بورس تهران | بورس اوراق | بازار سرمایه | بازار سهام | بورس کالا

بورس متعادل می شود؟ / بازار سهام به دنبال دیجیتالی شدن

در نشست خبری شرکت بورس تهران مطرح شد: حرکت بورس به سمت دیجیتالی شدن، تعامل در بازار بیشتر می شود.

بورس متعادل می شود؟ / بازار سهام به دنبال دیجیتالی شدن

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

نشست خبری محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران با اهالی رسانه در ساختمان بورس در حال برگزاری است.

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در ابتدای نشست خبری با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، درباره آخرین وضعیت بورس تهران گفت: نگاهی که در بورس تهران داشتیم، بنا به شرایطی که حاکم بود تصمیم گرفتیم صرف نگاه به داخل کنیم.

وی افزود: آنچه که برای ما خیلی مهم بود تمرکز بر ۲ حوزه بود، یکی تامین مالی و دیگری دیجیتالی کردن بورس تهران تا بتوانیم به صورت کارا به اهداف مورد نظرمان برسیم. در سال جاری اقدامات خوبی را داشتیم و امیدوار هستیم سال آینده را با یک اصلاح و حضور پر رنگ تر در زمینه تامین مالی، قدم در جهت رفع موانع برداریم.

گودرزی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره هلدینگ های تازه وارد به بورس گفت: شاید این سوال مطرح شود که چرا عرضه اولیه در بورس کم است، اما رویکرد عرضه در بورس تهران متفاوت است. در یک سال گذشته شرکت های متوسط هم اجازه ورود به بورس را پیدا کردند. ما تا پایان سال ورود شستا به بورس را خواهیم داشت، این شرکت چندین چندین همت سرمایه وارد بورس خواهد کرد و این شرکت چندین زیر مجموعه دارد و جزء موارد سنگین برای بورس خواهد بود.

مدیرعامل بورس تهران در مورد سایت tse شاره کرد: در سال گذشته یک سری نرم افزارها خریداری شد برای اینکه پروژه ها در بورس تهران مدیریت شود. سایت بورس تهران باید تعاملی باشد و سعی ما این بود که این اتفاق بی افتد. یک اتفاقی در سایت بورس تهران افتاده و آن ارتباط مستقیم بورس با فعالین بازار و همچنین ناظر در حال انجام است. در سایت بورس تهران دنبال این هستیم تمام سامانه ها تحت پوشش این سایت قرار بگیرد و اگر توجه کنید می بینید که خیلی متفاوت با سال گذشته شده است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر