روانشناسی تاریک | بعد ترسناک روانشناسی انسان

تمامی انسان‌ها دارای ابعاد تاریکی در وجود خود هستند که ممکن است شناخت آن حتی برای خود شما دشوار باشد و تنها زمانی که در شرایط خاصی قرار می‌گیرید متوجه شوید که بعد تاریکی در وجودتان نیز وجود دارد. به همین دلیل، افرادی که علم روانشناسی را به صورت اصولی یاد می‌گیرند و برای ثبت نام در کارگاه های روانشناسی اقدام می‌کنند، می‌توانند به نتایج قابل قبولی برسند و بعد دیگر وجود خود را به راحتی بشناسند و حتی آن را کنترل کنند.

روانشناسی تاریک | بعد ترسناک روانشناسی انسان

روانشناسی تاریک | بعد ترسناک روانشناسی انسان

تمامی انسان‌ها دارای ابعاد تاریکی در وجود خود هستند که ممکن است شناخت آن حتی برای خود شما دشوار باشد و تنها زمانی که در شرایط خاصی قرار می‌گیرید متوجه شوید که بعد تاریکی در وجودتان نیز وجود دارد. به همین دلیل، افرادی که علم روانشناسی را به صورت اصولی یاد می‌گیرند و برای ثبت نام در کارگاه های روانشناسی اقدام می‌کنند، می‌توانند به نتایج قابل قبولی برسند و بعد دیگر وجود خود را به راحتی بشناسند و حتی آن را کنترل کنند.

روانشناسی

انسان‌ها ذاتا خوب هستند یا بد؟

یکی از مهمترین مواردی که در روانشناسی تاریک مطرح می‌شود این است که انسان‌ها ذاتا بد هستند. فروید در آموزش روانشناسی به این مسئله اشاره می‌کند که انسان‌ها به صورت ذاتی پرخاشگر هستند و سپس در تعامل با جامعه و قوانینی که وجود دارد رفتارهای نامناسب خود را کنترل می‌کنند. در واقع، اگر این قوانین بازدارنده از جامعه حذف شوند، انسان‌ها ذات واقعی خود را نشان می‌دهند و جامعه را به هرج و مرج می‌کشند. در مقابل، کسانی نیز هستند که با این موضوع مخالف هستند و انسان‌ها را دارای ذات خوب می‌دانند.

رفتارهایی بر خلاف ارزش‌های اخلاقی

یکی دیگر از مواردی که در آموزش روانشناسی تاریک باید به آن بپردازیم این است که انسان‌های تمایل دارند رفتارهایی بر خلاف ارزش‌های اخلاقی داشته باشند. به طور مثال، قتل و تجاوز ریشه در ذات انسان‌ها دارد و اگر قوانین بازدارنده‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد، انسان‌ها این کار را انجام می‌دهند. فروید که در زمان جنگ جهانی دوم زندگی می‌کرد، جنگ را ناشی از غریزه د ذات انسان‌ها می‌دانست که هر چند وقت یکبار بیرون می‌آید و هیچ قانونی نمی‌تواند آن را کنترل کند. پس از آنکه کشتارهای زیادی انجام شد، برای مدتی این حس در انسان‌ها از بین می‌رود و تا زمانی که انسان‌ها در این کره خاکی هستند این کار ادامه دارد.

کنترل ذهن، نمونه‌ای از روانشناسی تاریک

کنترل ذهن یکی از مفاهیمی است که ممکن است این روزها درباره آن زیاد شنیده باشید. اما در واقع، زمانی که صحبت از کنترل ذهن می‌شود بخشی از روانشناسی تاریک مطرح می‌شود. در این شرایط، افرادی کنترل فکر شما را در دست می‌گیرند و شما را در مسیری قرار می‌دهند که آنگونه که آنها می‌خواهند شما فکر کنید. به طور مثال، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند رسانه‌های اجتماعی دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و این رسانه‌ها با اهداف خاصی به مردم معرفی شدند. به همین دلیل، باید بدانید کنترل ذهن بخشی از وجود انسان‌ها را مطرح می‌کند که نیاز به کنترل انسان‌ها را دارد.

 

سه-گانه-روانشناسی

معرفی سه گانه در روانشناسی تاریک

زمانی که در کارگاه های روانشناسی شرکت کنید با بخش سه گانه می‌شوید که در این علم بسیار برجسته هستند و در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

خودشیفتگی

خودشیفتگی که بسیاری از افراد آن را بخشی از روانشناسی تاریک می‌دانند به دسته‌ای از افراد گفته می‌شود که تصور می‌کنند نسبت به دیگران برتر هستند و هیچ اهمیتی به دیگران نمی‌دهند. این گونه افراد بر دستاوردهای خود تمرکز بسیار زیادی دارند و احساس می‌کنند که کارشان از دیگران متمایز است.

آنها انتظارات غیر واقعی از دیگران دارند و انتظار دارند دیگران به کارهای آنها توجه زیادی داشته باشند. این مسئله می‌تواند بخشی از بعد تاریک وجود انسان را که نیاز به تسلط بر دیگران است نشان دهد. شاید بتوان گفت بسیاری از دیکتاورهای تاریخ به دلیل عدم مهار این بخش وجودی خود به یک دیکتاتور تبدیل شده‌اند.

ماکیاولیسم

یکی دیگر از مواردی که در روانشناسی تاریک مطرح می‌شود و شما تنها در کارگاه های روانشناسی می‌توانید با آن آشنایی پیدا کنید ماکیاولیسم است. ماکیاولیسم بر دستکاری روان‌شناختی، بی‌عاطفه بودن و بی‌توجهی به اخلاق اشاره دارد. این افراد تنها خودشان را در مرکز قرار می‌دهند و انتظار دارند همه چیز بر اساس خواسته‌ها و نیازهایشان پیش رود. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که این اختلال نشان دهنده بعد تاریک وجود انسان است.

سایکوپاتی

سایکوتاپی نیز بخش دیگری از وجود تاریک انسان‌ها است که ویژگی اصلی آن عدم همدلی است. این افراد از رفتارهای ضد اجتماعی و فریبکارانه هیچ‌گونه ابایی ندارند و این مسئله باعث می‌شود که این افراد ناخودآگاه به سمت جنایت کشیده شوند. البته باید بدانید الزاما تمامی کسانی که جنایتکار هستند از اختلال سایکوپاتی رنج نمی‌برند.

سایکوپاتی

جنگ روانی، نمونه‌ای از روانشناسی تاریک

یکی از مواردی که این روزها زیاد در مورد آن می‌شنویم جنگ روانی است. جنگ روانی ( بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است) آثار مخرب زیادی دارد. در این شرایط، هیچ گونه حمله نظامی به کشوری نمی‌شود، اما آنها از لحاظ روانی در معرض آسیب قرار می‌گیرند. به طور مثال، ممکن است کشور x هرگز به کشور y حمله نکند، اما کشور x همواره در حال تهدید حمله به کشور y است. با اینکه این اتفاق رخ نمی‌دهد، اما آسایش به طور کامل از آن کشور گرفته می‌شود و دائما باید در حال آماده‌باش باشد.

سیاستمداران از روانشناسی تاریک بهره می‌برند!

ممکن است شما از خانواده خود شنیده باشید که سیاست محلی است که هیچ کس حتی خانواده خود را نمی‌شناسد. این حرف ممکن است برای شما بی‌اهمیت جلوه کند، اما باید بدانید در واقع آنها در حال اشاره به بعد تاریک وجود انسان هستند که در آموزش روانشناسی مطرح می‌شود و کسانی که به صورت اصولی این رشته را دنبال می‌کنند اطلاعات خود را در این زمینه بالا می‌برند. قدرت مهمترین مسئله‌ای است که در سیاست مطرح می‌شود و شما برای اینکه بتوانید قدرت خود را حفظ کنید باید همدلی و عطوفت را کنار بگذارید.

نگاهی به تاریخ چند هزار ساله انسان‌ها نشان می‌دهد که تمامی سیاستمداران برای حفظ جایگاه خود دست به کشت‌وکشتار زده‌اند و ممکن است در ظاهر با مردم همدلی کنند، اما در اصل آنها چیزی که روانشناسی تاریک به آنها حکم می‌کند را مد نظر قرار می‌دهند. کنترل ذهن یکی از مهمترین مواردی است که سیاستمداران به آن متوسل می‌شوند و با استفاده از این روش تلاش می‌کنند به اهداف خود دست پیدا کنند. بنابراین، باید بدانید امروزه بعد تاریک وجود انسان شدیدا مورد توجه قرار دارد و برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده می‌شود.

برای شرکت در کارگاه های روانشناسی به کجا مراجعه کنم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد روانشناسی تاریک در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این بخش در تمامی انسان‌ها مشترک است و می‌توان گفت در ذات انسان‌ها وجود دارد. برای اینکه بتوانید به صورت اصولی برای آموزش روانشناسی اقدام کنید، باید به کارگاه های روانشناسی معتبر بروید. اگر به دنبال مرکز معتبری برای این امور هستید هستید و می‌خواهید در کارگاه های روانشناسی معتبر شرکت کنید، می‌توانید به مرکز فرینش مراجعه نمایید. این مرکز در تلاش است با همکاری اساتید متخصص و با تجربه کارگاه‌های با کیفیتی را برگزار کند و به افزایش سطح آگاهی افراد و دانشجویان روانشناسی کمک کند.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها