قیمت تره بار | قیمت میوه | بازار میوه و تره بار

بازار میوه در آستانه شوکی جدید؟ / نیازی به ذخیره سازی میوه شب عید نیست

یاوری، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: ورود وزارت جهاد در حوزه ذخیره‌سازی و تنظیم بازار میوه شب عید، شوک و التهاب به بازار وارد می‌کند.

بازار میوه در آستانه شوکی جدید؟ / نیازی به ذخیره سازی میوه شب عید نیست

قیمت میوه‌ها به فراوانی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل موضوعاتی مانند آب و هوا، منابع آب، برداشت محصول، تکنولوژی برداشت، تولید کنندگان، توزیع کنندگان، بازارهای جهانی و نرخ تورم هستند. برای مثال، شرایط آب و هوایی می‌تواند بر عملکرد مزارع تأثیر گذار باشد و در نتیجه، در شرایط خشکسالی، تعدادی از میوه‌ها ممکن است به دلیل تأثیر نامطلوب بر رشد و کیفیت در دسترس نباشند، در حالی که در فصل باروری، بیشترین تعداد میوه به بازار عرضه خواهد شد. همچنین، ترجیحات مصرف کنندگان، تأثیر بیشتری در قیمت میوه‌ها دارد. به عنوان مثال، در صورتی که تقاضا برای یک نوع میوه زیاد باشد، قیمت آن بالا می‌رود، در حالی که در صورتی که تقاضا کم باشد، قیمت کاهش خواهد یافت.

اکبر یاوری گفت: با توجه به وضعیت مطلوب تولید و شرایط مساعد مرکبات و سیب درختی در سردخانه‌ها، نیازی به ذخیره‌سازی میوه شب عید نداریم.

به گفته او، ورود وزارت جهاد در حوزه ذخیره‌سازی و تنظیم بازار میوه شب عید، شوک و التهاب به بازار وارد می‌کند، از این رو نیاز است که بازار بر مبنای عرضه و تقاضا کار خود را انجام دهد.

یاوری ادامه داد: سال گذشته به وزارت جهاد پیشنهاد دادیم که بازار را به حال خود رها کند و خوشبختانه در ایام پایانی سال ۳۵ تا ۴۰ هزار تن سیب و پرتقال عرضه شد و هیچ‌مشکلی در امر تنظیم بازار رخ نداد.

رئیس اتحادیه بارفروشان افزود: با ورود وزارت جهاد به امر خرید، باغداران و سورتینگ داران قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، درحالیکه به سبب افزایش عرضه مازاد بر نیاز ذخیره‌سازی معنا ندارد.

او گفت: با توجه به فراوانی تولید و عرضه، روزانه مقادیری بار در میدان مرکزی می‌ماند، از این رو نیازی به ذخیره‌سازی میوه شب عید نداریم.

منبع: بازار
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها