یادداشت؛

آیا شاه انگلیس در قتل همسرش نقش داشت؟

امروز مراسم تاج گذاری شاه انگلیس در حالی انجام می شود که رسانه های انگلیس و جهان به کشته شدن همسر اول او در یک سانحه ساختگی نمی پردازند.

آیا شاه انگلیس در قتل همسرش نقش داشت؟

به گزارش گروه بین الملل تیتر کوتاه، «دایانا اسپنسر» ملقب به «شاهدخت ولز» همسر اول چارلز بزرگترین فرزند و ولیعهد ملکه الیزابت دوم بود.

ازدواج او با شاهزاده ولز در تاریخ 29 ژوئیه 1981 در کلیسای جامع «سنت پل» برگزار شد که مخاطبانی جهانی داشت و بیش از 750 میلیون نفر آن را از طریق رسانه ها تماشا کردند.

دایانا بعد از ازدواج به خاطر فعالیت هایش در زمینه جمع آوری پول برای خیریه های بین‌المللی و همچنین به عنوان یک شخصیت برجسته و مشهور در قرن بیستم شناخته شده بود. گفته می شود شهرت و محبوبیت او به اندازه ای بود که دربار انگلیس و به طور خاص ملکه الیزابت دوم احساس می کرد در سایه فعالیت های او قرار گرفته و کمتر دیده میشود. در نهایت پس از اینکه دایانا تحت فشار شدید دربار و روابط مخفیانه چارلز با پرستار پسرانش درخواست طلاق داد، در یک سانحه رانندگی در پاریس کشته شد.

حدودا 2 سال پیش بود که «جان استیونز» رئیس سابق پلیس انگلیس فاش کرد که به منظور پیگیری پرونده کشته شدن پرنسس دایانا، با چارلز سوم همسر سابق او گفتگو کرده است. به گفته روزنامه دیلی میل انگلیس، این گفتگو در سال 2005 و در جریان تحقیقات 3 ساله در مورد مرگ دایانا بعد از تصادف ماشینش در پاریس در سال 1997 صورت گرفت.

دایانا اسپنسر، همسر ولیعهد انگلیس که تا لحظاتی دیگر مراسم تاج گذاری او کلیسای وست‌مینستر لندن برگذار می شود، در سال 1995، درست 2 سال قبل از کشته شدنش در سانحه رانندگی، در یادداشتی نوشته بود که قرار است به دلیل «نقص ترمز و آسیب جدی به سر» بمیرد تا چارلز با «تیگی لگ بورک» دایه سابق پسرانش ازدواج کند. این درست زمانی بود که شایعاتی مبنی بر اینکه چارلز و لگ بورک با هم رابطه دارند منتشر می شد.

دایانا در یادداشتش که به خدمتکارش «پل بورل» داده بود آورده است که « ماه اکتبر است، اینجا پشت میزم نشسته‌ام و در آرزوی این هستم که کسی مرا در آغوش بگیرد و شویقیم کند که قوی باشم و سرم را بالا نگه دارم. این خاص ترن و خطرناک ترین مرحله از زندگی من است. شوهرم در حال برنامه ریزی برای یک تصادف ساختگی است تا با عمل نکردن ترمز ماشینم حین رانندگی و وارد شدن آسیب جدی به سرم، راه را برای ازدواج با تیگی هموار کند.»

این یادداشت در سال 2003 طی توافقی میان خدمتکار دایانا و دیلی میرور انگلیس، در این روزنامه منتشر شده بود.

جان استیونز در دیدار خود با چارلز در کاخ «سنت جیمز» لندن این یادداشت را برای او خواند و سوال کرده بود که به نظر شما چرا شاهزاده خانم این یادداشت را نوشته است؟ و چارلز در پاسخ گفته بود که «هیچ چیز در مورد این یادداشت نمی دانستم تا زمانی که در رسانه ها منتشر شد و اصلا نمی دانستم چنین چیزی وجود دارد.»

استیونز در ادامه پرسیده بود آیا می دانید چرا شاهزاده خانم این احساسات را داشت؟ که البته جواب چارلز این بود که اطلاعی ندارم.

هیئت منصفه در سال 2008 طی حکمی دلیل کشته شدن دایانا را «سهل انگاری شدید رانند ای که با آن سفر می کرده عنوان کرد و استیونز در نهایت اعلام کرده بود که تیم او در جریان این پرونده که به «عملیات پگت» مشهور شد، هیچ مدرک دیگری برای درست بودن ادعای دایانا در یادداشتش پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها