چگونه عکاسی صنعتی فروش محصولات را چند برابر می‌کند

عکاسی صنعتی یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در عرصه دیجیتال مارکتینگ است که همانند یک کاتالیزور در زمینه برندسازی و جلب‌اعتماد مخاطب عمل می‌کند.

چگونه عکاسی صنعتی فروش محصولات را چند برابر می‌کند

عکاسی صنعتی یکی از شاخه‌های جذاب و پرطرفدار رشته عکاسی بوده که هدف از آن نمایش با کیفیت و  حرفه ای محصولات یا خدمات یک برند، کارخانه و... است. برای انجام این نوع از عکاسی باید تخصص ها و توانایی های مختلفی از جمله شناخت تجهیزات، تسلط بر نورپردازی عکس، ترکیب بندی، تکنیک های عکاسی و ویرایش عکس را فرا ‌بگیرید. در واقع عکاسی حرفه‌ای صنعتی بخشی مهم از دیجیتال مارکتینگ به‌شمار می‌آید که با نمایش جزئیات مهم و رعایت اصول تبلیغات، محصول یا خدمات شما را به شکلی برجسته و کاربرپسند نشان می‌دهد. در این مقاله به شرح تاثیر این نوع عکاسی بر محتوای تبلیغی، بازاریابی، اعتماد‌سازی، پیشبرد کمپین‌های تبلیغاتی و... خواهیم پرداخت.

نقش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در تولید محتوای تبلیغاتی

عکس‌های صنعتی یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی به شمار می‌روند که در انواع بیلبورد‌ها، کاتالوگ‌ها و بروشورها و... مورداستفاده قرار می‌گیرند. در بسیاری از موارد یک تصویر تاثیر بسیار عمیق‌تری نسبت به متن‌های بلند و بالای تبلیغاتی بر ذهن مخاطب خواهد داشت؛ به عبارت ساده‌تر اگر شما طی چندین پاراگراف به شرح کیفیت مصنوعات چوبی تولید شده خود بپردازید،‌ ممکن است هیچ‌گاه نتوانید جلوه بصری مدنظرتان را به‌طور کامل در ذهن مخاطبین ایجاد کنید؛ اما اگر چند عکس حرفه‌ای را در محتوای تبلیغی خود بگنجانید، می‌توانید راه صد‌ساله را یک‌شبه بروید و کیفیت کاری خود را به بهترین شکل ممکن به رخ بکشید.

عکاسی صنعتی نقش‌های مختلف دیگری را نیز در تولید محتوا تبلیغاتی ایفا می‌کند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد هویت بصری، یک گام فراتر از رقبا

 عکاسی حرفه‌ای صنعتی موجب تشکیل یک هویت بصری منسجم برای برند شما خواهد شد. هویت بصری در واقع نمود بیرونی و ویترین کسب‌و‌کار شما است. هر چقدر که شما این ویترین را بهتر طراحی کنید، مخاطب بیشتری را جذب خواهید کرد. هویت بصری یکی از مهم‌ترین اصول دیجیتال مارکتینگ در حوزه عکس‌های حرفه‌ای صنعتی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند؛ بنابراین با سرمایه‌گذاری در آن، خود را یک گام از رقبا جلو بیندازید.

برندسازی، ارزش خود را نشان دهید

برندسازی یکی از حیاتی‌ترین و مهم‌ترین اصول دیجیتال مارکتینگ است که عکس‌های صنعتی می‌توانند نقش بسیار مهمی در توسعه آن ایفا کنند. عکاسی صنعتی کیفیت و اصالت کالاهای تولید شده را به بهترین نحو ممکن نشان می‌دهد. این تصاویر جذاب اعتماد مشتریان را جلب می‌کنند و موجب تثبیت نام برند شما در ذهن آن‌ها می‌شوند.

جلب مخاطب، سؤال‌های مشتریان را بی‌پاسخ نگذارید

شما می‌توانید با بهره‌گیری اصولی از تکنیک عکاسی محصولات، به بسیاری از سؤال‌های مخاطب خود پاسخ دهید؛ برای مثال فرض کنید که شما تولیدکننده قاب‌های چرم تلفن همراه هستید. می‌توانید با تهیه عکس‌های حرفه‌ای که جنس چرم قاب‌ها را به طور کامل نشان می‌دهند، به بسیاری از سؤال‌های مخاطب درباره جزئیات ظاهری محصولات پاسخ دهید. پاسخ صحیح و کامل به سؤال‌های ذهن مخاطب موجب اعتمادسازی بیشتر خواهد شد.

نمایش مناسب محصولات، کیفیت و اصالت کار خود را به رخ بکشید

حیطه کاری عکاسی حرفه‌ای صنعتی تنها به فضای بسته استودیو محدود نمی‌شود؛ فرض کنید که شما در زمینه تولید لوازم دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنید؛ عکاسی صنعتی این امکان را به شما می‌دهد که بهترین تصاویر را از محصولات خود در یک محیط مناسب بگیرید و زیبایی آن‌ها را به شکلی کاربردی به نمایش بگذارید. در واقع با به‌تصویرکشیدن کارایی محصولات، اعتماد هر چه بیشتر مخاطب را به صحت تبلیغات خود جلب می‌کنید.

عکاسی-صنعتی2

تاثیر عکس‌های حرفه ای در بازاریابی و تبدیل مخاطبان به خریدار

بدون شک یکی از مهم‌ترین اهداف بازار گسترده دیجیتال مارکتینگ تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه یا خریدار است؛ اما عکس‌های حرفه‌ای چه تأثیری بر تسریع این فرایند دارند؟ از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تمایز در ارائه خدمات، جلب مخاطب بیشتر

در واقع شما با به نمایش گذاشتن تصاویر باکیفیت و حرفه‌ای، خود را از دیگر رقبا متمایز می‌کنید. تمایز در نحوه ارائه خدمات موجب جذب مشتری بالقوه بیشتری خواهد شد؛ زیرا مخاطب به تفاوت‌های نحوه ارائه محصولات شما جذب شده و به کیفیت کاری‌تان پی خواهد برد.

برانگیخته کردن احساسات مخاطب

عکاسی‌ حرفه‌ای صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز تولید تصاویری باشد که احساسات مخاطب را درگیر هدف فروشنده کند؛ برای مثال فرض کنید که تولیدکننده لباس‌ با اندازه‌های بسیار بزرگ برای افرادی هستید که اضافه‌وزن دارند. عکاسی صنعتی با بهره‌گیری از یک مدل سایز بزرگ و تهیه عکس‌های جذاب می‌تواند حس هم‌زاد پنداری را در مخاطبان شما بیدار کند. تصاویری که در آن‌ها نورپردازی، ترکیب رنگ و... به بهترین شکل ممکن رعایت شده تا عکس‌های گرفته شده کیفیت کار شما را به طور کامل به نمایش در آورند.

در مثالی دیگر به سراغ عکاسی از محصولات مراقبت پوستی می‌رویم. بگذارید خیال شما را راحت کنیم؛ دوران عکاسی از مدل‌های میک آپ شده که پوستی همچون آینه دارند به پایان رسیده است. افراد دیگر گول این عکس‌های فتوشاپ‌ شده را نمی‌خورند. در حال حاضر بهتر است که این محصولات را در فضایی قرار دهیم که حس شادابی و اصالت را به مخاطب القا کنند؛ برای مثال می‌توان آن‌ها را در محیط‌هایی با پس‌زمینه‌ رنگ‌های بسیار گرم یا برگرفته از المان‌های طبیعی قرار دارد.

برای مثال تصویر بالا احساس طراوت را به مخاطب القا و او را به سمت خرید و واقعی‌کردن آن احساس وادار می‌کند.

اهمیت کیفیت عکس‌ها در اعتماد سازی مشتریان برای خریدهای آنلاین

اعتمادسازی یکی از مهم‌ترین ارکان جذب مخاطب و خریدهای آنلاین به شمار می‌آید؛ کیفیت عکس‌های به‌نمایش‌درآمده می‌تواند به‌عنوان کاتالیزگر این فرایند معرفی شود؛ اما چگونه این اتفاق می‌افتد؟

حرفه‌ای بودن شما را نشان می‌دهند

بگذارید به زبانی ساده و عامیانه بگوییم؛ مشتری قرار است که برای دریافت خدمات یا کالا هزینه صرف کند؛ به عبارت ساده‌تر وی به دنبال برند، شرکت و کارخانه‌ای می‌گردد که بهترین خدمات را در ازای هزینه صرف شده ارائه دهند. تنها کمپانی‌ها و فروشنده‌های حرفه‌ای می‌توانند این نیاز مخاطب در خریدهای آنلاین را بر طرف کنند. عکس‌های صنعتی به بهترین شکل ممکن حرفه‌ای بودن و تجربه را به نمایش می‌گذارند و نشان می‌‌دهند که خدمات و محصولات شما استحقاق صرف هزینه را دارند.

به توضیح اضافه نیازی ندارید

هیچ‌چیز به‌اندازه یک عکس باکیفیت نمی‌تواند جزئیات محصول یا خدمات شما را به نمایش بگذارد و در ذهن مخاطب اثبات کند. با عکاسی صنعتی می‌توانید زوایا و جزئیات هر چه بیشتر محصولات خود را نشان ‌دهید و از ارائه توضیحات طولانی بپرهیزید. پیام‌های بصری عکس‌های باکیفیت و حرفه‌ای بیشترین تأثیر را در جلب نظر مخاطب برای انجام خرید آنلاین دارند.

اهمیت خلاقیت در عکس‌های تبلیغاتی برای افزایش فروش کمپین های تبلیغاتی

بدون شک خلاقیت در عکس‌های تبلیغاتی تأثیر بسیار شگفت‌انگیزی بر تثبیت نام برند در ذهن مخاطبین دارد. در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم که تمایز، موجب جلب نظر بیشتر مخاطب خواهد شد و خلاقیت به این فرایند سرعت بیشتری می‌بخشد. برای درک کامل این موضوع به تصویر زیر دقت کنید؛ برداشت شما چیست؟

 عکاسی-صنعتی3

در واقع شما با تهیه عکس‌های خلاقانه و مفهومی، ذهن مشتری را به خود مشغول و او را مجاب می‌کنید که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره کمپین‌های تبلیغاتی شما برود. ترکیب رنگ‌های جذاب، پس‌زمینه‌های مناسب، به‌کارگیری مجموعه سوژه‌های هماهنگ و... موجب رقم‌خوردن یک تصویر خلاقانه خواهد شد و تأثیرگذاری کمپین‌ تبلیغاتی شما را چندبرابر خواهد کرد.

عکاسی صنعتی، سرمایه‌گذاری ارزشمند عرصه دیجیتال مارکتینگ

عکاسی صنعتی یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در عرصه دیجیتال مارکتینگ است که همانند یک کاتالیزور در زمینه برندسازی و جلب‌اعتماد مخاطب عمل می‌کند. تنها زمانی عکاسی صنعتی حرفه ای بیشترین تأثیر خود را بر کمپین‌های تبلیغاتی شما خواهد گذاشت که آن را به شکلی اصولی و بر اساس نیازهای روز مخاطبین انجام دهید. استودیو مانی با بیش از ۱۴ سال تجربه در زمینه عکاسی محصولات، عکاسی حرفه‌ای صنعتی، تیزرهای تبلیغاتی و... به بهتر دیده‌شدن برند شما کمک شایانی خواهد کرد.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مریم

    مطلب مفیدی بود. عکاسی تمیز و با کیفیت واقعا تو کار من تاثیرگذار بوده

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها