عید نوروز | ماه رمضان | قیمت میوه

سیب و پرتقال عید ذخیره شد / عدم افزایش قیمت خرما در ماه رمضان

رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: امسال ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال برای شب عید آماده توزیع شده است و ۲۰ هزار تن هم ذخیره احتیاطی تامین کرده‌ایم.

سیب و پرتقال عید ذخیره شد / عدم افزایش قیمت خرما در ماه رمضان

در فرآیند تعیین قیمت میوه‌ها، عوامل مختلفی مثل فصل نسبت به تقاضا، نرخ واحد صادرات، شرایط هواشناسی و حتی تولید کنندگان مؤثرند. هر یک از این عوامل می‌توانند بر قیمت نهایی میوه‌ها تأثیرگذار باشند. برای مثال، در فصل‌هایی که تقاضا برای میوه خاصی بالاست، قیمت ممکن است افزایش یابد. به علاوه، شرایط هواشناسی می‌توانند تولید محدودیت‌هایی را ایجاد کنند که باعث افزایش یا کاهش قیمت میوه‌ها شوند. در نهایت، تأثیرگذاری تولید کنندگان و فروشندگان نیز در تعیین قیمت‌ها به‌ویژه در بازار رقابتی بسیار مهم است.

ایوب فصاحت درباره تامین و توزیع میوه شب عید و خرما ماه مبارک رمضان گفت: امسال علاوه بر تامین بازار در کنار این موضوع از بازی تعرفه و عوارض استفاده کرده‌ایم تا کنترل قیمت‌ها را عادلانه هم با نگاه به تولید و هم با نگاه به مصرف‌کننده انجام بدهیم.

به گفته او، امسال نزدیک ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال برای شب عید جهت توزیع آماده شده است و همچنین بیش از ۲۰ هزار تن ذخیره احتیاطی نیز تامین کرده‌ایم تا در صورتی که بازار با نوسانی روبه‌رو شد، بتوانیم از ذخایر احتیاطی استفاده کنیم.

فصاحت افزود: در واقع علاوه بر ذخایر فعلی، ذخایر احتیاطی را ایجاد کردیم که می‌تواند تثبیتی را که موردنظر رئیس‌جمهوری بود، تامین کند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره تامین خرما گفت: امسال در بحث خرما، هم میزان تامین سازمان مرکزی تعاون روستایی را افزایش دادیم و همواره تلاش کردیم موضوع به سمتی برود که شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان نباشیم.

او گفت: برآورد می‌شود امسال هیچ نوسانی در قیمت میوه و خرما شب عید و سایر کالاهای اساسی که ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز است، نداشته باشیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها