راهنمای انتخاب و خرید انواع پایه چراغ روشنایی

کی از روش‌های زیباتر کردن معابر و فضای شهری مخصوصاً در شب، استفاده از پایه چراغ پارکی می‌باشد. پایه چراغ پارکی یکی از انواع تجهیزات شهری و پارکی است که در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که مستحضر هستید یکسری وسایل وجود دارند تحت عنوان تجهیزات پارکی و شهری که در جاهایی مانند پارک‌ها حیاط منازل، مجتمع‌های مسکونی، باغ و باغات، ویلاها، محوطه شرکت‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها هم پایه چراغ پارکی می‌باشد.

یکی از روش‌های زیباتر کردن معابر و فضای شهری مخصوصاً در شب، استفاده از پایه چراغ پارکی می‌باشد. پایه چراغ پارکی یکی از انواع تجهیزات شهری و پارکی است که در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که مستحضر هستید یکسری وسایل وجود دارند تحت عنوان تجهیزات پارکی و شهری که در جاهایی مانند پارک‌ها حیاط منازل، مجتمع‌های مسکونی، باغ و باغات، ویلاها، محوطه شرکت‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها هم پایه چراغ پارکی می‌باشد. یکی از بهترین مراکز و تولیدی‌ها در این زمینه هم جایی نیست به جز شرکت پارکسازان که با چندین سال سابقه، محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را خدمت شما عزیزان ارائه کرده و می‌کند.

پایه چراغ پارکی چیست؟

 پایه چراغ پارکی شهری که نام‌هایی همچون چراغ‌باغی یا چراغ فضای باز دارد و در انگلیسی (Landscape Lighting یا Area lighting) نامیده می‌شود، یکی از زیباترین و کلیدی‌ترین تجهیزات در عرصه طراحی مبلمان شهری و نورپردازی شهری است که سهم بسزایی در زیبا سازی فضاهای سبز شهری دارد.

 پایه چراغ پارکی شهری یا پایه چراغ محوطه‌ای با توجه به تنوع بسیار بالا در طرح و نقش اعم از ساده و مدرن و همینطور تنوع بالا از نظر متریال و قیمت، نه تنها گزینه‌ای مناسب، بلکه بهترین گزینه برای نورپردازی محیط‌های باز این‌چنینی است. از نظر فنی به علت وجود درختان در پارک‌ها و بوستان‌ها که در شب باعث ایجاد سایه خواهند شد، امکان استفاده از پایه‌های روشنایی خیلی بلند به تعداد زیاد در پارک‌ها و بوستان‌ها وجود ندارد و باید از چراغ‌های پارکی که ارتفاع کمتری دارند، برای ایجاد حجم نور مناسب استفاده کرد.

کارگاه

انواع پایه چراغ پارکی

 مشخصات فنی انواع پایه چراغ پارکی ارزان می‌تواند توسط کارفرما تعیین گردد. اما برخی از استانداردها از قبیل ارتفاع و ضخامت ورق معمولاً در اکثر چراغ‌ها یکسان در نظر گرفته خواهد شد. چراغ ایستاده حیاطی در ارتفاع ۲ الی ۳ متر تولید می‌شوند. قبل‌تر هم به آن اشاره شد که این نوع پایه‌ها برای روشنایی معابر، روشنایی حیاط منزل، ویلا و باغ‌ها، روشنایی پارک استفاده می‌شود. شما برای خرید انواع پایه چراغ پارکی پارکسازان و شرکت‌های معتبر دیگر نیاز دارید که با انواع پایه چراغ‌ها که در زیر آمده اند آشنایی داشته باشید.

پایه چراغ آلومینیومی پارکی:

 یکی از زیباترین انواع پایه‌های روشنایی می‌باشد. آلیاژهای آلومینیومی استفاده شده در پایه چراغ آلومینیومی پارکی که معمولاً در تجهیزات روشنایی پارکی استفاده می‌شوند دارای عملیات حرارتی 6061 و 6063 هستند. بنابراین در برابر تابش اشعه خورشید بسیار مقاوم هستند. یکی دیگر از مزایای پایه چراغ پارکی آلومینیومی مقاومت در برابر خوردگی است که این نوع پایه چراغ پارکی مناسب برای استفاده در شرایط سخت در فضای باز است.

پایه چراغ لوله ای آهنی:

 پایه چراغ لوله ای آهنی معروف به پایه چراغ فولادی یکی از محبوب‌ترین انواع پایه چراغ‌های پارکی هستند. فولاد ماده ای با مقاومت بالاتراز الومینیوم است. از پایه چراغ لوله ای اهنی یا پایه چراغ فولادی در صورتی استفاده می‌شود که در مناطق بادخیز باشد و یا لوازم روشنایی استفاده شده برای این نوع پایه چراغ پارکی سنگین باشند. برای اینکه فولاد در برابر شرایط بیرونی مقاوم باشد، باید دارای پوشش سطحی مناسب (گالوانیزه، رنگ، رنگ داخلی، آستر) باشد.

مزایای پایه چراغ پارکی شهری

  • یکسری از مزایای خرید پایه چراغ پارکی شهری را در زیر با هم مشاهده می‌کنیم.
  • زیباسازی پارک‌ها و فضاهای سبز شهری
  • تامین روشنایی و امنیت پارک‌ها در شب
  • افزایش امکان استفاده از طبیعت برای همه افراد جامعه
  • تسهیل در عبور و مرور افراد در معابر شهری در زمان تاریکی
  • قابل استفاده در اماکن مختلف خصوصی و عمومی
  • ایجاد نشاط و شادی و ترغیب مردم به استفاده بیشتر از بوستان‌ها و فضاهای سبز
  • قابل نصب در معابر و خیابان‌های مختلف
  • مناسب با سلایق متنوع و مختلف سنی و قومیتی
  • همگام بودن با جدیدترین و به روزترین دستاوردهای روز دنیا در تامین انرژی

محل نصب پایه چراغ روشنایی

 دانستن محل قرارگیری پایه‌ها قبل از خرید پایه چراغ روشنایی ضروری است زیرا باید نیازهای روشنایی فضا، تأثیرات آب و هوا بر مواد پایه، شدت وزش باد در آن منطقه و یکپارچگی ساختاری سازه را در نظر بگیرید. پایه‌های روشنایی در فضای باز در تمام طول عمر خود در معرض شرایط جوی مختلفی قرار می‌گیرند، بنابراین انتخاب مواد بسیار مهم است. آب و هوای خشک با رطوبت کم به مواد متفاوتی نسبت به پایه‌های واقع در یک منطقه ساحلی نیاز دارد که باران‌های مکرر به رطوبت هوا کمک می‌کند.

 همچنین هرچه پایه‌ها به ساحل نزدیک‌تر باشند، بیشتر در معرض خوردگی خواهند بود. این امر می‌تواند منجر به زنگ زدگی و به طور جدی به پایه آسیب برساند و حتی یکپارچگی ساختاری سازه را به خطر بیندازد. این عامل به طور قابل توجهی بر موادی که برای پایه چراغ روشنایی انتخاب می‌کنید تأثیر می‌گذارد.

 به‌عنوان‌مثال در جنوب ایران در حاشیه خلیج فارس، اصولاً محیط‌های دریایی برای تجهیزات به کار رفته در ساحل و داخل دریا خورنده‌اند. آب دریا اندکی قلیایی است و در حدود 3.4 درصد نمک دارد و pH آب دریا در حدود 8 می‌باشد. همچنین آب دریا الکترولیت خوبی است و باعث خوردگی گالوانیکی و شیاری می‌شود. آب دریا عامل ایجاد خوردگی در سازه‌های دریایی و کشتی‌ها، اسکله‌ها، سکوها و... است. آب دریا مخلوطی از نمک‌ها، گازهای حل شده، عناصر جامد معلق است. سرعت خوردگی فلزات در آب دریا نه تنها به انتخاب فلز یا آلیاژ مناسب بستگی دارد، بلکه به عواملی مانند عمق، درجه حرارت، مقدار و نوع گازهای حل شده، مقدار و نوع ترکیب عناصر آلی و معدنی، سرعت حرکت سیال و عوامل بیولوژیکی آب دریا نیز بستگی دارد.

 باید به این مهم توجه کرد که مجموعه پارکسازان هنگام تولید به تمام موارد فوق توجه داشته است.

پایه-روشنایی

فاکتورهای مهم در انتخاب پایه چراغ روشنایی

 در انتخاب و خرید پایه چراغ روشنایی، باید به چندین عامل توجه کرد. در زیر به برخی از این فاکتورها اشاره شده است:

۱- وزن پایه:

 وزن پایه چراغ روشنایی باید به گونه‌ای باشد که بتواند وزن چراغ را در حالت عمودی تحمل کند و پایداری لازم را در برابر باد و لرزش‌های ناشی از تردد داشته باشد.

۲- مواد ساخت پایه:

 پایه چراغ روشنایی باید از مواد مقاوم در برابر عوامل جوی و ضربه ساخته شده باشد. پایه چراغ روشنایی معمولاً از چوب، فلز و یا پلاستیک ساخته می‌شود. اگر قصد دارید پایه چراغ روشنایی با کیفیت بخرید، بهتر است از پایه‌های ساخته شده از مواد با کیفیت و مقاوم استفاده کنید.

۳- قابلیت تنظیم ارتفاع:

 پایه چراغ روشنایی باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد تا بتوان آن را با ارتفاع چراغ مورد نظر تنظیم کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که اکثر چراغ‌های پارکی دارای ارتفاع ثابت هستند.

۴- طراحی:

 کلاً طراحی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. طراحی پایه باید با طراحی چراغ روشنایی سازگار باشد تا بهترین نتیجه را در نوردهی و دکوراسیون را فراهم کند.

۵- سایز پایه:

 قبل از خرید پایه چراغ روشنایی، باید ارتفاع پایه و همچنین قطر پایه را بررسی کنید و با فضای مورد نظرتان مقایسه کنید تا مطمئن شوید که پایه چراغ روشنایی مناسب محیط موردنظر است.

۶- نوع محیط:

 نوع پایه چراغ روشنایی باید با محیط و منظره مورد استفاده همخوانی داشته باشد. مثلاً پایه‌های چراغ روشنایی باغی، پارکی، چمنی و پایه‌های خیابانی متفاوت هستند.

۷- مقاومت در برابر زنگ زدگی و رنگ‌دهی:

 به صورت کامل در این مورد در بالا صحبت کردیم و پایه چراغ روشنایی باید از موادی ساخته شده باشد که بتواند در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد.

چراغ-پارک

پایه چراغی پارک چقدر هزینه دارد؟

 قیمت پایه چراغ پارکی بر اساس نوع آن بسیار متفاوت می‌باشد. پایه چراغ چدنی و پایه چراغ آلومینیومی از نوع ساده فلزی آن قیمت بالاتری دارد و جلوه فوق العاده ای به محیط می‌بخشد. پایه چراغ پارکی و یا چراغ حیاطی به دو صورت دو طرفه (دو دستک) و یا یک طرفه قابلیت ساخت دارند. از سر چراغی‌های مختلفی در پایه‌های روشنایی استفاده می‌شود. برای نصب پایه چراغ حیاطی و استعلام قیمت انواع پایه چراغ پارکی و... بهتر است که با کارشناسان خبره در تماس باشید. همچنین مجموعه پارکسازان علاوه بر تولید انواع چراغ پارکی، چراغ‌های چمنی و چراغ‌های خیابانی را نیز تولید می‌کند.

مرکز فروش پایه چراغ پارکی ایستاده

 این روزها انواع پایه روشنایی در شرکت‌های تولید کننده با استفاده از متریال درجه یک و با بهره وری از تکنولوژی روز دنیا در اندازه و مدل‌های متنوع طراحی و تولید می‌شود که با توجه به کیفیت بالا و استفاده زیاد فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به شما پیشنهاد می‌شود که به مرکز فروش پایه چراغ پارکی ایستاده معتبر و با سابقه ای همچون پارکسازان مراجعه کنید که از سال 1388 در صنعت مبلمان شهری فعال اند و با توجه به این که خود تولید کننده هستند، به صورت دست اول و با مناسب‌ترین قیمت‌ها، محصولات را به دست شما عزیزان می‌رسانند.

 همچنین در صورتی که قصد خرید انواع پایه چراغ را دارید جهت دریافت مشاوره رایگان با مجموعه پارکسازان در ارتباط باشید.

وب سایت:

www.parksazan.com

 تلفن‌های تماس:

021-88683076

0912-846-2881

 آدرس دفتر مرکزی:

 تهران، سعادت‌آباد، بلوار مدیریت، روبه روی مرکز خرید رویال، پلاک ۳۵

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها