گفت و گوی تیترکوتاه با رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران:

عرضه میوه شب عید تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار، غیر کارشناسی است

کارگر گفت: تصمیم بر عرضه میوه شب عید تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار، به شکلی غیر کارشناسانه اتخاذ شده است. به این علت که در ابتدا باید قیمت مصوب برای هر میوه مشخص شود، نوع و کیفیت محصولات تعیین شده و بعد از آن تصمیمی برای کاهش قیمت میوه گرفته شود.

عرضه میوه شب عید تا ۱۵  درصد زیر قیمت بازار، غیر کارشناسی است

با توجه به مصادف شدن ماه رمضان با عید نوروز، بسیاری از افراد نگران افزایش قیمت میوه در بازار هستند. البته طبق هماهنگی و موافقت مسئولان مربوطه، مشکلی در عرضه میوه برای شب عید و ماه رمضان وجود ندارد. در خصوص قیمت میوه نیز اخباری مبنی بر کاهش قیمت میوه تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار منتشر شد. در همین راستا برای بررسی آخرین وضعیت بازار میوه و تایید خبر کاهش قیمت میوه برای شب عید به سراغ اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران رفتیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در مصاحبه با تیتر کوتاه، در خصوص شرایط فعلی بازار میوه گفت: درحال‌حاضر خوشبختانه نه تنها کمبودی در تامین میوه وجود ندارد، بلکه شاهد فراوانی نیز هستیم.

وی در رابطه با عرضه میوه شب عید تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار توضیح داد: تصمیم بر عرضه میوه شب عید تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار، به شکلی غیر کارشناسانه اتخاذ شده است. به این علت که در ابتدا باید قیمت مصوب برای هر میوه مشخص شود، نوع و کیفیت محصولات تعیین شده و بعد از آن تصمیمی برای کاهش قیمت میوه گرفته شود.

اسدالله-کارگر

اسدالله کارگر در مورد واردات میوه برای شب عید عنوان کرد: برنامه‌ای برای واردات میوه شب عید نداریم، زیرا امسال بیش از نیاز مردم نیز دپوی میوه انجام شده است. کمبودی در این زمینه وجود ندارد که برای جبران آن واردات صورت گیرد. البته واردات میوه هایی مانند موز، آناناس و نارگیل طبق روال گذشته انجام می‌شود.

کارگر در پاسخ به سوال تیتر کوتاه مبنی بر علت گله باغداران از سود ناچیزشان از فروش محصولات، گفت: بخشی از اعتراض و گله باغداران در این زمینه به جا و درست است. البته همیشه واسطه هایی بین باغدار و مصرف‌کننده وجود دارد. به خصوص زمانی که برخی محصولات کمیاب می‌شوند، سود دلالان بیشتر شده و معمولا شاهد افزایش قیمت میوه هستیم.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها