سود سهام عدالت | نرخ سود | نرخ بهره

آخرین خبر از مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به دو شکل حضوری و الکترونیکی امکان برگزاری دارد.

آخرین خبر از مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

بازار سهام یک پلتفرم مالی است که به افراد و شرکت‌ها امکان خرید و فروش سهام و اوراق بهادار را فراهم می‌کند. این بازار به شرکت‌ها امکان جذب سرمایه جهت توسعه و سرمایه‌گذاران را به منظور کسب سود فراهم می‌کند. عوامل مختلفی از جمله اخبار اقتصادی و عملکرد شرکت‌ها بر ارزش سهام در این بازار تأثیر می‌گذارند، و این بازار به عنوان یک نماینده اصلی از سلامت اقتصاد ملی شناخته می‌شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سهامداران می‌توانند با حضور در مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به میزان مالکیت خودشان اعمال رای کنند.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به دو شکل حضوری و الکترونیکی امکان برگزاری دارد. حضوری یعنی این امکان وجود دارد که همانند سابق و به شکل سنتی سهامداران در مجمع حضور داشته باشند البته در هر صورت رای گیری الکترونیکی خواهد بود یعنی امکان سخت افزاری فراهم است تا سهامداران بتوانند اعمال رای کنند.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: شیوه الکترونیکی هم یعنی سهامداران از طریق سامانه دیما بدون طی کردن مسافتی به سامانه مراجعه و می‌توانند در مجمع حضور داشته و اعمال رای کنند و همچنین می‌توانند وکالت دهند.

جعفری در خصوص مزیت حضور سهامداران در مجامع گفت: سهامداران می‌توانند با حضور در مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به میزان مالکیت خودشان اعمال رای کنند و اگر سوالی داشته باشند بپرسند و نسبت به دارایی خود اعمال اختیار کنند.

او با اشاره به این نکته که بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ به اتمام برسد. گفت: اگر مجامع به هر دلیلی برگزار نشود مجدد باید مصوبه شورای عالی بورس را بگیریم و در خصوص آن‌ها تصمیم گرفت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر