اندیشکده دفاع از دموکراسی ها؛

آمریکا وادار به پذیرش توان موشکی ایران شد

کارشناس اندیشکده آمریکایی می گوید آمریکایی ها توان موشکی ایران را دست کم می گرفتند تا زمانی که باران موشک های ایرانی بر عین الاسد فرود آمد.

آمریکا وادار به پذیرش توان موشکی ایران شد

گروه بین الملل تیترکوتاه- اندیشکده دفاع از دموکراسی ها: «یوآو گالانت»، وزیر دفاع اسرائیل در نشستی با افسران ارشد ارتش اسرائیل گفت ما برای مقابله با موشک مافوق صوت ادعایی ایران که به تازگی رونمایی شد داریم. وی در ادامه گفت، شنیده ام دشمنان ما درباره تسلیحاتی که در حال توسعه آن هستند به خود می بالند، باید بگویم که ما پاسخ های بهتری خواهیم داشت.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که تلویزیون دولتی ایران موشکی مافوق صوت هدایت شونده به نام «فتاح» نمایش داد. حاجی زاده  فرمانده هوا فضای سپاه اعلام کرده است هیچ سامانه ای وجود ندارد که بتواند با این موشک رقابب یا مقابله کند. وی در ادامه گفته است که سرعت و قابلیت مانور موشک های مافوق صوت در حین پرواز، رهگیری آنها را برای سیستم های دفاع موشکی دشوار می کند.

بهنام طالب لو عضو ارشد اندیشکده دفاع از دموکراسی می نویسد، عقل حکم می کند در ارزیابی ادعاهای ایران درباره این موشک مافوق صوت اش باید احتیاط کرد. اما عقل همچنین حکم می کند که اتهامات ایران به طور کامل رد نشود. برای مدت طولانی، واشنگتن جدی گرفتن دقت در سامانه‌های موشکی برد کوتاه‌تر ایران را نادیده می‌گرفت، اما پس از رگبار موشکی ایران در ژانویه 2020 علیه ایالات متحده در عراق، آمریکا را مجبور به پذیرش آن کرد. در این خصوص ادعای مافوق صوت بودن موشک های ایران احتمالاً ترکیبی از این واقعیت است که برخی از موشک‌های بالستیک این کشور قبلاً با سرعت مافوق صوت حرکت می کردند. کلاهک فتاح احتمالاً از یک موتور کوچکتر و ثانویه راکت جامد استفاده می‌کند.

«بردلی بومن» کارشناس نظامی نیز می گوید، ادعاهای ایران در مورد توانمندی های نظامی خود را باید با شک پذیرفت، اما شکی نیست که ایران در حال تلاش برای تقویت چیزی است که در حال حاضر بزرگترین زرادخانه موشکی در منطقه است. این خبر بر نیاز فوری به ایجاد یک معماری امنیتی ترکیبی میان شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده با تمرکز بر دفاع موشکی تاکید دارد.

سرعت و قابلیت مانور تسلیحات مافوق صوت در حال توسعه توسط دشمنان ایالات متحده چالش های مهمی را برای قابلیت های دفاع موشکی ایالات متحده در حال حاضر ایجاد می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها