مدیرعامل شرکت ناسیونال ایران مطرح کرد؛

محصولات سلامت محور و حافظ محیط زیست اهداف اصلی در تولیدات جدید

مدیرعامل شرکت ناسیونال ایران گفت: در شرایط امروز تولیدات شرکت، در ۱۲ گروه محصولات و بالغ بر بیش از ۶۰ محصول است که تقریبا تمامی لوازم خانگی را پوشش می‌دهد.

محصولات سلامت محور و حافظ محیط زیست اهداف اصلی در تولیدات جدید

صنایع الکتریکی ناسیونال به عنوان طرح توسعه مجموعه شرکت‌های تولیدی محصولات صوتی و تصویری، در سال ١٣٥١ با مشارکت کمپانی پاناسونیک فعالیت تولید لوازم خانگی را شروع کرد. این مجموعه شرکت های مادر که در سال ١٣٤٤ تاسیس شد، تولید محصولات صوتی و تصویری خود را از سال ١٣٤٥ آغاز کرد. کارخانجات شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران در زمینی به وسعت ٦٤ هزار متر مربع در شهرک صنعتی محمود آباد و به فاصله ١٠ کیلومتر از اصفهان واقع است.

شاهین علی محمدی مدیرعامل شرکت ناسیونال ایران به بررسی اقدامات و فعالیت‌های شرکت پرداخت و گفت: کارخانجات و کارگاه‌های شرکت  ناسیونال ایران به وسعت بیش از ٢٤ هزار متر مربع شامل واحدهای پرس، تزریق پلاستیک، دایکاست، تراشکاری، تفلون، رنگ، چاپ و بردسازی است که امکان تامین درصد بالایی از قطعات مورد نیاز تولید را فراهم می‌کند.

مسعود-شریعت

وی در ادامه افزود: تولیدات انواع لوازم خانگی در ٧ خط تولیدی مستقل و در دو سالن اصلی واقع است که امکان تولید سالانه بیش از یک میلیون محصول آن هم تنها در یک شیفت را دارد. همچنین دفتر مرکزی شرکت شامل واحدهای فروش و بازاریابی، تحقیق و توسعه، مهندسی و تامین به همراه واحد مالی است

علی محمدی به سرمایه انسانی مجموعه اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر نیروی انسانی شاغل در مجموعه بیش از ٥٠٠ نفر است که با بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ای شرکت، تا سال ١٤٠٤ اشتغالزایی به بیش از هزار نفر افزایش خواهند پیداکرد. لازم به ذکر است که با خروج شریک خارجی از سال ١٣٩٦ تا کنون بیش از ٤٠٠ فرصت شغلی به صورت مستقیم در ناسیونال ایران  ایجاد شده است.

مدیرعامل ناسیونال ایران به بررسی جزییات تولید شرکت پرداخت و گفت: در شرایط امروز تولیدات شرکت، در ۱۲ گروه محصولات و بالغ بر بیش از ۶۰ محصول است که تقریبا تمامی لوازم خانگی را پوشش می‌دهد. همچنین جهت رفاه مصرف کنندگان تدابیر پشتیبانی قطعه و توسعه شبکه خدمات پس از فروش به مرحله اجرا درآمده است. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ واحد خدمات پس از فروش در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گفته شاهین علی محمدی؛ ناسیونال ایران در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی امسال، ۹ محصول جدید خود را که در سال جاری به عرضه خواهد گذاشت را در نمایشگاه به نمایش می‌گذارد. وی همچنین به دو هدف اصلی  سلامت محور و با صرفه جویی برق و حفظ محیط زیست در تولید محصولات جدید اشاره کرد که در آینده جزییات بیشتری از آن مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شروع تولید و پخش محصولات سوزوکی تحت لیسانس سوزوکی ژاپن، ناسیونال ایران امسال از محصولات متنوع سوزوکی هم رونمایی خواهد کرد.

علی محمدی مدیرعامل برند تجاری تولیپس، تاکید کرد: در نمایشگاه امسال به صورت ندیتر و لملی‌تر ، محصولات IOT که توسط واحد تحقیق و توسعه  ناسیونال ایران طراحی شده به نمایش درخواهد آمد و تولید انبوه این دست از محصولات از ابتدای دی ماه امسال آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری، شراکت و ساخت با شرکت‌های خارجی به خصوص برندهای ژاپنی، مطرح کرد: معتقدیم مسیر آینده لوازم خانگی به سمت هوشمند سازی و کاهش مصرف انرژی می رود و در دستور کار واحد تحقیق و توسعه شرکت هم بعنوان یک ماموریت تعریف شده است.

مدیرعامل  ناسیونال ایران با اشاره به تشکیل نمایشگاه‌های تخصصی که از بهترین عوامل ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سالم است، گفت: نمایشگاه‌های تخصصی باعث رونق در ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و مهندسی شرکت‌ها برای ایجاد نوآوری می‌شود و امکان ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهائی را فراهم می‌سازد و بازخورهای سودمندی را برای تولید کنندگان به ارمغان می‌آورد.

وی یکی از اصلی ترین موانع تولید را تحریم های یک سویه دانست و گفت: اما اصلی ترین مانع  تولیدکنندگان لوازم خانگی، خودتحریمی است. قوانین بروز نشده و در تقابل با سایر قوانین و شرایط روز محدودیت‌های زیادی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

علی محمدی معتقد است که با جلسات مستقیم با وزرای صنعت،معدن وتجارت و اقتصاد و دارایی، گام های موثری در جهت رفع موانع داخلی برداشته شده است. لذا براین باوریم که تعامل دولت مردان و صنایع می‌بایست مستمر باشد.

مدیرعامل برند تجاری تولیپس، در خصوص مسولیت‌های اجتماعی شرکت توضیح داد: مجموعه شرکت‌های ناسیونال ایران مسئولیت اجتماعی خود را در جهت آموزش و بالا بردن سطح دانش جامعه می‌داند و در این زمینه نسبت به احداث هنرستان دخترانه در اصفهان و توسعه آن و همچنین آموزش و اگاهی رسانی از طریق فضای مجازی به انجام رسانده است. از سوی دیگر نسبت به تامین مایحتاج هموطنان نیازمند در حد توان اقدام کرده‌ایم و در شرایط خاص با جدیت این کمک ها استمرار دارد.

وی به مهمترین وظیفه‌ شرکت‌های با قدمت بالا اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به استاندارد که ایمنی و کیفیت را به همراه دارد، مهمترین وظیفه شرکت‌های قدیمی، این است که شناخت و تجربه خود در این زمینه با سازمان استاندارد به اشتراک بگذارند که خوشبختانه این تعامل و ارتباط مناسب و مستمر مهندسان و متخصصان شرکت‌ها با سازمان استاندارد، دستاورد های قابل توجهی داشته است.

علی محمدی در پایان در خصوص برنامه‌های آتی شرکت گفت: توسعه محصولات دارای دو محور اصلی است؛ تولید و عرضه محصولات که سلامت را به خانواده ها برساند و تولید با بهترین روش ها و با استفاده از انرژی سبز و استفاده هر چه بیشتر از مواد تجزیه پذیر در جهت حفظ محیط زیست.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها