قیمت ارز | قیمت ارز دیجیتال | قیمت بیت کوین

رشد ۱۳۷ درصدی قیمت بیت‌ کوین در ۲۰۲۳ / قیمت بیت کوین تا کجا رشد می‌ کند؟

بزرگ‌ترین دارایی بازار کریپتو در بحبوحه رسیدگی به شکایت از صرافی بایننس و پرداخت جریمه از سوی مدیرعامل او و همچنین واکنش بازار‌ها و معامله‌گران به تایید ایجاد صندوق بورسی بیت‌کوین، سبب شد تا این دارایی برای لحظاتی کانال ۳۹ هزار دلاری را مشاهده کند.

رشد ۱۳۷ درصدی قیمت بیت‌ کوین در ۲۰۲۳ / قیمت بیت کوین تا کجا رشد می‌ کند؟

بیت کوین یک رمزارز دیجیتال است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی با نام ساتوشی ناکاموتو ابداع شد. این رمزارز بر مبنای فناوری بلاکچین کار می‌کند و تمامی تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین ثبت می‌شود. بیت کوین از دو کلید که نوعی رمزنگاری را انجام می‌دهد استفاده می‌کند: یک کلید خصوصی که کاربران از آن برای امضای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند و یک کلید عمومی که برای تأیید این امضاها توسط شبکه بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت بیت کوین بر اساس عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و قیمت آن ممکن است متغیر باشد. همچنین، بیت کوین می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

اما شواهد گویای آن است که روند صعودی بیت‌کوین ادامه‌دار نبود و در ساعت ۱۵ به وقت تهران قیمتی معادل ۳۸ هزار و ۸۵۷ دلار را به ثبت رساند.

گفتنی است که رشد ۵.۲ درصدی این دارایی در روز‌های اخیر موجب شده تا لیدر بازار رمزارز‌ها در بالاترین سطح ۱۸ ماهه خود قرار گیرد. از سوی دیگر طلای جهانی نیز با افزایش انتظارات در خصوص آغاز سیاست‌های انبساطی در سال ۲۰۲۴، روند نزولی شاخص دلار و همچنین تجزیه و تحلیل اقتصاددانان در خصوص چشم‌انداز این دارایی در ساعات پایانی بازار‌ها در مسیر صعودی قرار گرفت و با قیمت ۲۰۷۱ دلار بسته شد.

به گفته تحلیلگران عامل دیگری که نوسانات و هیاهوی بازار‌ها را به دنبال داشته است سخنرانی جرمی پاول در خصوص سیاست‌های پولی آمریکا است.

رشد ۱۳۷ درصدی بیت‌کوین در ۲۰۲۳

بررسی روند معاملاتی بیت‌کوین از آغاز سال جاری حاکی از آن است که این دارایی گرچه در سال اخیر با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو بوده، اما توانست نسبت به روز‌های نخست سال جاری حدود ۱۳۷ درصد رشد کند. در پیرامون این بحث باید گفت که بیت در اوایل سال تحت تاثیر عملکرد ضد تورمی پاول در کانال ۱۶ هزار دلاری در حال نوسان بود و اکنون با توقف سیاست‌های پولی انقباضی و احتمال آغاز سیاست‌های انبساطی در سال آتی در سقف کانال ۳۸ هزار دلاری در حال معامله است.

استاکتون، اقتصاددان این حوزه تاکید کرد: «با صعود قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح از آوریل ۲۰۲۲، چشم‌انداز بلندمدت و کوتاه‌مدت بیت‌کوین همچنان صعودی باقی خواهد ماند و به نظر می‌رسد این دارایی پتانسیل فتح کانال ۴۲ هزار دلاری را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ خواهد داشت.

 

منبع: فرارو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر