بورس تهران | بورس اوراق | بازار سرمایه | بازار سهام | بورس کالا

آخرین آمار از معاملات بورسی / سهم حقیقی و حقوقی بازار سهام مشخص شد

تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته، رقمی بالغ بر ٥٠٨ هزار و ٦٦ هزار نفر بوده است.

آخرین آمار از معاملات بورسی / سهم حقیقی و حقوقی بازار سهام مشخص شد

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

در هفته‌ معاملاتی منتهی به ششم دی‌ماه، شاخص کل «بورس تهران» با ١.٥ درصد کاهش نسبت به هفته قبل، معاملات خود را در کانال ۲ میلیون و ١٧٧ هزار و ٤١١ واحد به پایان رساند.

در این بازه زمانی، شاخص کل «هم‌وزن بورس»، شاخص کل «فرابورس» و شاخص کل «هم‌وزن فرابورس» به ترتیب ٠.٨، ٠.٨ و ٠.١ درصد افت را تجربه کرند.

گفتنی است، سه صنعت ۱. فلزات اساسی ٢‌. خودرو و ساخت قطعات ٣. انبوه‌سازی جزو سه صنعت پرگردش در معاملات بازار سهام بودند، ارزش معاملات این سه صنعت در مجموع بیش از ٢٦ درصد از ارزش کل معاملات این بازار را در معاملات هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

طبق آمار ارائه شده از معاملات بازار سهام در هفته گذشته، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق توسعه و تثبیت بازار از گردش معاملات خرد سهام و حق تقدم به ترتیب ٣٣٦ هزار و ٧٧٩ میلیارد ریال (۷٤.٨درصد)، ٤٤ هزار و ٦٣٦ میلیارد ریال (٩.٩درصد) و ٢٠ هزار و ٣٠ میلیارد ریال (٤.٤درصد) بود.

همچنین تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کدهای دارای معامله در عرضه‌های اولیه) رقمی بالغ بر ٥٠٨ هزار و ٦٦ هزار نفر است که به تفکیک ٥٠٦ هزار و ٥٦۱ نفر شامل سهامداران حقیقی و یک هزار و ٥٠٥ نفر مربوط به حقوقی‌ها می‌شود.

معاملات-خرد

مجموع-سفارش

مجموع-ارزش

شاخص-کل

سهم-اشخاص

خالص-سهام

خالص-انتقال

تعداد-سهامداران

ارزش-معاملات-خرد

ارزش-انجام

منبع: سنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر