میوه | قیمت میوه | بازار میوه | قیمت میوه شب عید

قیمت این میوه ها به قیمت دلار گره خورد! / خیار دوباره گران شد

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به فراوانی تولید، بیش از ۵۰ درصد تولید سیب و مرکبات در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده که در این شرایط روان‌سازی صادرات امری ضروری است.

قیمت این میوه ها به قیمت دلار گره خورد! / خیار دوباره گران شد

مناسبت‌های مانند عید نوروز و ماه رمضان از جمله رویدادهای مهم و معنوی در فرهنگ ایرانی هستند که تاثیر چشم‌گیری بر بازار کالاهای اساسی دارند. در زمان نزدیک به این مناسبت‌ها، تقاضای مصرف کالاهای اساسی مانند غذا، لوازم خانگی، میوه  پوشاک و.. افزایش می‌یابد.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه شب عید نداریم، گفت: نوسانات بازار کیوی به صادرات ارتباط دارد چراکه در زمانی که صادرات روان است، روی بازار اثر می گذارد.

به گفته او، هم اکنون قیمت سیب و پرتقال به سبب فراوانی و مازاد تولید در بازار تغییری نداشته است.

شادلو ادامه داد: در تولید محصولات باغبانی به قطعیت رسیدیم  چراکه از زمان احداث باغات چنددهه می گذرد و حال ناگریز به حفظ باغات هستیم.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه قیمت میوه های وارداتی به شرایط بازار بستگی دارد، افزود: قیمت موز و آناناس تابع نوسان نرخ ارز و شرایط عرضه و تقاضاست.

او با اشاره به علل نوسانات قیمت خیار در بازار گفت: با توجه به محدودیت عرضه در ایام تعطیل و عدم ذخیره سازی، قیمت خیار دچار نوسان شده است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: با توجه به پتانسیل خودکفایی و ظرفیت بی نظیر تولید محصولات باغی، امکان صادرات به بازارهای هدف وجود دارد. از این رو روان سازی صادرات سیب و پرتقال امری ضروری است.

شادلو با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد محصولات باغی ذخیره شده است، گفت: با توجه به فراوانی تولید، بیش از ۵۰ درصد تولیدات ذخیره شد، درحالیکه در این مقطع زمانی میزان ذخیره سازی باید ۳۰ درصد بود که این امر نشان می دهد که در بازار کشش وجود ندارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها