گفت و گوی تیترکوتاه با کارشناس بورس ؛

نقش پر رنگ خودرویی ها در بورس/ پیشتازان هفته بعد را بشناسید

نیلوفر قوامی گفت: منفی شدن معاملات گروه خودرو و کلیت بازار واکنش به حمله اخیر اسرائیل به بیمارستانی در غزه بود.در واقع تمام تحولات بازار سرمایه به نا ارامی های منطقه مربوط است.

نقش پر رنگ خودرویی ها در بورس/ پیشتازان هفته بعد را بشناسید

شاخص بورس تهران صبح  ۲۶ مهر  را با سقوط آغاز کرد و در نهایت با افت بیش از ۷ هزار و ۶۹۸ واحدی به کار روزانه خود پایان داد و در رقم دو میلیون و ۲۳ واحدی آرام گرفت. ارزش معاملات روزانه بیش از ۵ هزار و ۷۰۱ تومان بود و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۲۹ هزار میلیارد تومان رسید. شاخص کل هم وزن با کاهش ۶۹۵۴ واحدی به رقم ۶۸۲ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

در همین راستا نیلوفر السادات اقوامی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: با اینکه ابتدای هفته اخبار خوبی منتشر شد اما آخرین روز معاملاتی هفته تحت شعاع حمله اسرائیل به بیمارستانی در غزه قرار گرفت. این اتفاق التهاباتی در تابلوی معاملات را رقم زد. درباره پیش‌بینی هفته پیش رو باید منتظر ماند و دید که آرامش به بورس باز می‌گردد یا خیر؛ اگر بار دیگر شاهد آرامش باشیم بازار متعادل و مثبت شروع خواهد شد. در واقع تمام موضوعات و تحولات بازار سرمایه به ناآرامی‌های منطقه مربوط است. دراین‌بین به نظر می‌رسد برای پیشتازی صنعت خودرو و بانک در هفته بعد مستعد هستند.

512c6c4c-52d3-43c5-853d-202658265b62

 وی با اشاره به منفی‌شدن گروه خودرو در آخرین روز معاملات روز قبل تشریح کرد: این موضوع بیشتر ناشی از تحولات منطقه‌ای بود. در واقع منفی‌شدن معاملات گروه خودرو و کلیت بازار واکنش به حمله اخیر اسرائیل بود.

 این فعال بورسی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همان‌طور که در ابتدای هفته هم دیده شد، بسیاری از تک سهم‌ها به گزارش‌های ۶ماهه واکنش مثبت نشان داند. البته این موضوع در حالت آرامش بازار و سپری‌شدن روند عادی می‌تواند محرک خوبی برای آن باشد.

 اقوامی در پایان اشاره کرد: فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سهام به‌نوعی است که سهام‌داران باید بدانند که سرمایه‌گذاری در بورس با وجود نقدشوندگی بالا سهام‌داری و سرمایه‌گذاری را دنبال کنند. اهمیت این موضوع زمانی است که سهام‌داران باید بدانند در بازاری با نقدشوندگی بالا نباید نسبت به اخبار واکنش سریع نشان بدهند. در بازار ملک به دلیل نقدشوندگی پایین سرمایه‌گذاری بلندمدت خواهد بود و بازدهی‌ها خوبی عاید سرمایه‌گذاران می‌شود. همان‌طور که شاهد بودیم بورس در طولانی‌مدت صعودی بود پس با صبر و شکیبایی اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • سعید

    صبر وشکیبای؟؟؟؟!!! صبر وشکیبایی در بورس یعنی نابودی سرمایه.از اردیبهشت تا الان چهار تا جمله رو این به اصطلاح گارشناسان بورس تکرار میکنن

  • ناشناس

    چهار شنبه تومنفی خریدم خودرویی با صندوق اهرم با بانک دی انشالله شنبه تو صف خرید میفروشم

  • مج7یییددد

    وضع منطقه آروم بود وضع بورس داغون بود الان که ریسک جنگ وجود داره واقعا چرا تبلیغ بورس میکنید
    نکنه لنگ پول هستید و دنبال مشتری واسه فروختن سهامتون

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر