تفریحات آبی در قشم را بشناسید و سفری هیجان انگیز تجربه کنید!

جزیره زیبای قشم از زیباترین مناطق ایران است که در استان هرمزگان قرار دارد. در این جزیره جاذبه‌های دیدنی و تفریحات زیادی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

تفریحات آبی در قشم را بشناسید و سفری هیجان انگیز تجربه کنید!

تفریحات آبی در قشم را بشناسید و سفری هیجان انگیز تجربه کنید!

بهترین تفریحات آبی در قشم کدامند؟ جزیره زیبای قشم از زیباترین مناطق ایران است که در استان هرمزگان قرار دارد. در این جزیره جاذبه‌های دیدنی و تفریحات زیادی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. یکی از مهم‌ترین تفریحات این جزیره زیبا، تفریحات آبی به‌شمار می‌رود. در ادامه این مقاله به بررسی مهم‌ترین تفریحات آبی جزیره قشم می‌پردازیم. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، می توانید هتل شهریار قشم را از فلای تودی رزرو کنید.

معرفی بهترین تفریحات آبی در قشم

جزیره قشم در مجاورت خلیج فارس واقع شده و علاوه‌بردیدن جاهای دیدنی این جزیره، تفریحات آبی نیز هرساله باعث جذب گردشگران زیادی به این جزیره می‌شوند. فرقی نمی‌کند که شما در کدام فصل سال به جزیره قشم سفر کنید؛ در هرحال می‌توانید با توجه به آب و هوای این جزیره، به تفریحات آبی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بپردازید.

قشم-ساحل

پارک آبی قشم

این پارک آبی با داشتن مساحتی در حدود 2 هزار متر از زیباترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران به‌شمار می‌رود. از مهمترین امکانات این پارک آبی می‌توان به استخر به ابعاد ۱۲ در ۲۵ متر، سالن بیلیارد، چاله فضایی، شیب مستقیم، سرسره‌های منحنی، کافی شاپ، حمام سونا، جکوزی و... اشاره کرد.

پاراسل از تفریحات آبی در قشم

پاراسل از مهمترین تفریحات آبی قشم بوده که افراد به‌صورت تک‌نفره، دونفره و سه نفره می‌توانند آن را انجام دهند. پاراسل از محبوب‌ترین ورزش‌های آبی بوده و بسیاری از افراد این تفریح را به سایر تفریحات به‌دلیل هیجان زیاد آن ترجیح می‌دهند.

در این بازی فرد روی یک چتر به نام پاراسل سوار خواهد شد. پس از آن چتر به قایق متصل شده و با حرکت قایق، چتر به سمت بالا حرکت می‌کند تا از سطح دریا بالاتر قرار گیرد. کودکان نیز می‌توانید از این بازی هیجان‌انگیز لذت ببرند. اما مدت بازی در کودکان بسیار کوتاه‌تر از بزرگسالان است.

انجام غواصی

دیدن دنیای زیرآب از بزرگ‌ترین آرزوهای بسیاری از افراد به‌شمار می‌رود. غواصی یکی از بهترین راهکارها برای دیدن دنیای زیرآب است. خوشبختانه در جزیره قشم شما می‌توانید غواصی انجام داده و به آرزوی خود برسید. برای انجام غواصی در این جزیره، ابتدا در حدود 20 دقیقه آموزش می‌بینید و سپس به غواصی و دیدن شقایق‌ها، مرجان‌ها، عروس دریایی، مدل‌های مختلف ماهی و... می‌پردازید.

شاتل سواری

شاتل‌سواری از پرطرفدارترین تفریحات آبی قشم به‌شمار می‌رود. برای انجام این بازی، افراد سوار تیوپ‌های دو یا چند نفره شده و با سرعت زیاد به‌وسیله یک قایق موتوری روی آب حرکت می‌کنند. برای رعایت موارد ایمنی افراد باید حتماً از جلیقه و کلاه استفاده کنند.

بنانا سواری از تفریحات آبی قشم

این تفریح آبی شباهت زیادی به شاتل سواری دارد. درواقع، در این بازی افراد روی یک موز بادی سوار شده و آن موز بادی با اتصال به یک قایق تندرو روی آب حرکت می‌کند. این بازی نسبت به شاتل از هیجان بیشتری برخوردار است و اگر شما دنبال هیجان بیشتر هستید، حتماً این ورزش را امتحان کنید.

فلای بورد از تفریحات آبی در قشم

این تفریح آبی از تفریحات گران قیمت و لوکس قشم به‌شمار می‌رود. در این تفریح، افراد ابتدا به جت اسکی وصل شده و درنهایت به کمک فشار آب و حرکت جت اسکی از سطح دریا بلند خواهید شد. قبل از انجام این ورزش به افراد آموزش‌های لازم در این زمینه داده می‌شود. افراد بالای 18 سال می‌توانند از این ورزش لذت ببرند.

اسکی روی آب

از محبوب‌ترین ورزش‌ها و بازی‌های آبی، اسکی روی آب است. در این ورزش آبی شما باید کفش‌های مخصوص اسکی بپوشید و یک طناب را به دست بگیرید. در نهایت طناب به قایق وصل شده و روی آب کشیده خواهید خواهید شد. این تفریح نیز از هیجان‌نگیزترین تفریحات آبی به‌شمار می‌رود.

جت اسکی

برای عاشقان سرعت و هیجان، جت اسکی یک تفریح عالی به‌شمار می‌رود. ر این ورزش شما سوار یک جت اسکی شده و حدود 15 دقیقه روی آب سواری می‌کنید. انجام این ورزش به مهارت و تخصص نیاز دارد؛ اما از محبوب‌ترین تفریحات آقایان در جزیره قشم به‌شمار می‌رود. قبل از سوارشدن به جت اسکی، حتماً باید جلیقه نجات بپوشید.

اسکوتر زیردریایی

عاشقان غواصی می‌توانند با اسکوتر به اعماق دریا رفته و انواع آبزیان، مرجان‌ها، شقایق‌ها و... را مشاهده کنند. اسکوتر شباهت زیادی به موتور داشته و یک دستگاه اکسیژن به آن وصل است. افراد بالای 12 سال می‌توانند سوار اسکوتر شوند و برای افراد با بیماری‌هایی مثل فشارخون انجام آن ممنوع است.

رزرو هتل شهریار قشم از فلای تودی

هتل آپارتمان دو ستاره شهریار در جزیره قشم، استان هرمزگان واقع شده است. این هتل در سال 1394 افتتاح شده و دارای 42 باب آپارتمان در 4 طبقه است. برای داشتن تجربه اقامتی شیرین می توانید این هتل را از فلای تودی رزرو کنید.

تفریحات آبی در قشم از مهمترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های جزیره قشم این است که به‌دلیل شرایط آب و هوایی گرمسیر جزیره، شما در همه فصول می‌توانید این ورزش‌های آبی را انجام دهید. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره تفریحات آبی در قشم را به دست آورید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها