آشنایی با ابزارهای کاربردی برای رشد کسب وکارها

وقتی به اهداف بازاریابی و فروش خود برای آینده نگاه می‌کنید، چه عنصری در همه آن‌ها به صورت مشترک دیده می‌شود؟ درس است؛ نیاز به رشد. اما، چگونه می‌توان به اهداف رشد کسب و کار دست پیدا کرد؟ پاسخ این است که استراتژی و ابزارهایی که استفاده می‌کنید می‌توانند راه را برای دستیابی به اهداف شما هموار کند.

آشنایی با ابزارهای کاربردی برای رشد کسب وکارها

ابزارهای زیادی در چشم‌انداز فناوری بهبود بازاریابی و فروش موجود است؛ از محصولات متنوع در شخصی‌سازی و پیام‌رسانی گرفته تا صدها محصول برای بازاریابی رسانه‌ای. قبل از اینکه درگیر انتخاب‌ شوید، ابتدا زمینه‌های کلیدی در بازاریابی و فروش و چالش‌هایی که نیاز به ابزار دارند را ترسیم کنید. بیشتر اوقات، این چالش‌ها در ارتباط، همکاری یا ایجاد فرآیند‌های مختلف وجود دارند.

اولین قدم در رشد کسب و کار شما این است که بدانید چه ابزارهایی در دسترس شما هستند و چه کارهایی می‌توانند برای رساندن شما به موفقیت انجام دهند. خوشبختانه، نرم‌افزارهای تخصصی زیادی وجود دارد که همه چیز را از بهبود فرآیندهای فروش تا مدیریت ارتباط با مشتریان را آسان‌تر می‌کند. در ادامه چند مورد از بهترین ابزارهای موجود برای تسریع روند کسب و کار شما معرفی شده است:

وب سایت؛ بستری مناسب برای رشد در فضای مجازی

وب‌سایت شما باید بهترین فروشنده شما باشد و اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات را با مشتری هدف شما به اشتراک بگذارد. 80٪ از تحقیقات خریداران قبل از صحبت با نماینده فروش شما انجام می‌شود، بنابراین طبیعتا وب‌سایت شما باید تمام اطلاعاتی را که  می‌خواهید ارائه دهد.

  • وب‌سایت شما باید امن و همیشه در دسترس باشد. اطمینان حاصل کنید که پلتفرمی که انتخاب می‌کنید دارای برنامه‌ها و قابلیت‌هایی برای ایمن نگه داشتن وب‌سایت شما در برابر هکرها و اطمینان از همیشه در دسترس بودن آن است.
  • وب‌سایت شما باید به راحتی با سایر ابزارهای ضروری، مانند CRM و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، ادغام شود.
  • تیم بازاریابی و تبلیغات شما باید بتواند به طور مستمر صفحاتی را ایجاد و مدیریت کند. مطمئن شوید از پلتفرمی استفاده می‌کنید که دسترسی و به‌روز‌رسانی آن آسان باشد.

سئو

بهینه‌سازی موتور جستجو SEO

جذب ترافیک ارگانیک به طور طبیعی می‌تواند به افزایش سرنخ‌ها و در نتیجه مشتریان بیشتر کمک کند. اما برای رسیدن به این هدف، محتوای شما باید برای خریدار هدف شما ساخته و طراحی شود در حالی که تفاوت‌های ظریفی را که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند در نظر می‌گیرد. دسته‌ها و انواع مختلفی از ابزارهای سئو وجود دارد که ممکن است تیم بازاریابی شما به آنها علاقه‌مند باشد.

  • اطمینان حاصل کنید که ابزاری که انتخاب می‌کنید به‌طور یکپارچه با ابزارهای تولید محتوا ادغام می‌شود.
  • بهتر است این ابزار به تحقیق کلمات کلیدی و بهینه‌سازی سئوی درون صفحه محتوا کمک کند.
  • در مورد موتورهای جستجو و ترافیک ارگانیک چه معیارهای اولیه را دنبال می‌کنید؟ جمع‌آوری این معیارها و گزارش در مورد آنها نباید زمان زیادی از شما بگیرد.

ایمیل

رشد کسب و کار شما مستلزم برقراری ارتباط از طریق کانال‌های مناسب در زمان مناسب است. ایمیل هنوز هم یکی از بزرگترین و پرکاربردترین کانال‌ها برای برقراری ارتباط از طریق پیام است و اگر درست استفاده شود می‌تواند به رشد و بازاریابی شما کمک کند. ایمیل فقط باید به مخاطبینی ارسال شود که با نام تجاری شما آشنا هستند، نه افرادی که هنوز درگیر برند شما نشده‌اند.

  • سهولت استفاده و افزایش سرعت بسیار مهم است. هر ابزاری می‌تواند زمانی عالی باشد که اشخاص به اجرای آن کمک کنند. تیم بازاریابی شما باید این ابزار را بپذیرد و به راحتی شروع به کار با آن کند.
  • تیم شما چگونه تجزیه و تحلیل داده‌ها را از ابزار دریافت می‌کند؟ تیم بازاریابی شما باید بتواند به راحتی ببیند که کدام مخاطبین در حال خواندن و تعامل با ایمیل هستند.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی باید یکی از اجزای اصلی روند پرورش سرنخ‌ها باشد و نقش شما (و تیم بازاریابی شما) را آسان‌تر کند. پیاده‌سازی راه‌حل اتوماسیون بازاریابی مستلزم اتصال به سیستم‌های مختلف مانند CMS، CRM، و هر سیستم دیگری است که با مشتری روبرو است و داده‌های مهمی دارد که به پرورش سرنخ کمک می‌کند.

  • اتوماسیون بازاریابی باید با سیستم‌های دیگر شما یکپارچه شود. به فرآیند پیاده‌سازی و یکپارچه‌سازی نگاهی بیندازید. چقد طول می‌کشد؟ آیا محدودیتی وجود دارد؟
  • تیم بازاریابی شما به چه قابلیت‌هایی نیاز دارد؟ آیا این سیستم صرفاً مسئول پرورش سرنخ خواهد بود یا می‌تواند به چرخش سرنخ‌ها بین اعضای تیم برای فروش نیز کمک کند؟

برنامه‌ریزی جلسات

جلسات-کاری

برنامه‌ریزی جلسات زمانی می‌تواند دردسرساز باشد که نمایندگان شما و مشتریان بالقوه‌تان برای یافتن زمان مناسب برای یک جلسه، وقت زیادی بگذارند. نرم‌افزار برنامه‌ریزی جلسات می‌تواند این دردسر را از بین ببرد و به مشتریان احتمالی شما اجازه دهد زمانی را که آزاد هستید در تقویم خود رزرو کنند.

  • هدف شما باید کاهش وقت هدر شده برای زمان‌بندی و رزرو جلسات بیشتر برای تیم فروش باشد. بر این اساس، مطمئن شوید ابزاری که انتخاب می‌کنید با برنامه تقویمی که تیم شما امروز از آن استفاده می‌کند ادغام شود.
  • بگذارید هر کدام از کارکنان، خود تصمیم بگیرد که چه زمانی برای جلسات آزاد است و چه زمانی آزاد نیست. به نمایندگان فروش اجازه دهید تقویم خود را علامت‌گذاری و تنظیم کنند تا بتواند با همه سرنخ‌ها در زمان مناسب صحبت کنند و زمان مناسبی در این بین برای یادداشت، پیگیری و استراحت داشته باشند.
  • در حالت ایده‌آل، نرم‌افزار برنامه‌ریزی جلسات شما چندین گزینه را برای زمان‌هایی که می‌توانید جلسات برگزار کنید به مشتریان نمایش می‌دهد تا آنها بتوانند به راحتی بهترین زمانی را که در تقویم خود نیز کار می‌کند پیدا کنند.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

نرم افزارهای مدیریت مشتری یا CRM در روند رشد و توسعه کسب و کارها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. این نرم افزارها به کسب و کارها کمک می‌کنند تا اطلاعات مشتریان خود را به بهترین شکل مدیریت کنند، ارتباطات خود را با مشتریان بهبود بخشند و به دنبال فرصت‌های جدید باشند. CRM مرکزی است که تمام تلاش‌های فروش و بازاریابی شما در آن قرار دارد.

در ادامه یکی از بهترین نرم‌افزار‌های CRM یعنی CRM اوج ابری را بررسی کرده‌ایم. مهم ترین ویژگی‌های این سیستم که به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند عبارت اند از:

  • به راحتی با سایر ابزارها و نرم‌افزارهای کسب و کار یکپارچه می‌شود تا بتوان اطلاعات مشتریان را به راحتی به اشتراک گذاشت و فرآیندهای مختلف را بهبود بخشید. این یکپارچه‌سازی می‌تواند به عنوان راه صحیحی برای تبادل داده‌ها و اطلاعات مشتریان عمل کند.
  • این نرم‌افزار به کسب و کارها امکان تخصیص وظایف به اعضای تیم و پیگیری وضعیت وظایف را فراهم می‌کند. این ویژگی به تیم‌ها کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن با مشتریان ارتباط برقرار کنند و وظایف را به درستی انجام دهند.
  • یکی از ویژگی‌های حیاتی این نرم‌افزار، امکان گزارش‌گیری و تحلیل داده‌ها است. این ویژگی به کسب و کارها امکان می‌دهد الگوها و فرصت‌های جدید را شناسایی کنند. این تحلیل‌ها می‌توانند به تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در راستای رشد کسب و کار کمک کنند
  • استفاده از آن ساده و کارآیی آن زیاد است. تیم‌های مختلف در یک کسب و کار باید بدون اینکه وقت زیادی صرف یادگیری نرم‌افزار کنند بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. این ویژگی زمان و هزینه‌های آموزش را کاهش می‌دهد.
  • اطلاعات مشتریان بسیار حساس هستند و باید به بهترین شکل ممکن محافظت شوند. نرم‌افزار CRM اوج دارای تکنولوژی‌های امنیتی قوی است تا از نفوذهای ناخواسته جلوگیری کند.
  • پشتیبانی فنی قوی یک ویژگی اساسی برای هر نرم افزار CRM است. کسب و کارها می‌توانند به بهترین شکل از این نرم‌افزار استفاده کنند و در صورت بروز مشکل، پشتیبانی لازم را دریافت کنند.
  • با استفاده از امکانات ماژول‌های متنوع این نرم افزار می‌توانید وظایفی مانند مدیریت جلسات یا اتوماسیون بازاریابی، مدیریت پروژه و... را به صورت یکپارچه در یک پلتفرم واحد مدیریت کنید.
  • با ارائه‌ی خدمات بر بستر فضای ذخیره‌سازی ابری می‌توانید در هر زمان و مکانی و با استفاده از هر نوع دستگاهی به CRM خود دسترسی پیدا کنید.
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها