صندوق ذخیره فرهنگیان | سهام | فرهنگیان

خبر مهم برای فرهنگیان سهامدار / گواهی موقت سهام خود را اینجا ببینید

فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان که تا پایان اسفند ۱۴۰۱ بازنشسته شده‌اند، با مراجعه به سوپراپلیکیشن فرهنگیان و وب‌سایت این صندوق می‌توانند گواهی موقت سهام خود را مشاهده کنند.

خبر مهم برای فرهنگیان سهامدار / گواهی موقت سهام خود را اینجا ببینید

صندوق ذخیره فرهنگیان، مؤسسه‌ای اقتصادی و خصوصی است که در سال ۱۳۷۴ با هدف ارتقاء وضعیت معیشتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از طریق تشویق و ترغیب ایشان به مشارکت فعال در فعالیت‌های اقتصادی و بازار سرمایه تأسیس شد. این صندوق در حال حاضر با داشتن چهار هلدینگ پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه‌گذاری، ساختمانی و خدمات و حدود ۳۰ شرکت اصلی زیر مجموعه این هلدینگ‌ها، در حال فعالیت اقتصادی به منظور کسب سودآوری و تولید ثروت برای فرهنگیان عضو است. صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور تبدیل شده است. این صندوق نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان و همچنین شکوفایی اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

 مرحله اول اجرای طرح ارزش مالکانه و تخصیص سهام به بازنشستگان با همت مدیران صندوق و حمایت نهادهای بالادستی و حاکمیتی در تاریخ ۶ آذر ۱۴۰۲ اجرا شد.

در حال حاضر فرهنگیان عضو صندوق که تا پایان اسفند ۱۴۰۱ بازنشسته شده‌اند، با مراجعه به سوپراپلیکیشن فرهنگیان و وب‌سایت صندوق می‌توانند گواهی موقت سهام خود را مشاهده کنند.

در این دوره مدیریتی، اعضای سابق و فعلی برای اولین بار به جزئیات کامل واریزی‌های خود، واریزی دولت و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود دسترسی داشته و میزان سهم خود از دارایی‌های صندوق را مشاهده می‌کنند.

در این مرحله حدود ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق در قالب سهام شرکت «سرمایه‌گستر سهند» به بازنشستگان اختصاص پیدا کرده و این فرآیند تا تخصیص و واگذاری سایر دارایی‌های صندوق ادامه خواهد یافت.

در صورت تکمیل این طرح، هر کدام از اعضا در زمان بازنشستگی یا در صورت انصراف از عضویت، می‌تواند سهم کامل خود را دریافت کرده و با صندوق به طور کامل تسویه حساب کند؛ بنابراین افرادی که از عضویت در صندوق انصراف دهند، سهم کامل خود از دارایی‌های موسسه را دریافت می‌کنند اما طبق قانون سهم واریزی دولت به آنها تعلق نمی‌گیرد.

در خصوص میزان سهم هر عضو از دارایی‌های صندوق، مدت عضویت و مبالغ واریزی آن فرد به صندوق در طول دوره عضویت، مبنای محاسبه خواهد بود. بر این اساس، ابتدا واریزی‌های او بر اساس شاخص تورم ماهانه بانک مرکزی محاسبه شده و در گام بعدی، نسبت یا درصد تخصیص مالکیت به هر نفر تعیین شده است.

واضح است افرادی که مدت طولانی‌تری عضو صندوق بوده و یا در مدت واریزی خود مبالغ بیشتری به صندوق واریز کرده‌اند، سهم بیشتری به آنها تعلق خواهد گرفت. بنابراین تعداد سهام دریافتی فرهنگیان از یک سهم تا چند هزار سهم در هر مرحله از تخصیص سهام متفاوت است.

فرهنگیان با مشاهده عملکرد مالی خود در سایت مؤسسه می‌توانند از مبنای محاسبه تعداد سهام تخصیص یافته مطلع شوند.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر