گفت و گوی تیترکوتاه با کارشناس بورس ؛

بورس نیاز به ورود پول دارد

مریم محبی گفت: بازار سرمایه بیشتر به ورود پول هوشمند نیاز دارد.

بورس نیاز به ورود پول دارد

روند ریزشی شاخص کل همچنان ادامه دار شده است به طوری که روزگذشته با ریزشی ۱۸ هزار واحدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۶۷ هزار واحد رسید. بازار سهام دومین روز کاری هفته همانند دو سه ماهه گذشته، همچنان در مدار نزولی قرار دارد و کاهش روز افزون ارزش معاملات نشان از عدم رغبت سرمایه گذاران خرد به سرمایه گذاری در بازار سهام دارد.

در همین راستا مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه تشریح کرد: بازار روز گذشته مطلوب نبود و ترسی که در آن از اواسط اردیبهشت سال جاری پس از اعلام دستکاری و سو استفاده از اطلاعات ایجاد شد، همچنان ادامه دارد و روند معاملات دنباله همین ترس سهامداران خرد بود. البته در بازار فردا شاید از شیب نزولی کم شود همچنین انتظار تغییر رویه به سمت مثبت پر فروغ را برای فردا متصور نیستم. چراکه روز سه شنبه تعطیل است و تنها یک روز کاری باقی می‌ماند بی شک پول هوشمند در این روز تعطیلی به دنبال استراحت در حاشیه سود اندک (صندوق‌های درآمد ثابت که در انتهای هفته معمولا شاهد تغییر محل استراحت پول هستیم) هستند. به نظر نمی‌رسد روز های مثبت پرفروغی را شاهد باشیم. باید گفت که بازار سرمایه بیشتر به ورود پول هوشمند نیاز دارد.

مریم-محبی-620x370

این فعال بورسی افزود: حتی به افزایش اندک ارزش معاملات در روز یکشنبه هم خوش بین نیستم؛ چراکه این ارزش معاملات در رزوی که عملکرد اکثر نمادها مثبت مطلوب نیست چندان عامل تعیین کننده نخواهد بود.

وی در پایان گفت: در معاملات امروز صنعت یا صنایع خاصی برای پیشتازی معرفی نمی‌شود، چراکه بازار شاهد گردش پول داخلی است. یعنی پول خارجی یا هوشمندی وارد بورس نمی‌شود، پول سرگردانی داخل بازار وجود دارد و از نمادی به نماد دیگر از بخشی به بخش دیگر یا در بین صنایع جا به جا می‌شود. این پول پایداری و ثباتی ندارد که بتوان گفت بخشی از بورس و یا اقتصاد در حال جذب پول است. بنابراین صنعت خاصی مد نظرم نیست هرچند احتمال می‌رود در کوتاه مدت صنایعی که نمادهای بورسی شان دارایی محور است به دلیل بهرمندی از رشد جا مانده از تورم امکان جذابیت نسبت به دیگر نمادها را دارند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر