کشور شده که تاکنون نه تنها  راه حل هایی برای حل و فصل آن ارائه نشده بلکه تصمیم هایی نیز اتخاذ شده که می تواند در آینده خسارت سنگینی به فرانسه تحمیل کند. هزینه سنگین کمک های مالی و نظامی پاریس به اوکراین در جنگ با روسیه باعث شده بودجه بخش های اجتماعی در این کشور کاهش پیدا کند و به صنایع نظامی تخصیص داده شود.

موش-فرانسه

«امانوئل مکرون» رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرده است که قصد دارد بودجه نظامی فرانسه را در ۶ سال آینده به ۴۰۰ میلیارد یورو برساند. او در سخنرانی خود در پایگاه هوایی «مو دو مارسان» اعلام کرد که قصد دارد بودجه نظامی این کشور را  به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد. براساس اظهارات مکرون، قرار است بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ معادل ۴۱۳ میلیارد یورو بودجه برای نیروهای مسلح فرانسه تخصیص داده شود. رییس‌جمهور فرانسه در حالی از افزایش قابل توجه بودجه نظامی این کشور سخن می‌گوید که برنامه‌های ریاضت اقتصادی دولت او با اعتراضات عمومی در کشور مواجه شده است.

از جمله برنامه‌های دولت مکرون این است که در همین بازه زمانی تا سال ۲۰۳۰، سن بازنشستگی را در این کشور به ۶۴ سال افزایش دهد. تصمیم دولت فرانسه به افزودن ۲ سال به حداقل سن بازنشستگی با اعتراض‌های گسترده‌ای در فرانسه مواجه شده است، با این حال دولت مکرون عزمش را جزم کرده تا این تصمیم را اجرایی کند. در حال حاضر بودجه نظامی فرانسه با رقم حدود ۴۹ میلیارد دلار در سال، معادل ۱.۹ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور است و قرار است تا سال ۲۰۲۵ به ۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی برسد. بر اساس بودجه جدید، هزینه نظامی فرانسه سالانه به ۶۹ میلیارد دلار می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها