در گفت‌وگو با تیترکوتاه مطرح شد؛

۶ میلیارد برای بورس عددی نیست

کارشناس بازار سرمایه گفت: این ۶ میلیارد به‌صورت نقدی برای خرج‌شدن وارد کشور نمی‌شود.

۶ میلیارد برای بورس عددی نیست

حمزه کریمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: بازار روزهای را ناشی از افت قیمت دلار منفی پشت سر گذاشت و بازارساز به دنبال نگهداری آن است باید دید چه زمانی مقاومت‌ها شکسته می‌شود تا صعودی اتفاق افتد و شاهد ورود پول باشیم. از طرفی پایان فصل است و در این روزها کارگزاری‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری (بزرگان بازار) به جهت تسویه‌های آخر ماه عرضه‌های در پایان ماه شهریور انجام می‌دهند که در شرایط بازار بی‌تأثیر نیست. البته اینکه با وجود این عرضه‌ها بازار شاهد منفی شدید نیست خود نشانه خوبی بوده و نمایانگر حرکت قوی در بازار است. البته که خریدهای خوبی صورت گرفت در کل جای امیدواری برای بازار سرمایه وجود دارد.

 وی با اشاره به آزادسازی منابع بلوکه شده چنین گفت: این ۶ میلیارد به‌صورت نقدی برای خرج‌شدن وارد کشور نمی‌شود. مقرر است که جهت مصارفی همچون موضوعات دارویی و کالاهای اساسی صرف می‌شود. بیشتر بحث روانی این موضوع پررنگ است؛ دلاری که بعضاً دیده می‌شد به ۴۹۲۰۰ تومان هم رسید بار دیگر به مرز ۵۰ هزار تومان بازگشت. اینکه عنوان شود با اخبار این چنین قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند مقطعی است و این راهکار همواره پاسخگو نیست. البته موضوعی که باعث افزایش نرخ دلار می‌شود رشد پایه پولی کشور است. در واقع رشد نقدینگی است که آزاردهنده است. البته که در وضعیت فعلی رشد دلار از تورم هم عقب‌مانده است. شاید باید انتظار داشت در آینده قیمت دلار هم افزایش پیدا کند.

 این فعال بورسی در پایان عنوان کرد: برای سرمایه‌گذاری شخصی به سمت سهام گروه پترو پالایشی را مدنظر قرار می‌دهم چرا که باتوجه‌به قیمت جهانی نفت و اتفاقات پیرامون آن شرایط خوبی را دارد. صنعت دارو هم می‌تواند در دسته صنایع خوب قرار گیرد. البته که در صورت انجام واگذاری‌ها گروه خودرو هم به نسبت برای کوتاه‌مدت و نوسان‌گیری از بازار مناسب سرمایه‌گذاری خواهد بود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مطلع

    خدا بده برکت سودشو کاسبان تحریم میبرند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر