گلوبال تایمز؛ ۳/۴

۳۰ میلیون دلار برای سیستم «ضد سانسور»

۳۰ میلیون دلار برای سیستم «ضد سانسور»

یکی از ابزارهای سازمان سیا برای براندازی در کشورها، سیستم اطلاعاتی «ضد سانسور» است که وزارت خارجه آمریکا بیش از ۳۰ میلیون دلار به این پروژه تخصیص داده است.

به گزارش تیم بین الملل تیتر کوتاه، روزنامه چینی «گلوبال تایمز» در گزارشی اختصاصی اقدام به بررسی 5 روش سازمان سیا برای براندازی نرم در کشورهای مختلف کرده است که بنا داریم طی 4 شماره متن کامل این گزارش را منتشر کنیم. 

بخش اول و بخش دوم گزارش 

بخش سوم گزارش به شرح زیر است:

چهارمین نرم افزار توسعه یافته آمریکایی Riot  نام دارد. این نرم افزار از شبکه پهن باند 100 درصد مستقل پشتیبانی می کند، شبکه WiFi متغیر را ارائه می دهد که به هیچ روش دسترسی فیزیکی سنتی متکی نیست، نیازی به اتصال تلفن، کابل یا ماهواره ندارد و می تواند به راحتی از هر نوع نظارت دولتی خود را مخفی کند.

 پنجمین و آخرین مورد، سیستم اطلاعاتی «ضد سانسور» است. وزارت امور خارجه آمریکا تحقیق و توسعه این سیستم را یک وظیفه مهم می داند و بیش از 30 میلیون دلار به این پروژه تخصیص داده است.

علاوه بر این، مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس‌های رایانه‌ای و شرکت 360 برنامه‌های تروجان یا پلاگین‌های مرتبط با سیا را در حملات سایبری اخیر به چین شناسایی کرده‌اند.

جدای از پنج روشی که سیا برای برانگیختن ناآرامی در سطح جهانی استفاده کرده است، مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس های رایانه ای و شرکت 360 توانسته است 9 روش دیگر را که توسط سیا به عنوان سلاح برای حملات سایبری استفاده می شود شناسایی کند. کنترل از راه دور، جمع آوری اطلاعات و سرقت، و ابزارهای منبع باز شخص ثالث.

این دو مرکز چینی همچنین ابزار سرقت اطلاعات مورد استفاده سیا را شناسایی کردند که یکی از 48 سلاح سایبری پیشرفته است که در سند محرمانه آژانس امنیت ملی ایالات متحده افشا شده است.

بر اساس این گزارش، کشف این ابزارهای سرقت اطلاعات نشان می دهد که سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا به طور مشترک به یک قربانی حمله خواهند کرد، یا سلاح های حملات سایبری را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت، یا پشتیبانی فنی یا انسانی مربوطه را ارائه خواهند کرد.

این یافته های جدید همچنین شواهد مهم جدیدی را در ردیابی هویت مهاجمان APT-C-39 ارائه می دهد. در سال 2020، شرکت 360 به طور مستقل یک سازمان APT را کشف کرد که هرگز در معرض دنیای خارج قرار نگرفته بود و آن را APT-C-39 نامید. این سازمان به طور خاص چین و کشورهای هدف خود را برای انجام حملات سایبری و سرقت هدف قرار می دهد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها